SKJERF – Herlig Teknikk!

Designet av Svetlana Gordon

 

Strikk noen I-Cord og litt Short-Rows inni mellom og VIPS så trylles dette lekre skjerfet frem, så enkelt! Eller, om det egentlig er sååå enkelt vet eg ikkje, men vanskelig? Naaj, bare gjør som det står så går dette helt strålende! Eg er nå ganske overbevist om at dette er et skikkelig gøyalt strikketøy, det er jo i grunnen lett å se! Det må være det kuleste skjerfet eg har sett, og ikkje minst ønsker meg 🙂

 

 

 

Designet av Svetlana Gordon

 

Garnet som er brukt er Malabrigo 100% Merino (384 m/100 gr). Så hvis du som meg har noen hesper liggende som bare venter på det perfekte prosjektet, ja så er nå tiden inn til å vinne de opp 🙂 Trenger jo selvfølgelig ikkje være Malabrigo, men lignende garn garn (enten du velger deg merino eller vanlig ull) Eg sitter jo å tenker:
“Tenk å hatt et teppe i denne teknikken!?”

 

AURORA BOREALIS
Bildene over
Str 215 cm X 28 cm

 

 

 

* * * *

 

 

Denne helga sier eg bare, den er MIN! Forrige helg gikk jo rett i dass og det er jo det kjipeste spør du meg. Mulig det høres merkelig ut, men helg er helg, om man jobber eller ei så går man inn i en mer bedagelig modus –
I allefall gjør eg det 🙂 Hvor bedagelig anlagt eg blir denne helga vites ikkje for i dag starter russefeiringa som er avlyst. Normalt sett hadde de fleste russ samlet seg i Kongeparken, men det er jo da selvfølgelig avlyst. Dib skal likevel avgårde og være sammen med sin egen russegruppe, men “programmet” for helga er litt diffust. Eg tror eg må gi han “Meldeplikt” annen hver time *ler*. Eg vet jo at han stort sett er en fornuftig gutt, men ungdom er ungdom og russ er russ haha Eg skal hente han på jobb i dag så da har eg han på 2 mannshånd uten forstyrrelser MoHaa Nei, men det er jo alltid noe me som foreldre må formane, men det viktigste (Bortsett fra vær forsiktig bla bla) er jo at han må ha ei kjekk helg! Det skal tross alt være ei helg han skal kunne minnes som voksen.
Eg gremmet meg over min egen Landstreffhelg i flere år, nå sukker eg egentlig bare oppgitt over meg selv. Eg drakk i grunnen sjeldent da eg var på hans alder pga trening, men når eg gjorde det tålte eg ikkje alt det eg ville smake (haha) og det gikk ikkje alltid helt etter boka! Eg hadde rett og slett glemt å øvd meg før Landstreffet! Selv om eg gleder meg til helga på hans vegne så gleder eg meg mest til når han ligger å sover i sin egen seng søndag kwell! Føler ikkje eg er hønemor de luxe når eg sier det, tror de fleste foreldre som har russ kjenner det LITT i magen denne helga ♥ Lykke til, til dere også 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Mine er litt eldre. Det har gått bra. De har visst at de kan ringe meg samme hvor mye dumt de har gjort. De har ikke ringt.
      Datteren sa til Yngste Sønn da han var russ at hvis han blei for full og ikke ville dra hjem kunne han krasje på sofaen hennes og hun skulle finne på en god grunn å ringe meg og gi beskjed om at alt var bra.
      Da Datteren for mange år siden våknet opp på et nachspiel langt ute på ei ukjent bygd og ikke hadde lyst til å være der lengre. (sånt skjer) kunne hun ikke ringe etter meg eller Gubben. Vi var i Egypt. Hun ringte Mormor (74) som så kjørte rundt 3 mil hver vei for å hente barnebarn trygt hjem. Mormor fortalte aldri meg det, det er det Datteren som har gjort.
      Jeg er glad hun visste at hun har en familie som alltid stiller opp.

Siste innlegg