SE HAN STRIKKER!

Designet av Dan Lee

 

Ååå gjett om eg har funnet MANGE oppskrifter OG mønster som bare seilt rett opp til toppen av lista mi! Woop Woop!! ELSK, sier eg bare ♥ Her snakker me prosjekter som oser av glede og kreativitet, ja det må jo være ren fryd å strikke!? Designeren bak alle disse + mange flere design er en mann, en engelsk mann og fy søren! Klikk deg inn på profilen hans og se alt det han har på pinnene! O-Hoooo der er det mye gøy altså! Eg måtte fluksens legge han til som venn for her kommer det nok bare mer og mer fremover 🙂 Han lærte det grunnleggende av sin mor og har lært resten av seg selv og YouTube 🙂 Så GØY! Han er en voksen mann som på så mange måter har fått røynt livet, men finner altså stor glede i pinner og garn, misunner han litt også for han strikker så
og si utelukkende i Wollmeise

 

HEAVE HO!
Bildet over
Large og Medium

 

 

 

 

Designet av Dan Lee

 

FIRE`O erHEAD
Str Large og Medium

 

 

 

 

Designet av Dan Lee

 

VAIRISLE (A hat)
Denne lua har også en tilhørende hals som du finner HER

 

 

 

Designet av Dan Lee

 

SupaFlyGuy
Small, Medium og Large

WOW! Her kan du virkelig imponere med freshe julegaver under treet i år!

*

Men du? Har i grunnen mange ganger tenkt på hvorfor det er så sensasjonelt når en mann strikker? Nå mener eg ikkje spesifikk denne designeren, men har sett det flere ganger. Sitter det en mann å strikker på toget eller bussen så havner han omtrent i avisa. Som me vet så var det jo helst mannfolka som strikket i gamle dager, selv er eg vokst opp med en far som broderte Åkle og knyttet tepper. Nei, ikkje av yrke, han var platearbeider og hadde bla brodering som hobby. Kjenner flere mannfolk som strikker og syns egentlig ikkje det er noe spesielt med det? Burde det være det? Lurer egentlig litt på hva mannfolka syns om alt oppstyret de sikkert har møtt på i sin strikkekarriere? Eg mener, de syns jo garantert at det ikkje er noe unormalt med at de strikker, så hvordan reagerer man da når så mange andre ser på det som veldig spesielt? Joda, det er sikkert morsomt i starten,
men å ha f.eks 20 damer henger rundt deg hver gang du er på strikketreff fordi de syns det er
så rart(?), morsomt(?), imponerende(?) å se en mann strikke?

Vil det si at strikking eeegentlig bare er for oss damer? *humrer litt i skjegget her*
Å nei, selvfølgelig er ingenting av dette noe vondt ment, bare sånn i TILFELLET noen skulle misforstå.
Kjekt å høre litt hva andre mener om det som så mange syns er et morsomt fenomen.

Ellers syns eg faktisk det kan komme enda flere menn på strikketreff for garantert at det er alt for mange som “gjemmer” seg hjemme med pinner og garn. Kanskje er det nettopp all oppmerksomheten som holder dem hjemme? Ikkje sikkert det er så gøy i lengden å få stående applaus hver gang du tar frem strikketøyet 😉

 

* * * *

Da har eg allerede svelget en halv kopp med kaffi mens eg har fått dagens nødvendige dose med KJERRINGTANKER – så nå kan eg snart få gang her! Herlig å se at eg slipper å gjøre noe særlig i heimen før eg er i gang i dag, glad for at eg tok helt av med vaskefilla i går 🙂 Kanskje eg bare vasker litt klær? Tja, så lenge det ikkje blir regn kan det gå greit for det er ikkje snakk om å ha stativ i stua! Nop, funker ikkje nå når eg har rydda og ordnet så fint 🙂 At kjøkkenet henger på halv 8 velger eg galant å overse i dag for i går ble endelig Ali og eg enige (tror eg?) om hvilke farge me skal ha på veggene der, så lenge eg forhåpentligvis får svart benk og ny vask kan han forsåvidt gjør som han vil! Kan ikkje få sagt hvor mye eg gleder meg til kjøkken er ferdig!

Det er ikkje så alvorlig mye som skal gjøres, men mer enn nok likevel så garantert at det blir KAOS! Veggene skal males og det skal legges ny parkett (Den ligger i garasjen) + det skal entes flises eller legges noe plategreier på veggen over benken. Skulle ønske me kunne malt selve kjøkkenet, men det er visst ikkje så smart med de dørene me har så eeegentlig har Ali lyst å kjøpe nytt….Kjenner at det kan fort bli for mye kaos! Det eg ser mest frem til er de nye kombiskapene som skal på plass! Svart, tøffe og kjempefine ♥ Eg bare HÅPER at ikkje noe av kjøkkenrotet forplanter seg inn i stua i prosessen for da tror eg at eg får vipper i pannebarken! Det må selvfølgelig også være et mål om å bli ferdig i god tid FØR desember er i gang! Du som har vært med meg her noen år vet jo at eg fort kan gå banans når det kommer til Julekaker! Viktig å holde på tradisjonen Ho Ho Ho Så kanskje eg bare må gi han klarsignalet for da har han jo i allefall 3 mnd på seg?! Kaaanskje eg bare må pushe litt på (denne helga?) slik at me kan få ryddet litt i den store gangen? Da har han en plass å sette fra seg løse deler i prosessen 🙂

Tja, nei…eg må nok ha mer kaffi for å helt komme i gang kjenner eg,
men eg er optimist (som vanlig) og satser på at dagen blir bra 🙂

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. For meg er det ikke noe spesielt at menn strikker – har hatt flere gutte/mannevenner opp igjennom som har strikket på hobbybasis.
      Det er vel mulig å bare skifte fronter på kjøkkeninnredningen? Flere firmaer som driver med det, hvis man ikke kan ordne det selv 😊

    2. Menn som strikker Er det noe problem? (Er det noen som tror menn sniker seg inn på deres domene)
      Her er en til som ergrer meg Dersom far tar vare på barna. Hva sier “folk” da? Å så flink Han er barnepike.
      Mor er bare mor
      Man blir ikke barnepike til egne barn

      Ps Har malt skapdørene på kjøkkenet Mye jobb. Tok flere mnd.for meg Dørene må/bør ligge, Grundig vask Grunning- pussing- sparkling- 3 lag maling med pussing mellom strøkene og gjorde som en maler sa Du bør male flere tynne lag med uttynnet maling. Støvfritt ( Da bør du ikke strikke og ikke ha blåsing med bjerkefrø eller fluer i nærheten)
      Og så må du ta baksiden. Lykke til sier bare Kjøp nytt kjøkken

    3. Du kan jo levere frontene til kjøkkenet inn på et lakkeringsverksted så slipper du alt styret med maling selv.

      1. Det var det første eg også tenkte, men dørene er ikkje heltre. Det er akkurat som om de er folierte (fra produsent) og da er det visst ikkje bare bare å male ;(

Siste innlegg