Strikk til Julebordet

Designet av Ana Watts

 

Hver eneste Jul er veldig mange på jakt etter de samme småtingene som skal strikkes og dekoreres på Julebordet 🙂 Tenkte det kunne være greit å samle noen av gjengangeren i et innlegg + noen av mine favoritter. Dette er små ting som du enkelt strikker en hel haug av, ja alt etter hvor mange dere blir rundt bordet 🙂
Knabb med deg av hjertens lyst!

 

WINE BOTTLE DECORATIONS
Bildet over

 

 

 

 

Deisgnet av Phoeny

 

SANTA JACKET CUTLERY HOLDER

 

 

 

Designet av Phoeny

 

SANTA TROUSERS CUTLERY HOLDER

 

 

 

Designet av Liesbeth Braam

 

CUTLERY SLEEVE
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

Designet av Sanna Mård Castman

 

BESTICKSOCKOR TILL JUL
Gratis Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Woolly Wormhead

 

Disse er også fine som bordkort, bare sy navnet på bremmen 🙂

 

MINIKINS
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

Designet av LittleOwlsHut

 

SANTA BOTTLE COVERS

 

 

 

 

Designet av Charlotte Kaae

 

Dette er en av mine favoritter!

 

KOPVARMERE TIL HELE FAMILIEN

 

 

 

 

Designet av Stine Gudman-Høyer

 

Helt til slutt kan du jo bare slenge noen Snorenisser rundt på bordet eller henge dem i lysekrona!

 

SNORENISSER
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Hvordan pynter du middagsbordet på Julaften? Bruker du det samme hver år, eller går du for årets mote? Har du strikket slik bordpynt før? Eller bruksting til bordet? Me bruker det samme servicet hvert år, noen ganger har me rød duk og andre ganger hvit. Alt etter hvilken eg glemte å vaske *ler*. Servietter og masse lys hører til + litt julepynt der det er plass 🙂 Maten, eller kalkuna har jo hovedfokus og så lenge Ali og eg har hukommelsen
i behold skulle det vel være unødvendig med bordkort hehe

Okeeeiiii!!! Dagen ble da slettes ikkje som planlagt! Ikkje en eneste maske har eg strikket ennå og det er ikkje holdbart! Men, kvalmen tok helt overhånd så eg skleid bare galant langt under dyna med vinduet på vid gap! Da eg sto opp i dag var det kun bittelitt igjen av IngefærShot`n min så eg burde jo absolutt ha laget ei flaske i går. Meeen, gårsdagen gikk til så mye annet og eg kommer langt bak i rekke kan du si. Så ja, da sto eg opp me ei syk kvalme i dag og det er ikkje godt! Da frister det heller ikkje å stå på kjøkkenet, men eg tok meg sammen etter at eg sto opp og fikk mekket ei flasket. Nærmeste styrtet et glass med MASSE ingefær! Etter en halvtimes tid avtok kvalmen en del og eg gikk i dusjen. Så NÅ skal eg strikke er planen! Han skjenket meg glass nr 2 med Ingefær så får eg nok ro det hele helt i havn. Der med fikk me heller ikkje hentet hjem helgekosen i dag, jaja,
så ha me noe å gjøre i morgen også 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Å jul!! I år skal jeg få gjort SÅ mye kos før jul.. For to år siden var jeg Kjerringa som “glemte” at det var jul… Jeg var så sliten og så travel at jeg plutselig “oppdaget” at det var veldig kort tid til jul 20.12. Da hadde jeg ikke kjøpt en gave, ikke bakt en kake, ikke vasket, pyntet eller gjort noe som helst… Vanlig elsker jeg jul, har hatt opp til 22 kakeslag og de siste julegavene kjøpt inn gjerne før 1. desember..
      Det var grusomt. Er fremdeles usikker på om alle fikk gaver det året….
      Traff veggen med et smell 17. januar og har vært mer eller mindre nede for telling siden da.
      Men i år har jeg bedre kontroll, og de første gavene er alt i boks…

      1. Får håpe det går bedre i år <3 Kunsten er å ikkje stresse! Kjente på det litt sjøl i fjor jul….Satt her med ei halv stua, resten var revet pga vannlekasje…Var på ingen måte kjekt, var litt sånn på halv 8 alt. I år er nå i allefall stua fikset og ferdig så da håper eg det blir bedre 🙂

Siste innlegg