Snart JUL(i) !!

Designet av Morgunova Olga

 

Det er faktisk kun 5 mnd til me står til knærene i planlegginga så det er i grunnen innafor å begynne å bruke litt tid på planlegging allerede nå! Jul i Juli vettu! Ho Ho *Må bare le* Dette skjer de somrene eg ikkje er heeeelt fornøyd med været! Egentlig så bryr eg meg en døyt om været for det er alltid noe å gjøre og holde på med uansett, men når eg ikkje ennå har plantet reddiker så er det noe som er utenfor normal! Har rett og slett ikkje sett vitsen i det for det hadde i så fall blitt noen morkspiste reddiker og neper med tanke på fuktigheten i jorda….*Tilnærmet oversvømmelse*. JuliReddiker funker det også 🙂 Finn Schøll sier jo at man skal ikkje plante ut før etter 17.mai,
at det ble juni for vår det (ja og vel så det) må jo bare være extra positivt!?

Føler heller ikkje at alle blomstene/plantene me nå har brukt ei lita formue på ikkje strutter helt som de burde (vanligvis gjør…?) Det er nok mye vinden i fra sørvest sin skyld. Den har en tendens til å legge blomstene ned i en merkelig horisontal stilling…Oh Yes, 2 av de fiiine Georginene lå rett ut i vater i går….Det var bare å få de ned
i jorda igjen.
..Me har alltid vært overlykkelige for å slippe den iskalde nordavinden, men den er jammen ødeleggende nok den som kommer fra sør….Store krefter!

 

 

 

Designet av Morgunova Olga

 

Nå sitter eg i grunnen å vurderer om eg bare skal droppe hele grønnsakkassen i år….hmm…vurderer faktisk
å bare legge en duk over hele kassen og plante et par gresskarfrø!?!? DET har eg alltid hatt lyst til, men siden de trenger stor plass har det ikkje latt seg gjøre….men en tom grønnsakkasse er absolutt stor nok! Muligens eg burde gå for det som heter pyntegresskar med tanke på hvor store disse “halloween”utgavene kan bli…Hadde vært skikkelig gøy å prøvd! Tja, kanskje det ikkje er så dumt at eg ikkje er helt fornøyd med årets avling? Eneste som gror som det suser er agurkene i drivhuset – Det er da noe!

 

 

CHRISTMAS ELF DOLL
Bildene over
Str ca 33 cm

 

 

 

Ellers er rådet: Er det noe du virkelig har lyst å lage, strikke, hekle, perle etc til jul, ja da er det egentlig på tide
å sette i gang! Tiden har en tendens til å løpe fra oss, å starte i november kan ofte bare bli mer krevende. God tid er alltid et godt grunnlag for fine resultater, selv må eg snart få gang på de store
juleperleriene om eg skal ha noe nytt.

Hvis du ble litt småforelske i julealven over her kan du like godt bare kjøpe eboka i steden for en singel oppskrift, da får du oppskrift på hele gjengen og litt til (hele 36 oppskrifter!!) Du finner den HER INNE! God Jul(i)

 

 

 

* * * *

 

 

Hekkan altså! Halvveis i uka og allerede handledag i morgen!! Uka mi består snart av kun torsdager! Vel vel, i dag skal eg roe ned, ble noe mye hit og dit + kjøkkentjeneste i går – Så en hviledag er absolutt påkrevd!

Tenker eg skal starte med å rydde litt på Hobyrommet for nå spinner det over alle bredder! Fikse litt for så
å fortsette der eg slapp i går, ble en del fisk utover natta!! Det var noe hekkans dill, men de ble ganske så søte! Tanken er også å få montert noe mer samtidig som eg skal strikke ferdig øret nr 2 –

Nå må eg bare finne meg en fengende serie så går det nok fint!

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

12 kommentarer
    1. alltid like glad for innleggene dine ! uansett om havet brenner og verden er gal så leverer du flotte innlegg hver eneste dag – etter samme ‘mal. det er noe betryggende og forutsigbart og deilig å klikke seg inn ! 😊

      spennene blanding av hverdag og ‘dubbeditter 😅 gir feelgood hver eneste dag ! at du er utrolig dyktig og kreativ er nezten unødvendig å si 😅

      men en stooooor takk og kjempeklem til deg idag ! du fortjener bloggermedalje. å pokal. å diplom 😅🥰

      keep up !

      1. Takk skal du ha, noe gang er det godt å høre <3 Eg prøve å holde "verden" utenfor fordi eg mener me får nok elendighet i alle andre kanaler + at det finnes nok av bloggere som påvirkes av hva som skjer og formidler det nok en gang. Min blogg er min verden, her er det kreativiteten og morsomme innfall som rår 🙂 Liker det best sånn 😀

    2. Hos meg går det i julehobby hele året og det verste er at jeg blir aldri lei.Har bestilt et aldri så lite lass med Hama perler og med Anja Takacs sine bøker,ja da……………Ha en fin dag.

    3. Jeg så Kjærlighet og Anarki på Netflix nettopp. Litt spesiell men veldig morsom til tider .
      Kos deg på hobbyrommet 🙂 😀

    4. Agurker må man ha, de har mange nytteområder 😜 ellers går det tregt med plantelivet på landsbasis, ikke bare der. Postet et innlegg om det nylig og tilbakemeldingene var at det går trådt. Balkongen min er ikke blitt oase enda, men satser på at juli gir medfart 😜👍🏾

      1. Ja hvis ikkje juli viser seg fra sin BESTE side så drar eg Juletreet ut av boden! Hmm det hadde faktisk vært litt morsomt! haha Kjenner eg er litt fandenivoldsk i dag….Om ikkje du har flere slike Spragle planter? Mener å huske det? Eg har 3 i år, avleggeren eg fikk sent i fjor sommer er blitt enorm + eg kjøpte 2 i andre farger i år, det er vel noe av det flotteste eg har ute for øyeblikket 🙂 Ser ikkje ut for at de bryr seg så mye om været og ikkje liker de så mye sol heller 🙂 Mini agurkene er fredet av Jr i huset for han vil nemligen lage sylteagurker, det blir spennende! 🙂

          1. Da eg fikk min første stor den midt i døra på til terrassen, dvs midt i sola hele dagen – Min tanke var at den likte den….etter hvert ble den “blek” og så ikkje fornøyd ut. Da ble eg fortalt at de likte lys, men trivdes ikkje midt i sola. Derfor står de nå ute ved inngangen og får kun kwellssol….står eg lenge nok å ser på kan eg både se og høre at de vokser 🙂 Kan ikkje du lage et Spragleinnlegg!??? Få sjå adle i hopa 🙂

Siste innlegg