Spennende Hverdagsmiddag

 

Før helga var søs og eg innom butikken etter en tur og da plukket eg med meg en pk med fargerike gulrøtter og en pose med diverse rotgrønnsaker, mye godt man kan lage da! Eg har Googlet litt da, for det eneste eg pleier å lage med denne type grønnsaker er jo betasuppe og mos bla. På min søkerunde fant eg Denne oppskriften,
lagret med en gang og i dag har eg briljert på kjøkkenet!

 

 

 

 

Eg hadde jo kjøpt regnbuegulrøtter, så eg tok en av hver farge 🙂 Smaker jo det samme så dette er kun for synsskyld. Tok også litt pastinakkrot og en halv kålrot i tillegg + 1 grønn paprika extra. Estragon er faktisk et krydder eg aldri har brukt, men det både duftet og smakte godt! Minner om lakris/mentol eller noe,
anyway; Godt var det!

 

 

 

 

Altså! Blir jo ikkje stort bedre enn dette, hæ? Sjekk de fargene!! Akkurat nå kom eg på at det kanskje kunne gjort seg med litt sukkererter på toppen her!? Hmm Tror eg skal ta resten av de eg har
i kjøleskapet opp i før eg setter formen i ovnen.

 

 

 

 

På forhånd hadde eg stekt 3 store kyllingfileér og så var det jo bare å lage sausen å tømme over. I tillegg skrelte eg en del jordskokk og noen poteter som eg skal koke i gryta og lage litt mos on the side. Har aldri laget mos med jordskokk så det blir spennende å prøve. Har så langt kun laget DETTE med jordskokk, det er sånn snaddermat!

Om en times tid skal formen i ovnen og da satser eg på at middagen er klar når Dib kommer fra jobb.
Eg er ganske så sikker på at eg liker dette, gutta er eg litt i tvil på…I allefall Ali,
han er litt skeptisk til min eksprimentelle kokkelering *ler*

Tja, nå syns eg egentlig eg har gjort nok i dag, i allefall i husmoravdelingen haha Nå blir det Hobbyrommet resten av dagen 🙂 Sendte Ali i garasjen nettopp og nå lager han nye sokler på de små hengestativene mine…soklene på de eg kjøpte i fjor er for lett og de velter fort. Me hadde noen kraftig eikerester etter at me laget nye kjøkkenbenker for noen år siden, de er mer eller mindre blytunge og nå har eg de stødigste stativene i mils omkrets! Skal ta bilder å vise litt senere – GENIAL idé eg fikk der altså! Woop Woop!!

Men nå? Tja, tror beint fram eg skal hente ned noen mini Hama perler fra hylla, fikk en idé…!

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg