RETT I DASS!

Noen ganger ass!!! ARG!! Du tror, ja du er 100% skråsikker på at du har FULL kontroll og koser deg virkelig….helt til du ikkje skjønner bæret!! Bare med et extra øyekast på diagrammet ser du den fatale feilen du har gjort og før du får bestemt deg har du bare dratt ut den lange strikkepinnen og alle de langt over 300 m bare fyker løst!! Oh MY!! I did it again!! Det skal i teorien være klin umulig, men ja det går an, selv med stålkontroll kan du gå rett på trynet…

DERFOR har eg ikkje strikket ennå i dag…Det som har skjedd er at eg plutselig har snudd rundt på fargene i diagrammet! Eg strikket grått der det skulle være svart og omvendt…Nei, eg gadd ikkje rekke opp…Ble ALT for irritert til det haha

SÅ ja, da rykket eg rett tilbake til start. Eneste forskjellen nå er at eg har funnet andre pinner, et halvt nummer mindre, da tror eg det blir helt perfekt! Syns kanskje det ble litt løse masker på pinne 3,5 så nr 3 blir nok pørfekt + eg får nå strikket på Cubics pinnene mine og DE er sååå DIGGE kan du tro 🙂 ME LIKE 

Har også funnet meg et annet garnnøste i svart, fortsatt LITT i tvil om ikkje UNI Opal blir litt tynt i forhold til den grå merinoen…hmm…Før eg begir meg helt i kast med ørten 100 fjerten masker på pinnen skal eg sjekke ut hvordan Silja blir sammen med merinoen i forhold til tykkelsen 🙂 Joda, selvfølgelig kunne eg bare fått i hus 2 nøster med merino, meeeen da må eg jo vente…Vel vel skal teste det i dag og hvis eg ser at det ikkje går, ja så sender eg en bestilling 🙂

 

* * * *

 

Uansett så har denne dagen vært lang frem til nå! Eg var for søren meg opp og til dels våken før kl 07!! Hadde legetime kl 9 så me var tidlig på hjul, kom inn til legen ca halv 10, men syns ikkje “Tonen” er det samme der lenger…? Mulig det bare er meg, men etter “samtalen” me hadde ang medisinen mine i fjor sommer har det ikkje vært som før, dvs at eg enn så lenge betalter over 1.000,- kr for den ene medisinen som overstiger litt på morfinekvivalentene. Det blir krøll hver gang eg er på apoteket, men når eg betaler så er det greit. Kjenner bare at eg orker ikkje helt den kampen nå selv om eg vet at både Helfo, Apoteket og eg har riktig akkurat på dette…Når eg har mannet meg opp skal eg ta en telefon til Smerteklinikken og bare gardere meg at om eg vil gjøre det som eg bør ikkje lager noe mer krøll når det kommer til medisinene.

Eg spurte han ang kolesterolmedisinen min fordi apoteket lurte på om eg kunne ta “kopi`n” av den, noe han bekreftet at eg kunne. Eg sa at eg håpet å gjerne slippe den medisinen fremover siden eg nå har sluttet å røyke. Fikk ingen kommentar på det som f.eks at det var kjempebra gjort, men bare at det hadde ingenting å si da kolesterolet mitt mest sannsynlig var genetisk og det å slutte å røyke hadde kun en helseeffekt. Ok, men så skryt litt av meg da heller, hadde eg jo lyst å si haha Har gått til han i 28 år og røyken min er noe han i perioder har mast på så ja, eg føler vel ikkje helt at tonen er som før…

Kostholdet mitt at tilnærmet fett og saltfritt pga tingenes tilstand i magen + at eg kuttet rødt kjøtt for flere år siden og spiser stort sett kylling og fisk. Det skjer jo at eg napper litt i rødt kjøtt, men det er så lite at det har ingen innvirkning i forhold til kolesterolet, så ja, det er egentlig lite å kutte ut for å prøve å få ned kolesterolen. Uansett skal det bli spennende å se OM det er en endring på dagens prøver! HERREGUD! De der blodprøvene er et sant Helv….e!! De var 2 stk i dag som stakk til sammen 7 ganger, både i armene og i hendene! Pleier i grunnen aldri bli blå, men i dag er det skikkelig ømt å strekke ut armene fordi eg har blåe kuler inne i armbøyen liksom…HELDIGVIS med litt tålmodighet kom det akkurat nok til slutt så da gjenstår kun time på Nyreavdelingen neste uke før det er pause!

Vurderer om eg skal slenge meg et øyeblikk på sofaen, men er redd eg våkner og er dødstrøtt! Det passer i så fall dårlig siden eg skal kjøre Dib på trening kl 18. Han har blitt så forkjøla atte så eg håper han er i form for en lang trening! Er ikkje ferdig før 21.30 og er ikkje hjemme før i 22.30 tiden!! Lang kwell gitt!

Jaja, eg før kjøre på med litt kaffi så kvikner eg nok til 🙂

 

LAG DEG SELV EN
SUPER STRIKKEDAG!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg måtte nesten le, våken kl 7 med utropstegn nesten. Jeg var SKIKKELIG våken kl 04. 30… Skikkelig våken om dagen. Utsovet og greier 😀 Blodprøver er noe dritt. Jeg har årer som “stikker av” , da blir det sånn også . Mange ganger..

      1. Når eg ikkje klarer å rote meg i seng før tidligst kl 02 da er det nesten en bragd å være våken kl 7 haha Skikkelig BBB- Menneske ser du 🙂

Siste innlegg