RESPEKTLØST!

 

Eg VET, eg har overhodet INGENTING å kreve og det er eg inneforstått med. Men, det må da uansett være lov
å kreve litt
, ja kanskje bare bitte litt respekt? Det koster ingenting faktisk, eller jooo det koster deg kun CA 3 minutter (hvis du leser kjapt) av din tid, det er vel det minste eg kan kreve, hvis eg i det hele tatt kan kreve noe…?
La meg forklare, ikkje for det, de eg ønsker skal lese dette kommer jo likevel garantert ikkje til å lese….
men eg tar en sjanse 🙂

Eg skriver denne bloggen helt av egen fri vilje, helt uten at noen ber meg om det. Eg koser meg med det hver dag. Eg blir ikkje flau av å si at eg elsker å dele godene eg har med dere, dette er noe eg vet mange setter pris på. Hadde eg kunne skulle alle ha fått en gave av meg, men det er dessverre ikkje løselig. Nå har eg startet med “JuleGlede” her på bloggen, dvs at hver søndag skal eg gi bort gaver, ganske sååå mange gaver faktisk – og ikkje minst DYRE gaver. En del av disse gavene har eg fått av noen av de eg har samarbeid med, eller av andre butikker etc som har lyst å bli med + eg plukker fra mitt eget Garnlager. Det er EG som setter meg ned å sender mail, eg skriver flere mail hvor eg spør om de har lyst å bli med på “JuleGlede”. Til nå har eg aldri fått nei. Eg får da ofte fritt shoppe i nettbutikkene og eg prøver så godt eg kan å sette sammen gaver som eg tror dere vil like. Dette bruker eg ganske god tid på. Ja, helt frivillig bruker eg mye av min tid på å kunne jeg deg en
extra glede nå i jula, fortsatt har eg ingenting å kreve og det er helt greit.

Det ENESTE eg forlanger for å kunne bli med er å LESE det eg skriver! Som sagt, det tar deg ca 3 minutter og det trooor eg du har? I det FØRSTE INNLEGGET av “JuleGlede” skirver eg spesifikt at for å kunne bli med må du kommentere på det første innlegget inne på bloggen og da også en litt matnyttig kommentering i forhold til hva eg f.eks spør om. Eg skriver videre at “Ja Takk” kommentarer på FB ikkje er med i trekningen. At du skriver “Ja Takk” på FB er ikkje et problem i seg selv, men når du blir spurt om du har lest innlegget og du sier “JA”, ja det er DA eg lurer…? Du kan jo umulig ha lest?? Eller, er det noe eg ikkje skjønner? Hvorfor skrive “Ja Takk” når du i følge deg selv har lest at du IKKJE er med i trekningen om du velger å gjøre det? Skjønner du hvorfor eg lurer? DET er respektløst i forhold til hva EG legger ned i dette med å skape litt kos, ja det er rett og slett HÅN mot det eg gjør. Så derfor? Du kan faktisk spare deg for slik kommentering for det er ikkje fint gjort, bare for å ha sagt det.

Men igjen, eg har ingeting å forlange siden eg gjør dette frivillig, men ikkje HÅN det eg gjør. Mange sier eg skal stenge for kommentering, men det som da skjer er at eg får nesten like mange DM/Mail som disse “Ja Takk” kommentarene, hvor spørmålet er: “Hvorfor går det ikkje an å kommentere?” – Skjønner du?

En annen ting; Hvis du ikkje har lest å bare ser publiseringen på Facebook, da ser du følgende overskrift: “JULEGLEDE nr 1: Deilige Garnpakker” – Hvordan faller det seg naturlig å bare skrive “Ja Takk” på dette?
Det kunne jo like godt vært gaver eg skulle gi bort til f.eks noen venner, en skole etc – Du kunne jo ikkje vite? Likevel skriver du “Ja Takk”??

Forklar for meg, slik at eg kan forstå?

 

 

 

-Vibbedille-

43 kommentarer
    1. Folk les ikkje…….bare sjå på alle reklame for tida, det står ja takk under dei også – sjølv om det ikkje er give away, bare reklame. På FB er det mykje rart for tida!

    2. Folk er rare, skal ha og skal ha. Men å kose seg med bloggen din med alt det fine du skriver og legger ut. NEI,det gidder dei ikkje. Har følgt det i nokre år, og så mykje glede du gir meg av tips og ider og alt det fine du lager. Er no tydleg at folk ikkje gidder å lese en dritt, av det du skriver 🙈 ha ei fin natt. Gleder neg til å følge deg videre 😍

    3. Heia!
      Er so einige med deg so!
      Veit eg ikkje var heilt med sjølv då eg var lite på FB i går, og ikkje fekk med meg Julegleda di før i dagtidleg……
      Kunne ikkje dy meg, men kommenterte likevel her på bloggen. Pyttpytt! Får prøve å få den med neste søndag.
      Synd du gjer ein god jobb Vebbedilla! Ynskjer deg ei flott førjulstid!

