Søndagsmiddag?

 

Det er mange år siden me avskaffet det typiske søndagsmiddagen. Har minner fra barndommen hvor kjøkkenvifta “Går” heeele dagen…sånn en jevn dur som gjør deg ganske sløv! Da var det “tunge” middager som f.eks steik, komle, fersk kjøtt og suppe o.l + nystrøken duk på bordet! Det var både middag og dessert, gjerne varm melkesuppe ved siden av hovedretten også. Middagen tok på og eg husker at både mor mi og far min flatet ut et par timer etterpå før det ble kaffi, og enda mer dessert, eller kanskje ei kake? En typisk søndag da eg var liten ja…

Nå? Tja, den består som regel av lørdagsrester som ofte er bedre dagen der på, eller så blir det så enkelt som hajalla ma jalla – Dvs spis det du vil og lag det sjøl!

En populær middag her i huset som eg lager er pestokylling m/salat, kanskje akkurat det kan bli din søndagsmiddag i dag? Enkelt middag med MYE smak!

 

 

Dette trenger du:
Så mye kyllingbryst som du trenger
Eg tok 4 siden me var 2 personer
1 glass Pesto
1 pose Pinjekjerner
4-6 fedd hviløk
Små tomater

 

 

Slik gjør du:
Rens filleène for evn fett og vask godt
Skjær hver filè i passe store biter, i ca 4
Salt og peppre godt og stek de gylne og legg de i ildfastform
Klask et glass Pesto over kyllingen, hakk pinjekjerner og hvitløk, fres dette gylent i panna
og ha over kylling og pesto. Dander med litt små tomater om du har,
disse blir herlige etter en runde i stekeovnen 🙂

Kok gjerne litt pasta til

 

 

 

 

Salat er jo et SUPERT tilbehør og det har blitt fast med akkurat denne salat til PestoKyllingen. Eg har selv komponert den og er ikkje noe avanserte greier. Bruk den salaten du vil, eg bruker som regel crispy salat, hjertesalat funker også godt

 

Ellers har eg oppi dette:
1 boks mais
1 boks Kidney Bønner (SKYLL godt!)
Litt agurk
2 rødløk i litt store biter
Små tomater
2-3 bokser med sånn små plastikkbokser med Fetaost og Oliven
Hvis eg har hjemme topper eg salaten med 1-2 Avakado i skiver

 

Da er det bare å nyte dagens middag!

 

 

 

NYT DEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg