Rundstykker uten mel

 

Endelig!! Denne oppskrifta satt kan du si! Det er ca et par år siden eg kuttet ut brød, men kun et halvt år siden eg sluttet med alt av mel…dvs ingen brødskiver…Inni mellom så savner eg det å “ta meg ei skjeva”…sukk
er glad i knekkebrød, men noen ganger er det ei skjeva eg har lyst på. Har prøvd noen glutenfrie oppskrifter,
men det har ikkje blitt godt…

Prøvde oppskrifta over for ei ukes tid siden, da hadde eg ikkje nok Cottage Cheese (den magre) i hus,
men eg laget de likevel. Hadde noen jarlsbergrester i deigen, men fordi deigen ble noe bløt skled de jo ut –
Noe som gjorde de perfekte til å lage ostesmørbrød med, så da vet du det!

 

 

 

 

I dag hadde eg nok Cottage Cheese og følgte oppskriften, eneste eg gjorde anderledes på var at eg malte halvparten av havregryna til mel. Eg malte store havregryn og brukte lettkokte havregryn i andre halvparten. Rundstykkene ble helt flott, litt “crispy” skorpe og smakte fortreffelig 🙂 En meget bra erstatter for “ei skjeva”. Min favorittkombo som pålegg er: Et lag med pesto, ei leiva med røkt kyllingpålegg og en skive Ridderost toppet med med spirer *Jammy* Eg ble godt mett på 1 rundstykke uten at det ser ut som eg har svelget en vannmelon!

 

 

 

 

I dag kom pakken eg har ventet på! JuHuuu Stoff&Stil Nyborg/Bergen har fått ei stjerne i mi bok! Eg fikk som nevnt kjøpe alle posene de hadde med O-Ringer siden de ikkje var å oppdrive noe sted og i dag plumpet de ned
i postkassa 🙂 Det er fantastisk service at en ansatt pakker og går på posten med dette, setter ufattelig stor pris på det. Så da vet du vel hva eg styrer meg på Hobbyrommet i dag??
Ikkje sant….
selvfølgelig sitter eg her å kladder med Cernit….! Om eg koser meg?? Vær du sikker!

Hva driver du på med da denne regntunge mandagen??
Det gjelder å nyte det været man får levert, så for meg er været perfekt!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg