Sommer Raglan i store størrelser

Designet av Summer Lee

 

At eg slo flikk-flakk i Go`stolen da denne skled forbi på skjermen min er ikkje overdrevet en gang! Du vet jo eg elsker striper, jo flere jo bedre, ja det vitner jo f.eks DENNE KJOLEN om og eg må få gjort noe med de der ermene slik at eg kan bruke den mer!! Genseren kan du jo strikke i enten ull er en mer sommerlig variant; Bomull 🙂 Kommer jo an på hvor “kald” sommeren du er vant med. Ull er jo heller i dumt på sommeren, er nemlig ikkje sånn at ull nødvendigvis gir deg heteslag selv på en julidag for å si det sånn. Hvor mange striper du vil ha, altså forskjellige farger, ja det er jo opptil deg – Hva med å bruke alle favorittene dine? Designeren har hele 10 forskjellige som virkelig trylles om til en glad og morsom genser.

Genseren har en strikkefasthet på 22 m/ 28 row, det er det eg kaller for et “standar” garn: ca 100 m pr 50 gr skal kunne gi deg ca denne Strikkefastheten. MEN! Er det viktig for deg at du får akkurat det målet som str du velger gir deg, ja DA anbefaler eg som alltid å strikke en prøvelapp, eller 5 🙂

 

 

 

Designet av Summer Lee

 

Genseren kan strikkes i 3 varianter, den som eg hadde valgt heter “The Classic Fit” – dvs den strikkes rett opp og har en max overvidde på (fra 86 cm til) 175 cm (rundt brystet altså) Den skal være noe mer oversized. Så har du den andre varianten; “The Form Fit” – skal ha mindre vidde å gå på, altså ikkje så oversized, den har en max omkrets over brystet på 167 cm + den er innsvingt i livet. Til slutt har du Barneutgaven, den går fra 6 mnd til 10 år 🙂 Så ja, da ble det jo en genser på alle da!

 

 

1979 RAGLAN
Bildene over
Fra 86 cm til 175 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Hmmm sitter å stusser mens eg ser på Post App`n min…Pakken min ble videresendt fra Lørenskog den 15.mars…og det er fortsatt den siste info`n…Den ble liksom sendt fra Oslo den 12. Hmm har Posten startet med slow motion sending eller er det noe eg ikkje har fått med meg? Ja eg vet at Oslo er “stengt”, men eg trodde jo likevel at posten gikk…? Hele påsken min står jo og faller på den pakken som er på vei…! Nesten i allefall *ler*

Jaja, pakke eller ei – Eg må en kjapp tur på butikken og rett hjem i gjen 🙂 Vil tro eg setter meg å perler for nå ser eg jo egentlig omfanget av det eg holder på med og det blir stort! Det blir absolutt det største eg skal stryke og DET gleder eg meg ikkje til for å si det sånn! Eg prøvde meg å stryking av en stort “Pow Controll” skilt i fjor og det gikk til helv… kan du si! Det er skikkelig skummelt altså, men men det får gå som det går. Målet er å få det bort fra spisebordet innen neste fredag så det er bare å stå på 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg