Spill for galleriet??

 

Det føltes ufattelig godt da alle posene var ferdig pakket i formiddag. Veide for og i mot ved å kjøre i dag; Værmelding lovet nesten 100% underkjølt regn over alt, men både Dib og Ali var ut å kjørte hver for seg og begge sa det gikk helt fint. Jammen godt var det, for det er herlig å sitte her å vite at eg ikkje trenger farte ut i morgen, mulig det blir en kjapp tur til posten, men det er jo rett her nede 🙂

 

 

 

 

Alt unntatt de 2 sortene me har i fryseren (Gule Bomber og Sarah Bernard) ligger i posene her! Dvs det er ca 20 kakesorter totalt inkl hjemmelaget snop. Siste eg handlet kjøpte eg litt ekstra med vanlig snop som eg også pakket ned. Tro dette blir bra, eller...nå vet eg jo at det ble veldig bra da 🙂 *Har lov å klappe meg selv på skulderen nå*

Første bakedag i år var 27.november og eg har skrevet “dagbok” siden, notert ned hver dag hva eg har bakt og det er bare et par dager (Med lovlig fravær haha) hvor eg ikkje har bakt. Skrittelleren har virkelig fått kjørt seg *ler*

Selv om eg baker av helt fri vilje, eg gjør det fordi eg liker å bake julekaker – det er jo nesten som å holde på med leire og ellers hva eg har på Hobbyrommet. Eg har bakt mye, mer enn egentlig planlagt, men det har gått som en drøm egentlig – Knirkefritt så og si, da er det ganske underlig at enkelt påstår det er “spill for galleriet”?? Lureri altså…? Det er ganske utrolig, ja faktisk litt sårt at noen skal kunne tro det. Eeeegentlig så bryr eg meg ikkje, men det er ganske overraskene likevel. Ville noen gjort det samme som meg i en hel måned, og likevel ikkje gjøre det som var lovet? DET virker for meg helt utenkelig!

Har ganske mange ganger leverte diverse til Kirkens Bymisjon, ja du har jo følgt meg på runder hvor eg f.eks har samlet inn varme klær etc. Det blir stilt spørsmål til hvorfor eg ikkje dokumentere at eg faktisk er der å leverer….Ok, du som “Kjenner” meg vet at eg f.eks “glemmer” å filme når eg er midt opp i noe – Eg syns også at alt trenger ikkje filmes eller tas bilder av og det kunne ALDRI falt meg inn å tatt bilder når eg gjør det, ærlig? Så lavt synker eg ikkje! Det ene året f.eks fikk Solabladet nyss i at eg samlet inn ull for å levere, de tok kontakt og lurte på om de fikk bli med, etter mye om og men fikk de bli med litt her i Tananger når eg var å hentet hjemme hos folk. Eg sa NEI til at de fikk følge med inn til Kirkens Bymisjon. Dette er noe eg gjør fordi det er noe eg brenne for og eg har ikkje behov for å komme i avisa, det er flaut syns eg…eller, eg får en flau smak i kjeften av det. At eg skriver om det her på bloggen er for å vise andre hvor enkelt man faktisk kan gjøre noe for andre om man har litt overskudd i egen hverdag. Man kan faktisk gi god hjelp til andre uten at det trenger koste noe særlig. Akkurat dette til jul koster meg jo litt da, noen av dere har hjulpet til, dere har vippse og bidratt til f.eks ingredienser. Tusen Takk for det ♥ Eg har hatt ca 2000 kr extra (Som dere vipset totalt) å rutte med, derfor gikk eg bla til innkjøp av skikkelig emballasje som eg har levert kaker og snop i og nå har eg nok emballasje til neste år også 🙂
Alt ble sååå mye enklere da!

Når eg får tenkt meg om blir eg faktisk forbanna over at noen kan tro at eg ikkje har intensjon
om å gjennomføre….Skam dere, sier eg bare!

 

 

 

 

Mer bevis enn dette gir eg ikkje 🙂

 

Var veldig koselig å nærmest ramle inn dørene der i ført den Flotteste Julebuksa! Koselig samtale og alt i alt mye glede ♥ Ble en koselig nisserunde i dag, å ja….eg var innom flere steder, men som sagt: ALT trenger ikkje dokumenteres og det er nok med at eg vet hva eg har gjort ♥

 

 

 

 

I dag først testet eg Chai Latte Sirupen eg laget i november!! 1 del Chai Sirup og 2 deler varm vaniljemelk som eg skummet lett. Litt dryss med kanel og O`boy på toppen – Var faktisk skikkelig godt så da kan eg trygt gi bort den hele flasken eg har. Ordentlig kosedrikk!

 

 

 

 

På vei hjem i ettermiddag svingte eg innom Europris, trengte noe mer fuglemat, batterier og mandel pakke til julaften og 1.juledag. Siden Dib syns me hadde “kjedelig” juletre måtte eg jo nesten
kjøpe med meg noe spiselig pynt – Til stor glede i heimen!

Men nå? Vel nå skal eg se min julefilm: Die Hard! Finnes det noe bedre? Tja, tror faktisk eg
finner strikketøyet mitt også – Bedre blir det ikke 🙂

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Det at noen tenker at hvis det ikke er dokumentert på blogg så har det ikke skjedd er merkelige greier. Vi deler jo ikke alt vi gjør!
      Her for litt siden var det ei jeg vet hvem er som kom bort til meg og påpekte at jeg var alt for lite ute hos faren min.
      Jeg kunne sikkert vært der mer, men jeg kunne ikke helt skjønne hvordan hun kunne ha oversikt over når jeg var der. Da så hun hoverende at hun leste bloggen min, og at jeg nesten aldri skrev at jeg var der. Ergo var jeg der ikke.
      Jeg prøvde å forklare at det var ikke alt jeg foretok meg som jeg skiver om på blogg.
      Mine samvær med slekta er en slik ting. At jeg ønsker å dele om mitt liv eren ting. Det er noe jeg velger. Det er ikke dermed sagt at alle i familien ønsker å være statister som får sitt liv bretta ut på blogg.

    2. Ja det er virkelig ikke grenser for hva andre kan lire ut av seg! De må være ganske smålige, for i det hele tatt tenke tanken på at du bare «later som» at du gir bort bakst. Slike mennesker skal en ikke bry seg om, men sikkert ikke helt lett hele tiden.
      Jeg synes ihvertfall at det er helt fantastisk at du gjør slike ting for dine medmennesker, du er et menneske med et stort hjerte❤️
      En riktig god jul ønsker jeg deg og dine 🎄🥰

    3. Nå sier jo den slags langt mer om disse andre menneskene enn det gjør om deg.

      Likevel blir jeg litt trist over at det faktisk er noen som synes det er betimelig å stille spørsmål om andre sin glede over å kunne gi.
      Når man sjøl gir bort en gave, så er man vel mer opptatt av interaksjon med mottaker av den gaven ?

      Jeg vil i alle fall få lov å si takk til deg, for sjøl får jeg litt stemning og glede av å følge innsatsen din ❤️

    4. Jeg har sagt det før, og sier det igjen – du er snill som driver med dette.

    5. Jeg har fulgt lykkelig med på snap, på julegodt og julekaker, julegaver og hørt julesang. Sett juleglede og giverhjertet til ei hjertevarm, fantastisk dame. Ei som deler så mye av seg selv skal man se lenge etter. At noen virkelig kan være så smålig, at de setter spørsmålstegn ved hennes giverglede og medmenneskelighet, SKAM DEG. Noen ganger kan det være greit å koble opp hjernen før man trykker bokstavene til ord i en melding.

      Takk for at du er du Vibeke. God jul til deg og dine
      ❤️

    6. Fantastisk flott alt arbeidet du legger ned i å spre glede til andre❤️
      Ønsker deg og dine en flott jul🎄

    7. Fantastisk, hurra for deg, Vibbedille. Jeg slipper unna med å sponse deg. Tusen takk for all innsats – og å få følge deg på blogg og snap. Ha en velfortjent og god jul med dine ❤️

    8. En utrolig flott innsats du gjør for å glede andre.
      Og at det finnes de som mistror deg.
      Jeg finner ikke ord.
      Skulle vært flere som deg Vibbedille.

Siste innlegg