Snart 300…

 

Snart 300 stk fordelt på 17 forskjellige maskemarkører 🙂 Å ja, hver og en markør er håndlaget og ikkje ferdigkjøpt charms 🙂 Det er jo en egen sjarm vettu. Alle som henger på bildet er forbeholdt Strikkefestivalen,
de i skålene ligger fortsatt Her på bloggen – Flere ideèr skal testes ut.

 

 

 

 

Andre strikkedubbeditter samler seg også opp, venter på flere cellofanposer for å kunne pakke videre.
Greit å få det unna etter hvert 🙂

Har vært veldig greit med alt dette dillet i sommer….
har ikkje vært for mye å styre med ute kan du si….men….

 

 

 

 

…det var et positivt innslag i går!! Jungelagurker! Så søte, dekorative i salat om du har mange nok. Var 2 modne her i går, smakte sitron og de ser jo ut som meloner! Disse har eg plantet flere ganger, men aldri fått frukter.
I år har de stått ute i drivhuset og nå det er mange som vente der ute 😀

 

 

 

 

Eneste blomsten som egentlig har holdt ut er denne Georgina! Fargene er helt fantastiske! Mye som skulle været avklippet, men eg har jo vært ganske frakoblet i ca 5 uker pga forkjølelse, feber og ikkje minst herpesutbrudd
midt i fjeset! Ikkje sant….litt av en sommer si…

 

 

 

 

Sommerfuglene tok tidlig kontroll over sukkerertene kan du si, ja på et tidspunkt var det
flere larver enn blader….fikk smake en minisukkert før slaget var tapt…

 

 

 

 

Sommerfuglene klarte også å ta knekken på Passjonsblomsten…En sånn storinvasjon av sommerfugllarver har skjedd en gang før og nå håper eg det går noen år til neste gang, ja for dette er kjipt!

 

 

 

 

Ellers er eg noe pizzt! Har en vond, veldig vond høyre tommel.…dette lager krøll når det kommer til monteringen eg skal gjøre…Å ja, eg har den i varmt grønnsåpevann, vasker med Klorhexidin, prøver å stikke, eg klemmer og presser…Den vil ikkje “sprekke”. (Kom gjerne med gode råd…) Vanligvis har eg lange negler, men det går i en runddans: De er fine, litt lange og velstelte….så begynner de å flise seg, ja nesten som de smuldrer opp…dette skjedde forrige uke og en flis sprak liksom nedover langs tommelneglen og da har man det gående…Hekkan det er vondt! Så ja, da får eg heller jobbe litt med ideér i dag…eller bare se på serier…Ikkje sant..

 

 

LAG DEG EN
FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. AU, den tommelen så ikke god ut. Mulig groblad kan hjelpe. Ta et blad, snitt over “trådene” på undersiden og legg det på fingeren. Surr litt gladpack rundt for å holde på fuktigheten. Var et av de gode gamle rådene som funket på min mormor som hadde diabetes og stadig verker og sår som ikke grodde. Brukt på inngrodde vonde verkende tær på gutta mine da de var i oppveksten.
      Disse maskemarkørene dine er jo bare helt fantastiske. Må legge inn en bestilling senere, og drømmer om at du også lager noen terninger. 2 stk i hver sin lille lenke og med karabinkrok må være den ultimate maskemaskør. Tar du utfordringen?
      Klem fra Liv

      1. Takk for tipset, nå er den grønnsåpa i hus og skal flittig brukes 🙂 Har vært på jakt etter den tjukke skikkelig grønnsåpa som faktisk hjalp på sår etc når eg var liten, men nå tar den kun hensyn til parketten haha

Siste innlegg