SOMMERTEPPE ~ Gratis oppskrift

Designet av Rachel Misner

 

Mer sommerlig enn dette blir det vel ikkje?? Tusenfryd altså, den kan du la pryde sommerteppet ditt 🙂 Har aldri prøvd meg på sånn C2C teppe, men har hørt at det skal være veldig enkelt? Ser jo også for meg at eg enkelt kan tegne mitt eget mønster, det liker eg! Har noen ideér som garantert hadde blitt både morsomme og fine tepper 😀

 

 

 

Designet av Rachel Misner

 

Nå er jo ikkje dette teppet kjempestort, men eg vil jo tro at du bare bruker det garnet du vil og så blir størrelsen der etter? I oppskriften er det oppgitt acryl, veeel.…NO! Ser for meg ullgarn på ca 100 m/50 gr, ikkje tynnere enn det
i allefall – Da blir det et godt teppe, som faktisk også blir lunt og godt 🙂

 

THE DAISY DAY THROW
Bildene over
Str ca 120 cm X 140 cm
Gratis Hekleoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Påskafta altså….Har virkelig vært tidenes ROLIGSTE påske hittil. Dib reiste på hyttetur på onsdag, kom hjem i går kwell, gikk på jobb i morges og etter jobb skal han være Barnevakt til i morgen….ehee….kattevakt hehe Amira og de skal på tur til i morgen og lille Alex trenger selskap om natten ♥ Så da drar Dib dit å sover etter jobb *fniser* Åsså Amira som kaller MEG en hønemor! *ler* Nei da jo da, syns det er kos eg; Dib skal passe Alex Da kan du si at påskelammet blir kjapt erstattet med et par gode hamburgere til middag i steden for 😀

HELE dagen i går ble tilbrakt på Hobbyrommet og eg fikk da unnagjort en god del, blir mye surring også, som f.eks pågående barbering av Milo (<—KATTA!). Det er det samme hver vår; Pelsen som er laaang surrer seg til nederst på ryggen og det er ikkje bønn: Maskinen må tas i bruk! Milo legger seg rett på ryggen og gir meg magen, han nyter det, problemet er bare at det er ryggen er vil barbere. Anyway, penger spart ved å slippe
å ta det hos dyrlegen – Takk og pris!

Men du? Eg har en Give Away gående her på bloggen som har trekning i morgen; 7 nøster med deilig garn. Kan jo røpe at det kun er 1 som er ganske nærmer riktig tall, men ingen har truffet riktig tall.
Uansett blir det den som er nærmest! Klikk deg inn å gjett HER!

Mulig du har fått det med deg, men eg har begynt å legge oppskriftene mine ut på Ravelry. Har lenge tenkt å gjøre det siden det ikkje er like enkelt for alle å lete de opp her på bloggen, eg mener: Årene går og bloggen blir lengre og lengre. Nå ligger både Hønene og Kyllingene ute. I går la eg ut de Steintøffe Sokkene og vettu? De havnet på side 4! hehe Ikkje verst, men i dag har de nok forsvunnet lenger bak. Uansett, har ingen mål og mening med publiseringene der, men greit å ha de lettere tilgjengelig. Alle mine oppskrifter er i det minste helt gratis
+ de er på norsk 🙂

Vurderer en kjapp tur ut i dag, bare rett ned på posten. Fikk jo hentekode på sms onsdag, akkurat i det me kommer hjem fra handelen….ALDRI om eg hadde kjørt ned igjen da! Kan jo være en grei luftetur i dag.
Ellers blir det nok noen timer på Hobbyrommet også i dag.

 

 

HA EI FIN AFTE!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Har aldri prøvd meg på c2c, men blir det ikke samme prinsipp som å strikke – legge opp 3 masker, øke ut til hvor man ønsker midten, for så å felle? Teppene blir jo da store, siden de blir like på alle sider. Men veldig flott, sommerlig teppe 😊 Fortsatt god påske 😊

    2. Heisann.En komentar til Heidi.C2C er ikke vanskelig,men du kan felle og øke som du vil og få den størrelsen du vil på teppet,det være seg firkanta,avlangt.Eller andre fasonger.

Siste innlegg