Smarte Løsninger – Garn

Reklame | Rito Hobby

 

Mange måter å oppbevare garn på, noe er selvfølgelig mer fornuftige enn andre, men så har du de måtene som er litt mer gøy! Ja som dette ⇑ Strikk ei hengekøye, heng den evn i taket – eller mellom 2 (garn)hyller og stæsj den opp med garn. Kanskje du kan dandere noe av favorittgarnet her? Ahaa blir et syn for øye det ♥

 

 

 

 

Nå gjelder det bare for meg å få denne hengekøya hengt opp for i den er nemligen garnet til mitt neste strikkeprosjekt: Tidens KOoOSEgenser ♥ Akkurat hvilken det skal bli vet eg ikkje, kanskje eg bare strikker en random top/down med raglan fra eget hodet? Vitser er at eg skal nyyyte garnet, ja for det er ganske magisk…Mmmm Infinity Hearts Lily, Deilig Merino blandet med Bomull —->
Super mykt og eg elsker de litt melerte fargene ♥

 

 

 

 

Hengekøya kan brukes til alt, i allefall nesten. Hva enn du har behov for å henge i taket f.eks. Leker på barnerommet? Badeleker over badekaret? Kanskje du trenger den i redskapsboden? En kunstig grønn plante i hjørnet på stua? Altså, nesten ingen grenser og eg vil påstå at du kan henge den opp og sette deg i den selv….

 

(Oppskriften til Elton som ligger i hengekøya finner du HER)

 

 

 

…for denne her ⇑ tåler MYE – Ja det er eg ganske sikkert på! Litt usikker på de Treringene eg har brukt, hadde vel muligens vurdert et par karabinkroker om eg skulle sitte i den selv. Garnet der i mot – Infinity Hearts Ribbon  (<—28 deilige farger) skal du virkelig slite for å klare å ryke, det tåler nok både deg og en til 🙂 Virkelig et allsidig garn, eller garn og garn, det er fine stoffremser og virkelig et gøyalt garn som du kan bruke til MYE!

 

 

 


Tja, skulle du trenge ei hengekøye skal du få ei kjapp
OG helt Gratis oppskrift her:

 

Garnet er som du nå vet Infinity Hearts Ribbon og eg har brukt
heklenål nr 5,5 mm og rundpinne nr 6 og 9 mm

Hekle først 8 fm rundt treringen.
Bruk løkka på heklekroken (sett den over på strikkepinnen)
og plukk opp 7 m på pinnenr 6 mm.

Strikk tilbake.
Øk: Strikk 1 m, plukk opp tråden mellom maskene og øk – altså Str 1 m, øk 1 m ut pinnen = 15 m
Strikk videre frem/tilbake i riller 4 pinner.
Øk: Str 2 m øk (Tråden mellom vet du) str 2 m ut pinnen = 22 m
Strikk 5 pinner frem/tilbake
Øk: Str 3 m, øk, str 3 m, øk ut pinnen = 29 m
Strikk 9 pinner frem/tilbake

Skift til pinne nr 9
Str 1 m, øk, 1 vrang, øk, 1 vrang fortsett ut pinnen = 55 m
Fortsett med 1 rett og 1 vrang frem og tilbake til hengekøya er så lang som du ønsker,
eg strikket ca 40 cm og sååå skal starten på arbeidet strikket baklengs:

Skift til strikkepinne 6 og strikk riller over 9 pinner.
Str 3 m, 2 sammen, 3 m, 2 sammen ut pinnen
Strikk 5 pinner frem/tilbake
Str 2 m, 2 sammen, 2 m, 2 sammen ut pinnen
Strikk 4 pinner frem/tilbake
Strikk 2 og 2 m sammen + den siste m på pinnen = 8 m
Fell av, siste løkka beholder du og finn så frem igjen heklenåla og hekle hengekøya fast på trering nr 2.

Fest alle tråder og stapp køya med noe gøy!

 

 

 

 

Når eg satt å strikket på denne hengekøya kjente eg hvor godt strikketøyet hvilte i fanget, vettu?? Dette garnet er faktisk perfekt til et deilig og varm teppe! Samtidig er det jo et flott sommerteppe, supert til piknick teppe f.eks eller til å krype godt under på sofaen. Blir jo et teppe med god vekt, men det er jo bare herlig ♥
Uansett så er det digg til å både hekle med og ikkje minst strikke med.

 

Så mens du tenker ut et bruksområde til ei hengekøye skal eg hente frem jakka mi og fortsette på den! Har også funnet frem en serie; Outlander som eg startet på for noen år siden, endelig er eg i gang med de nye sesongene. Elsker jo den serien ♥

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg