STILIG SKOLESTART

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

Designet av Brit Frafjord Ørstavik – DSA – House Of Yarn

 

Hvem har vel sagt at shortsen skal pakkes bort ved skolestart? Nei akkurat! Når ungdommen kan sprinte rundt hele vinteren med syltynne ankelsokker så er det ingenting i veien med å bruke shorts heller. Dessuten er dette en god og varm en 🙂 STERK er et garn som er supert til klær som brukes og gjerne brukes ofte, å sitte å knikke på en stol i 8 timer krever et slitesterkt og godt garn. Eg kan i det minste gå god for sokker i Sterk, ikkje bare er de helt nydelige, men jaggu holder de seg godt både etter vask og bruk *Tommel opp*

Muligens best å kjøpe inn et par gode strømpebukser før høsten kicker inn?

 

IBEN SHORTS
Bildet over
Str 10 – 16 år
Hoftevidde opp til 95 cm

 

 

 

Designet av Brit Frafjord Ørstavik – DSA – House Of Yarn

 

Enten om du har barn på barneskolen eller ungdomskolen så er virkelig dette plagg som kommer til å falle i smak hos flere. Liker fargepalettene veldig godt for alt er så samstemt ♥ Lett strikka genser i deilig garn er jo midt i blinken for alle! Ååå for ei herlig strikkestund. Her kan du nyte Mini Sterk og Soul ♥ Jepp, eg har hatt gleden av å strikke i begge deler og det må eg si; Soul er virkelig en liten Go`bit ♥ Et lite inside tips? Soul fungerer også utrolig godt som pynt i ei skål, gjerne midt i stua – Kan være veldig greit i modningsprosessen 😉

 

IVAN STRIPEGENSER
Str 10 – 16 år
Overvidde opp til 93 cm

 

 

 

Designet av Brit Frafjord Ørstavik – DSA – House Of Yarn

 

Ahaa STRIPER! Eg er virkelig nødt til å ta en prat med Dib nå når skolestart nærmer seg. Me har litt delte meninger om han trenger en genser til eller ei…Selvfølgelig mener eg at noen striper hadde virkelig vært på sin plass, spesielt siden han ikkje er så glad i de tjukke og gode vinterjakkene! Dessuten er eg ganske sikker på at eg kunne lurt han med HEXA, jepp, for det kan overhodet ikkje klø!?! Ja nå er jo det min mening, men noe mykere enn det skal godt gjøres å finne ♥ Ååå eg ønsker meg en genser selv eg, ja i HEXA! *Drømmer*

 

IXA UNIGENSER
Str 10 til 16 år
Overvidde opp til 93 cm

 

 

 

Designet av Brit Frafjord Ørstavik – DSA – House Of Yarn

 

Ser du? Masse striper denne høsten og det er som kjent noe eg elsker nesten mest av alt når det kommer til strikkeprosjekt! Når det i tillegg er raglan, ja da er det jo ganske så perfekt 🙂 Blir en herlig genser i STERK dette også – Garantert en genser som kan gå i arv mer enn èn gang!

Skulle du i tillegg trenge ei lue og et skjerf finner du et flott sett HER INNE 🙂

 

INDY STRIPEGENSER
Str 10 – 16 år
Overvidde opp til 93 cm

 

ALLE oppskriften er Gratis og de er på norsk! Bare benytt deg av linkene under hvert bildet og last de ned eller skriv de ut. Greit å ha noe liggende på lur for høsten nærmer seg enten du liker å høre det eller ei 🙂

 

 

* * * *

I dag må eg starte dagen med litt lading for turen går nemligen inn til Stavanger litt senere! Håret mitt skriker etter oppmerksomhet for noe har skjedd føler eg, det virkelig så dødt på en måte? Satser på at noen timer hos frisøren fikser susen! Gleder meg også til å surre litt rundt, MÅ jo innom noen av mine favorittbutikker og “Normal” er jo en av dem! Mmm shoppe litt deilige såper, ja og eg må ikkje glemme en god bodylotion! Eller må eg en tur innom NoSmoke i Hillevåg, Apoteket, butikken og posten! Blir litt av en runde og eg kjenner at det irriterer litt at det måtte regne akkurat i dag!?! Når eg tenker meg om regner det veldig ofte når eg skal til frisøren! Siden eg har frisørtime halv 4 må eg få gjort mest mulig av det andre eg skal først sånn at eg bare kan dure himatte etter noen timer i frisørstolen. Vil trooo at eg da er ganske kaputt! Blir nok bare dusj og pysj da ja! Burde faktisk vært innom Sparkjøp også for en ordentlig ny flanellpysj hadde snart vært på sin plass! De eg har er så godt brukte nå at det nesten ikkje er noe varme igjen i de. Kikker titt og  ofte innom Sparkjøp på nett, men det er tydeligvis
slutt på de sprekeste pysjene…*trist*

Jaja eg får begynne å lade opp tenker eg så får me tastes senere i dag 🙂
Er faktisk litt sånn Høst`ish ute…*Har tatt på meg alpakkasokker eg*

 

 

 

LAG DEG SELV EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hei.

      Har længe skulle strikke shorts, også disse, til mit ældste barnebarn, en pige 15 år. Hun eeelsker alt strik 😀 Nu skal det være, så den er klar til kulden kommer igen (om ikke så længe, da vi bor på Færøerne) Så tak for linket, da jeg havde glemt alt om denne opskrift.

      klem fra

Siste innlegg