      Klem frå Maskemor

    4. Desverre er det ikke slle som leser før de skriver.
      Eg lese bloggen din med stor iver men ikkje ifte eg kommentere førr e redd for å gjenta med sjøl.
      Ønske dæ ei flott adventstid med mange flotte blogginnlegg 🥰

    5. Leseferdighetene er vel så som så…. de som ikke leser går glipp av de fine ordene dine. Koser med meg hvert ord. Tusen takk

    6. Ja det er viktig å lese det som står, alt sammen👍 Takk for at du likevel gidderLeser bloggen din og humrer og kjefter(på de andre😜) stå på , gleder meg til hvert innlegg

      1. Ja, jeg må si for egen regning at jeg småler litt hver gang du omtrent ROPER at man må kommentere inne på bloggen,og likevel dundrer det inn med “ja takk”er,” på fb. Latskap kanskje, og så er det jo faktisk disse give awayene som skal kommenteres rett under innlegget da. Da får vel noen for seg at det går greit over alt???? Jaggu ikke godt å si hva som er i sving , eller mer usving kanskje?
        Kos deg med alt ditt nå i adventstiden, det går så fort! Er detblov å spørre om amugenseren, er ikke den.omtrent ferdig? Spent serru!

    7. Hihi. Jeg spurte om det samme på Ei strikkeside. Selv da, klarte ikke folk å lese HVA jeg skrev. Men bloggen din er jo en sann fryd. Må bare holde meg borte når du skriver om perling for det har jeg jammen ikke tid til.

    8. Man skal aldri slutte å la seg overraske … 🤣
      Men man kan bli matt av mindre ☺️
      Takk for en fin , inspirerende og ikke minst underholdende blogg👌🏻🥰

    9. Imponerende hvor mye du gir av deg sjøl i denne “””” nettverden!
      Jobber selv i hjemmetjenesten, og vi sier ” Du tror det ikke før du ser det!! ”
      OG det må du vel å tenke når du leser alt du får i en sånn situasjon = gir bort noe.
      Som en tidligere kommenterte; det er så mye reklame på Facebook at
      Gi = ja takk 😉
      Fortsatt fin kveld, gode deg

    10. Hvis folk ikke forstår hva en sier/mener, er det da folk som er dumme eller kunne teksten vært utformet på en annen/bedre måte?

      1. Du kan jo lese det selv og se hva du hadde svart?
        Tviler sterkt på at det er så vanskelig å forstå
        Tviler også på at du hadde nøyd deg med et “ja Takk”? 😉

          1. Nok et eksempel på en som ikke har lest……………….
            Asså: av og te så bør en virkelig hold kjeft…..
            Det hold med at du kverulere og lage ufred på din egen blogg!

            1. Ta deg heller bryet med å lese selv så får du svar – i steden for å kreve et svar fra meg.
              Savner du meg i ditt eget kommentarfelt siden du velter innom her?
              Lenge siden eg sluttet å “besøke” deg for å si det sånn.

      2. Jeg har vært i Norge i 3 år. Og selv om jeg ikke er smartere enn gjennomsnittet OG har problemer med alt som ikke er bokmål så har jeg forstått innlegget. Da kan det ikke være teksten som er feil utformet 😉

        1. Så bra sagt 😊 Teksten er, som alltid, på give aways hos vibbedille, klinkende klar og lettfattelig – ingenting kan misforståes der – hvis man LESER innlegget da. . .

    11. Ja, hva skal man si? Synes det hele er både arrogant og respektløst. Dette blir som når folk bare leser overskriften i avisene og drar slutninger av dem. Blir ofte feil..

    12. Heia 💖 er så enig med deg… Men du, ikke la disse nett-troll ødelegge den humoristiske og gode tonen du har… Kan dem ikke lese, så la dem seile sin egen sjø 🌹

    13. Skrev en fin kommentar til deg om hvor mye du/dine gir i nettverden.
      MEN noe skjedde = borte . . .
      Jeg leser, har jeg ikke tid titter jeg innom igjen.

      Jeg jobber i hjemmetjenesten og der sier vi ” Du tror det ikke før du ser det! ”
      OG det må vel du tenke når du leser tilbakemeldinger på hva du legger ut/gir ut!
      Gi = ja takk!!! Helst få skrevet det så mange ganger en er innom
      1000 for alt du gir oss ute i nettverden 😉

    14. Vibbedille, jeg leser bloggen din hver dag, og har ingen problemer med å forstå hva du mener. <3 Du sprer solskinn. 🙂

    15. Jeg synes det er litt fasinerende med alle som ikke kan lese 😊 Utemøbler som kunne vinnes for 4 år siden, nettbutikker som reklamerer for jakke nå kr.. osv.
      Eller venner som deler en konkurranse, kommenterer sitt eget innlegg med Ja takk 😁, og en mengde kaster seg på og kommenterer i det delte innlegget 🤷🏼‍♀️
      Du har satt reglene for din blogg og jeg er hjertens enig i det du gjør, du ville umulig kunne fanget opp alle kommentarene engang rundt alle plasser 😅

      Jeg har et spm til deg (eller noen andre) hvordan kan en følge bloggen uten å aktivt lete den opp hver dag? Er det mulig å få et pling en plass? På en app feks?

      🥰🥰🥰

      1. Sorry at eg ikkje har sett spørsmålet ditt før: Faktisk er eg usikker hvor man kan følge bloggen på måten du ønsker, men om du er på facebook kan du følge den der og da får du i det minste notification når det er nytt innlegg 🙂 Fb Siden heter: “Tante er fortsatt gal” 🙂

    16. du forklarerdeg meget godt ,så om noen ikke skjønner det du skriver ,ja da hadde jeg ikke brukt mer energi på dem ,du har gjort alt du har kunnet uansett :=) eg leser iallefall alt

    17. Folk leser ikke lenger en til begynnelsen av overskriften, og da blir jo kommentarene deretter.

      Takker deg igjen for at du deler med deg av ditt liv og virke.

    18. Jeg liker å følge med på bloggen din, ikke fordi du er raus og deler ut gaver, men fordi du er RAUS OG DELER AV DEG SELV OG TANKENE DINE <3 Det gjør at jeg også tenker over saker og ting som jeg ellers ikke ville ha gjort. Nå er det vel slik at i vår tid skal alt skje så kjapt at mange ikke engang tar seg tid til å lese hverken hist eller hint, men trykker i vei uten mål og mening. …. nå skal det sies at også jeg trodde at jeg ikke fikk til å skrive kommentar på bloggen din for noen dager siden, fordi den ikke la seg opp med en gang når jeg trykket på publiser-knappen. Jeg skrev også på FB at jeg ikke fikk til å kommentere på bloggen, men når jeg gikk tilbake til bloggen, lå kommentaren pent og pyntelig der den skulle ….. jeg hadde gått i "alt-må-skje-raskt"- fella jeg også ! Slettet innlegget på FB, og håper du ikke rakk å se hvor utålmodig jeg var LOL Takk for dine blogg-innlegg, du er til glede og nytte for mange av oss. Ønsker deg og dine en riktig fin adventstid. Hilsen Ingvill

    19. Skjønner deg godt, folk vil bare ha og ikke gjøre noe for det. Nydelige julepakker som sikkert vil glede noen. Riktig god førjulstid🤶🎄

    20. Takk for at du er du. En ting er sikkert, du gleder mange med dine ord. Ønsker deg en deilig førjulstid, klem fra Arendal🥰🤗

    21. Takk for at du er du. En ting er sikkert, du gleder mange med dine ord. Ønsker deg en deilig førjulstid, klem fra Arendal🥰🤗

    22. Hehehe Har bare en ting å si : Stå på ! Du har maaaange fornøyde følgere.. hopp over dem som ikke er det 🙂
      OG der var utrolig mange flotte tilbakemeldinger her inne på bloggen ang. gavedrysset hver søndag 😉 Gi beng i alle andre 🙂 <3

    23. Ikke gi opp .a stå på.
      Anbefaler at du bare ignorerer de der ja-takk folkene.
      Bare å se på Facebook når noen har strikket noe fint og folk spør hvilken oppskrift det er- de leser ikke svarene- neste ber og.
      Ganske mange selvsentrerte folk – ikke la dem ødelegge for deg.
      Kos deg med den fine bloggen sin

    24. Hei på deg.
      Tror ikke det tar 3 min å lese det du skriver. Jeg koser meg vertfall med det du skriver. Å nå som jeg sitter her og ikke kan strikke så er det med glede jeg leser det du skriver.
      Jeg kan ikke forklare med enkle ord, men jeg sier latskapen lenge leve. Så får den som vil ta det til seg. Ikke bry deg om folk sier Ja takk i kommentarfeltet la dem bare skrive det.
      Jeg prøvde å strikke litt på babyteppe men det er ikke lett med 1 1/2 hånd. Når den ene har gipset en tommel og resten av hånda er bandasjert.
      Jeg koser meg med det du skriver.
      En stor klem fra meg. Du er så god.

      1. STOR klem til deg også <3 Håper det går fint med hånden din og at den blir helt bra 🙂
        Du skulle hatt en liten vev å potlet med 🙂

    25. Du er lettforståelig og bare tvers igjennom god!
      Større vinnersjanser på oss som digger bloggen din!!

      Snøklem fra nord.

      1. Det er sant! 🙂 Jammen godt det er flere gaver som skal hentes på posten i morgen for det ble da jaggu stor respons på de 2 første gavene 🙂

        Men du? Er det liv i Eføyen? haha
        Bare gi beskjed om du trenger mer når me kommer ut på nyåret så kan eg ta å sette avlegger i vann og sende. Da får de jo mer tid å feste seg og kan kose seg hos deg hele sommeren 🙂

    26. Respektløst og de fortjener ikke en gave … godt at du skiller de ut og gir beskjed. Det virker som det er mange tunglært folk der ute.

      Setter pris på det du deler med oss, og har vært så heldig å vunnet hos deg også. Elsker overraskelser i posten og er like spent hver gang du har trukket noe.

      Ha en fin adventstid … hilser snart innom igjen

Siste innlegg