Strikk en Bluse

Designet av Johanna Gehrisch

 

Tynt deilig garn og en litt for tjukk pinne = en Luftig bluse som er helt topp egentlig hele året 🙂 Er nesten nødt til
å se på den på den måten, det er jo vår og blomstene har begynt å spire, ja t.o.m blomstre….og BÆM, der kom det jaggu meg 20 cm snø…Tja, det beste er å bare droppe tidsbegrepene ang hvilke årstid og hvilke plagg, blir jo bare kaos av det! Strikk hva du vil og bruk det når du vil, eller? Etter behov…I dag må eg jo frem med skikkelig votter om eg skal ut for bilen må skrapes både over og under…sukk

 

 

 

Designet av Johanna Gehrisch

 

Lett pufferm som gir et litt søtt preg – Nok en gang ser eg jo for meg å ta i bruk et tynt lingarn,
nå må eg snart gjøre alvor av det…

 

CASPAR BLOUSE
Bildene over
Fra 100 cm til 142 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

 

Det verste i dag er at eg MÅ ut!! Eg er tom for den ene medisinen min og eg er tom for Ingefær, sistnevnte er for meg det aller viktigste!! Siste shot var i går kwell og eg trenger ikkje vente for langt ut på dagen før kvalmen kommer skvulpende!! Kronisk kvalme er absolutt noe av det verste (syns eg) – Da kan eg bare dra inn årene og krype langt inn under dynene. Å ja, Ingefær hjelper meg meget godt, vil nesten påstå at det hjelper meg bedre enn Afipran som eg brukte i mange år. En av grunnene til det er nok pga bivirkningene som etter hvert kom til syne, får ikkje noe bivirkninger av Ingefær, eg bare KJENNER at det gjør godt!
Så ja, eg er absolutt nødt for å dra ned på butikken…

Dessuten så eg noe GLEDELIG i går!! Ååå dette venter eg på hver vår, Vår Sol Gartneri rett her bort kunne endelig bekrefte at “Perlene” er modnet! Ååå spørs om eg ikkje må svinge opp dit å plukke med meg en boks. Perlene er noen bittesmå minitomater som smaker helt….MAGISK!!

Ellers? Tja, tenker eg skal perle litt, vurderte STERKT -etter å ha lest DETTE (*ler*) å faktisk lage en filmsnutt (på ca 1 t) med “Perler, minutt for minutt”. Ja altså når noen syns det er kjekt med “Gresset gror” minutt for minutt
og for ikkje å nevne “Svora blir sprø” minutt for minutt, så vil eg påstå at perling er bedre 🙂

 

 

LAG DEG EN
FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hver gang jeg besøker bloggen din kunne jeg så ønsket at jeg kunne og strikke ❤️
      Jeg lurte på om du har noen tips på ermet om steder og legge ut blogg på? For og nå ut til flere ❤️

      1. Det finnes strikkevideoer på garnstudio/dropsdesign hvor du kan lære å strikke. Eller på YouTube, men der er det mange utenlandske, og de engelskspråklige har en tungvint måte å strikke på, men burde være fullt mulig å finne norske videoer der og.

Siste innlegg