Snowman – Oppskrift

Designet av Elise Speed

 

Eg vet om flere som begynner å kjenne å julestresset…! Det er under 4 mnd igjen og det kaves og svettes, noen har klart å få ferdig alle gavene allerede!?? Ja har sett bilder av de som også har pakket inn 48 pakker til kalenderen!? Ok, i fjor var også eg tidlig ute med kalenderen, men det var vel i begynnelsen av november mener eg…ikkje august. Ok, eg har ikkje bry me hva andre gjør, men når eg ser hvor mye mange allerede har gjort må eg bare si til meg selv: “Det er sensommer og ingen grunn for å skynte seg” åsså puster eg ut *ler* Når det gjelder julegaver er det jo greit å pakke de inn etter hvert om du lager gavene selv, som f.eks noe du har strikket – Det er helt greit, men hvis du sitter nå med en haug av kjøpte gaver som allerede er pakket inn? Hva da med en evn bytterett? Men ok, nå var det jo ikkje akkurat dette eg ville snakke om…Nå når det er 4 med igjen er det helt og holdent innafor å LAGE ting til jul, ja som denne superskjønne snømannen!
Joda, det er en fingerdukke, men se så søt den er!?!?! Tenker jo at den kan være like søt til pynt som et et dukketeater under juletreet 🙂

 

 

 

Designet av Elise Speed

 

Snømannen er heklet i tynt bomullsgarn (ca 160 m/50 gr) og med heklenål 2,5 mm – Tilsvarende i ull kan også fint brukes. Du har god tid så her kan du hekle en hel gjeng!

 

SNOWMAN FINGER PUPPETS
Bildene over

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tidlig oppe i dag også, 1 t mer på øyet enn natt til i går. Drakk vel mye vann i går kveld + eg sov jo 3 timer på ettermiddagen, så sånn sett føler eg at 5,5 t var greit 🙂 Har litt eg skal gjør nå fra morningen av: Rydde litt på kjøkkenet, lage god salat, dekke bordet og så skal nykokt krabbe hentes kl 13 🙂 Skal innom en kjapp tur på Mega også for å se om de har ferske blåskjell(!!), de tenkte eg at Dib kunne tilberede, eg har mer enn nok med å rense krabben, tenker eg 🙂  Eg liker smaken på blåskjell, men eg syns de er….!#!#!#!#!…å tygge!
Holder meg til reker og krabbe tenker eg 🙂

Burde hatt en tur i beina i dag, men det går ikkje så eg satser på det i morgen – det er meldt strålende vær hele helgen! Kanskje eg endelig kan få testet den der vektvesten!?!? Eg ble jo syk rette
etter at eg fikk den i hus!! Typisk!

 

 

 

HA EN STRÅLENDE LØRDAG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Her i Fredrikstad skinner sola i dag så setter meg ute i sola med strikketøy 😊 Høres veldig godt ut med havets delikatesse 🤤 Kos deg med eller uten vektvest 💪🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg