SÅ GØY!

Designet av Julie Knits in Paris

HALLO sier eg bare! Se og bare nyt! Ja nesten så eg må ha 1 min stillhet – For et SYN! For noen farger og nå fikk eg seriøst behov for å svinge kortet å få i hus orginalgarnet for det må eg jo si, uten orginal garnet vil eg neppe få samme sjal for å si det! Men, for all det, det kan likevel bli et fantastisk sjal. Åååå men fy søren dette var bare såå flott! Du kan jo beundre orginalgarn litt bare for å se hva eg mener,
du finner begge garntypene som er brukt HER og HER

Meeen, for å si det sånn; Eg hadde vel tenkt meg nøye om før eg satte i gang med orginalgarnet hehe
Det trengs 8 hesper (4 av hver type) pris $26 pr hespe X 8 stk = ca 1750 kr!
(Akkurat nå bør eg være voksen og heller bruke de pengene på MALING!! hehe)

Man kan jo gjerne diskutere om det er verdt det eller ei, det kommer jo an på hver enkel. Eg kunne godt ha funnet på å bare durt i vei og bestilt, gudene skal vite for eg har virkelig gått amokk f.eks som den gangen eg bestilte insane mange hesper med Bugga!! Jepp, eg er ganske så sikker på at eg har den dyreste Fanagenseren i heeeele……Tananger! haha Ååå av og til er det herlig å gå litt crazy, men om fornuften seirer så hadde eg selvfølgelig brukt et annet garn og JA det finnes masse deilig garn som det kunne blitt et like flott sjal av!

 

 

Designet av Julie Knits in Paris

 

Eg måtte definitivt fått håret til å matche også så det hadde absolutt blitt dyrt totalt sett 🙂 Denne dama er bare så rå og skikkelig stilig! Strikkefastheten på sjalet er 15 m/ 30 row så da vet du hva du må gjøre! Hopp i det 🙂

 

BEAUBOURG
Bildene over
Str 77 cm X 180 cm

 

 

 

 


Sånn ser foreløpig mitt håndarbeid ut! Er litt rart å si håndarbeid, men det er jo ikkje strikketøy og heller ikkje helt et broderi-Ergo; Håndarbeid haha Satt jo å så på ses. 8 av GOT sammen med Amira i går kwell og det var jo ganske så intenst og det var vanskelig å tenke litt mer kreativt enn dette *humrer* Men eg fant da et lite system og nå etterpå har eg tenkt å gå i bokhylla mi inne på garnrommet. Eg er ganske sikker på at eg har ei bok som heter noe sånt som “1000 sting” eller noe, vet i allefall eg har ei bok med masse forskjellig broderisting. Den må eg sjekke ut for å se om eg kan finne noe som egner seg 🙂 Uansett så var det ganske kjekt å sy litt, ikkje så ofte eg gjør det lenger og eg har gode forhåpninger for denne kofta enn så lenge 🙂

 

* * * *

Ok, akkurat nå når eg sitter å skriver dette vet eg ikkje 100% sikkert om eg kan poste det på FB, men blogge skal eg gjøre uansett 🙂 Eg har fått mld om at det har vært gjennomgang og at ting skal være oppe å går. Eg har ikkje helt fått svar på hvem som evn forårsaket det som skjedde i går, men eg har i tillegg til mitt eget SupportTeam som ser på saken sendt mail til Datahjelperen. Eg kan mye på Pc, men når det kommer til slike mer avanserte tekniske ting har eg ikkje peiling! Som flere påpeker kan man bli avstengt fra å poste om man poster det samme om igjen og om igjen, ja som når eg poster blogginnlegg. Det vet eg og det har skjedd før. Da har eg fått sånn sikkerhetsgreier hvor eg må for hvert innlegg eg poster klikke på slike ruter eller skriver ekstra sikkerhetsord, men eg har ALDRI mistet evnen til å kunne Administrerer min egen gruppe (Koselig Strikking For Alle)

Når det gjelder den gruppa mi så blir dere som er medlemmer sjekket HVER dag! Både eg og min andre Admin sjekker medlemslista og kan ved noen få tastetrykk kunne se OM noen har blokkert oss og me kan se HVEM. Hvis noe blokker f.eks meg på min gruppe, da kan eg ikkje se hva den personen skriver i gruppa, men alt annet fungerer. Når dette oppdages blir vedkomne blokkert og kan aldri finne gruppa igjen. SÅ enkelt kan du si hehe Å ja, me har veldig mange på den blokkekringslista. Dette sjekker me altså hver dag fordi me VET at det finnes stygge eksempler på hvor grupper faktisk har blitt “kapret”!! Nei, det er ikkje tull!

Det som heller aldri har skjedd før er at ALLE mine poster har blitt slettet! Det skjedde tydeligvis i går, men det rare var at eg kunne se de! Hmm Fikk meldinger fra ganske mange som kunne fortelle at alle min innlegg på diverse strikkegrupper var borte. Grunnen til at eg kunne se dem var nok fordi eg ikkje skulle merke hva som hadde skjedd. Det som mest sannsynlig har skjedd er at hvert enkelt innlegg har blitt rapportert, da må FB inn til videre blokkere disse innleggene til de ser om de er støtende. Mulig innleggene er tilbake i dag? Eg vet ikkje for som sagt; Eg kan se alle mine innlegg. Gi meg gjerne en tilbakemelding på dette.

Eg vet at eg har mange der ute som ikkje liker meg, eller bloggen min. De kjenner jo ikkje meg som person så eg vil tro da at det er bloggen de ikkje liker. Vel, hvis det er noe eg ikkje liker så unngår eg å se det, verre er det faktisk ikkje. Men så finnes det jo de personene som ELSKER å grave og utsette seg selv for ting de ikkje liker bare fordi de ELSKER å kverulere å lage dårlig stemning, eller kanskje de har et sykelig behov for å alltid bevis at de har rett uansett? Hva vet eg, men eg vet i allefall at det er den type personer eg velger bort i mitt eget liv. Har også hatt en del stygge episoder i kommentarfelt på FB, ja det er ganger eg har lyst på bare banke løst på tastaturet, MEN forskjellen på den aktuelle, eller de aktuelle personene og meg er at eg velger å ikkje gjøre det. Noen ganger holder det hardt, men eg har funnet ut at ved å holde på den hyggelige/saklige tonen trykker eg denne personen sååå mye mer på nesa fordi de klarer ikkje å krangle med meg haha Det føles ganske så deilig og eg kan etterpå forlate diskusjonen rak i ryggen uten å ha fått noen uvenner bortsett fra de som i utgangspunktet ikkje likte meg 🙂 Du skjønner hva eg mener? Deilig, ikkje sant?

Men det må eg si: Det er tydelig at det er utrooolig mange av dere der ute som setter pris på meg! Eg ble sittende oppe til nesten kl 3 i natt og eg har lest sååå mange herlige og fine kommentarer(Skikkelig frustrerende når eg verken kunne Like eller kommentere tilbake!) + alt det som ramlet inn som meldinger og mail. Ikkje bare det, men noe som virkelig må irriterer den eller de som forårsaket dette er at bloggen, ja den seilte til langt opp i toppen på Blogglista! haha Skal innrømme det, at når det først var så gale var jo dette veldig gøy 🙂 *humrer*

Så eg må bare avslutte med å si TUSEN TUSEN TAKK til dere alle som passer på meg der ut! Setter ekstremt stor pris på tilbakemeldinger! Gi meg gjerne beskjed om det er noe som ser rart eller merkelig ut i løpet av dagen. Det er tross alt helligdag så kanskje noe henger eller ikkje er blitt ordnet, hva vet eg, men eg skal så fort eg vet noe mer konkret gi beskjed 🙂 SÅ håper eg at TING fungerer nå når eg skal poste dette innlegget.

 

 

TUSEN TAKK!
KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG FIN DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Overveldet Vibbedille 🙂

11 kommentarer
    1. Bloggen fin har vært til inspirasjon og glede for meg nå en stund. Ser med glede frem til kommende innlegg! Ikkje la dumme folk og leie ting få ta knekken på deg! Stå på videre! 👍😊😊

    2. Digger både deg og bloggen din, og følger med på hvert eneste innlegg😊 utrolig koselig blogg, og ei solstråle av ei jente er du☀️ Blir rimelig forbanna når voksne folk ikke kan oppføre seg, og være saklig. De må jo ha et fryktelig kjedelig og dårlig liv/hverdag ettersom eneste lysglimt er å trykke ned andre😡 men heldigvis er det flereparten som kan oppføre seg, og liker både deg og bloggen😊 håper snart at folk begynner å tenke seg om🤔 ellers må du ha en strålende dag og kos deg med Fana jakken som ser veldig spennende ut😊 gleder meg til å se den ferdig😍

      1. Tusen Takk skal du ha <3 Ja helt ærlig? Uten alle alle dere som kommer inn hit hadde eg ikkje orket å være på nett tror eg. Eg liker å kose meg med likesinnede, ferdig med det. Å bruke tiden min på å gremmes og trykke ned andre har eg ikkje tid til da eg ser på min egen tid som dyrbar og ønsker å bruke den på hyggelige ting 🙂 Det er nok av skjær i sjøen ellers i livet på mange måter så da vil eg kose meg med strikkinga 🙂

    3. Hei Gro Vibeke❤️Jeg leste i går hva du var kommet ut for og jeg ble så sjokkert at jeg ikke klarte å skrive en kommentar en gang. Fatter ikke og forstår ikke at det finnes sånne personer der ute. Men jeg har jo reagert mange ganger tidligere på diverse kommentarer på Facebook, man skal visst ikke «stikke hodet fram». Og alle sånne kommentarer gjør at jeg trekker meg mere og mere unna, jeg tør omtrent ikke kommentere noe lenger der inne.
      Du er tøff, skikkelig tøff som klarer stå rakrygget. Jeg heier på deg😍
      Og så til Bugga garnet. Jeg bestilte et nøste en gang, det ble så dyrt med toll så derfor bare ett nøste. Så gikk jeg og klemte på det og så på det et års tid før jeg strikket meg et enkelt lite sjal. 😊Lykke til videre Gro Vibeke😍

      1. Lov meg EN ting: Ikkje trekk deg bort <3 Det er nettopp på den måte disse andre vinner og den gleden skal da ingen av oss gi dem, Ok? Skriv hva du måtte ønske og vis alt du måtte strikke og ikkje minst: KOS DEG <3

    4. Ta deg en tur til Bergen strikkefestival og møt Julie knits in Paris da, GroVibeke. Hun kommer dit.
      Ellers så må du bare heve deg over smållige folk, klem herfra ❤️

      1. TULLER DU!?!?! ER DET SANT!??!?! NÅR! Fortell meg NÅR!?
        Bergen er jo søren meg ikkje så langt borte heller, det vel noe sånt som 15 ferjer eller no *ler*

        Go`klem til deg også <3

    5. Heier på deg! Heldigvis får du masse gode og varme kommentarer. Og det er ingen grunn til at du skal få noe annet. Ha ei super uke!

Siste innlegg