SELGER GARN – Første mann til mølla!

 

Til deg som ikkje har fått det med deg så holder eg for tiden på å innrede og lage meg det Hobbyrommet eg har drømt om siden eg var liten *Sukk* Som vanlig når eg, eller me gjør noe her hjemme er det så langt me klarer det på budsjett. Ikkje nødvendigvis kun for å spare penger, men eg er absolutt FOR gjenbruk f.eks og ikkje minst det å rydde i egne kroker, bokser og hyller for så å selge og kjøpe meg det eg har lyst på 🙂 Smart, ikkje sant? Det tar bare litt lengre tid å få det som man ønsker, men fullt mulig!

Dagen i dag er brukt til å flytte garnet fra Garnrommet og inn på den nye Hobbyrommet, det har ikkje manglet på forespørsler om eg selger noe av garnet….Vel, det blir jo alltid litt å selge når alt kommer til alt for målet med rommet er å KUN ha den Kallax hylla på bildet over med garn. Da MÅ eg kvitte meg med en del av garnet!

Kvaliteter eg selger så langt er Diverse Alpakka og Opal (+ lignende sokkegarn). Det er en blanding av litt hele nøster, halve nøster og gode rester. De aller minste restene av Opal f.eks “samler” eg på fordi EN DAG skal eg strikke ferdig DominoTeppet mitt…Sukk..

Men ok, les hva som gjelder under bildene for å unngå misforståelser. For at det skal være mest mulig rettferdig (Hvis det er mange som ønsker å kjøpe) legger eg mobilnummeret mitt her (!!!!) Jaja det ligger jo allerede tilgjengelig i infodelen min så det går fint. Da skal jo alle ha lik mulighet å gi beskjed hva de ønsker å kjøpe siden det er første mann 🙂

 

 

 


Totalt selger eg 5,6 kilo garn.

Butikkpris på Opal ligger rundt 100 kr pr nøste (Noen mer og andre litt under) 1 kg Opal og lignende sokkegarn koster da ca 1000 kr pr kilo i butikk.

Når det gjelder alpakka garnet eg selger så koster det mellom 40-80 kr pr nøste i butikk, si 40 kr da – det blir 900 kr for 1 kilo.

Eg velger å kalle mitt Opalgarn “Årgangsgarn” hehe
Det er mye fra de første Kolleksjonenen 🙂 

 

 

Dette var bare til info før du fortsette:

 

Dette er diverse alpakkagarn, en del hele nøster og diverse gode rester.

 

 

Alpakka POSE 1:
Består av diverse blå og grønn`ish farger, Tynn alpakka, Silke alpakka o.l
Vekt 1,2 kilo – 200 kr
SOLGT!

 

 

Alpakka POSE 2:
Divers alpakkatyper + noen nøster med Gullungen som er et alpakka blandingsgarn.
Vekt 950 gr – 200 kr

 

 

 

 


Diverse Sokkegarn!
Fra venstre mot høyre:

 

POSE 1: Diverse Tynt Sokkegarn (Opal, Online, Regia – Kun denne type sokkergarn)
1 kilo – 250 kr
SOLGT!

 

 

POSE 2: Egentlig samme som Pose 1, Opal, Regia, Online, Austermann etc
1 kilo – 250 kr
SOLGT!

 

 

POSE 3: Ganske mye av det samme her også.
930 gr – 250 kr
SOLGT!

 

 

 

 

POSE 4: Samme her, Opal o.l men her er det mer 6-ply Sokkergarn.
560 gr – 100 kr
SOLGT!

 

I tillegg blir det + PORTO

Etter hva eg ser når det gjelder alle pakkene på en kilo + blir det 140 kr fordi de er tjukkere enn 7 cm. Hvis eg skjønner det riktig så koster den pakken som veier 560 gram 90 kr. Skjer det at du f.eks betaler meg for mye i porto, ja så vippser eg tilbake 🙂

Men ok, vil du kjøpe så send meg SMS på nr 93 89 92 25
Da blir det mest rettferdig siden eg f.eks ikkje er venn med alle leserene på Facebook.
Husk å skriv navnet ditt i SMS`n.

 

 

LYKKE TIL
og Tusen Takk

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg