SPICY (Søtpotet) SUPPE

 

I dag altså, jepp eg har virkelig briljert! Som sagt, eg handlet en god pose med søtpotet til helga og hadde en plan. Du vet eg går tur med turistforeningen hver torsdag fra Byhaugkafeén? Etter turen spiser me supper som FrivillighetsGruppa lager, noen ganger er det en ung dame fra Iran som styrer kjøkkenet, Åååå hun lager de beste suppene! Min favoritt er helt klart søtpotetsuppe med kokosmelk og chili ♥ Så ja, det har eg gjort i dag! Tar litt tid pga søtpotetene, og enda litt lenger for meg siden Amira tok med seg stavmixeren når hun flyttet….Joda, det var hennes 🙂 Men, har man blender er man reddet så suppa gikk gjennom den og tilbake i gryta = Perfekt!

 

 

 

 

Ristet gresskarfrø med litt Maldon salt…Mmm
Dette alene er jo deilig snacks forresten!

 

 

 

 

Siden verken Ali eller Dib er sååå begeistret for kokos + at Dib kjørte til Amira og de for å grille blir det mer på meg 🙂 Resten av suppa i gryta skal eg fryse porsjonsvis i poser, enkelt når eg vil ha en god middag hehe
Så kan de andre klare seg selv, ikkje sant?

Oppskriften fant eg faktisk hos NrK

 

 

 

Måtte jo le når denne poppet opp på Instagram! Her har du meg i dag, opp halv 8 og ut på tur for så lage middag når eg kom hjem. Vet ikkje om eg tør si det, men går rundt og sitter med is på leggen…Har en mistanke hva det kan være, men orker ikkje si det høy i tilfellet det er sant, men det brenner nederst på skinnleggen…og dette var noe eg alltid var redd for når eg trente aktivt som ung. Vel, eg strekker, tøyer og fryser leggen inne mellom så krysser eg fingrene 🙂 Skal uansett har turfri morgen.

 

 

 

 

Eg må nemlig få litt kontroll på kaoset her inne…Sukk...

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

7 kommentarer
    1. Har fått dilla på søtpotet!! Anyways, håper leggen blir bedre og kult med Bunny rett over PC 😜👍🏾🐰

      1. Søtpotet; Poteten over alle poteter!
        Har sitte med is på leggen stort sett hele kwellen, strekket og tøyet og nå er den ikkje vond, men tar en hviledag i morgen og prøver meg på en rolig tur på tirsdag og satser på at eg “reddet” det inn 🙂

        1. Ja vær forsiktig. Jeg endte på krykker et par uker en gang. Man blir så gira på å gå at det kan bli for mye 🤪

          1. Er LIVREDD for beinhinnebetennelse….det kjentes ut som det, men eg startet m is ca 40 min etter at eg kjente de første tegnene. Nå eg kom hjem og ikk av skoene kunne eg ikkje gå normalt – alt sto i spenn og det var skikkelig vond. Nå er det heldigvis rolig. Hvis eg må stoppe å gå på noen uker….vel….da kommer vel alle kiloene eg har gått av meg tilbake….!!!!

            1. Når du faktisk har gått kiloene av deg så kommer de ikke like fort tilbake som når en faster. Når en faster tror kroppen det er hungersnød og sparer kalorier som blir frigjort når en spiser. Den prosessen skjer jo ikke når en faktisk trimmer seg ned i vekt. Du spiser jo også ganske sunt og variert ut fra hva jeg ser. All bevegelse har jo betydning, så du kan jo vifter med armene mens du ser på serie. Må ikke strikke hele tiden liksom, haha..

            2. Ja det er nok sikkert sant ja, eg spiser mye (i forhold til før), men dog “riktig” hvis eg kan si det sånn. Teller på ingen måte kcal for som sagt: Slanker meg ikkje, dette er for alltid (Altså minus mel og sukker). Leggen kjennes bra ut i dag så eg satser på at det er over…! Skal testes i morgen har et stykke å gå igjen før eg er på Ogna i sør hehe

Siste innlegg