STUNNING BEAUTIFUL

Designet av Virginia Sattler-Reimer

Her er det frem med tynt ullgarn (200m/50 gr) og pinne 2 et eller annet, det som måtte gi deg en strikkefasthet på 34 m på 10 cm vil være perfekt 🙂 MEN, om vottene skulle bli for trange eller for korte, ja da er det bare å øke pinnestørrelsen eller evn både pinner og garn 🙂 Men du ass, sett så vakre votter før eller?? Oh MY sier eg bare! Det må jo rett og slett være en drøm å strikke! Ser ut som mangen terapautiske og nydelige timer <3

Orginalt strikkes vottene i Kate Davis sitt garn, sjekk det ut HER sier eg bare! Når eg strikker denne type votter alà tynne Selbu votter så foretrekker eg Røros Lameull og det kan du også fint bruke til disse vottene. Da eg strikket mine første Selbuvotter for X-antall år siden var det omtrent bare rødt, svart, grått og hvit farge i garnet, men NÅ?? O`la la det har skjedd noe!! Nå er dte hele 39 deilig farger så bare ta en titt HER du 🙂 Du trenger max 480 m, dvs 2 nøster hvis du strikker i f.eks 2 farger. I vottene over er det brukt hele 5 farger

Designet av Virginia Sattler-Reimer

 

TETTEGOUCHE MITTENS
Bildene over
One Size
(Kan reguleres ved å gå opp/ned i pinner)

Frem t.o.m 5.desember får du 20% rabatt på oppskriften – Uten Kode 🙂

 

* * * *

1.desember og første pakke i kalenderen! Eg sto opp halv 9 og siden DibHassan skal på jobb hadde han stått opp allerede kl 8, men han hadde ikkje klart å finne den første pakken sin haha Da måtte hu mor frem med saksa og hjelpe til 🙂 Jadda, han ble fornøyd og glad for en pose med Mars Sjokolade – Passer jo fint det når det att på til er lørdag 🙂 Nå fòr han akkurat ut dørene 🙂

Da eg sto å laget meg kaffi kom eg på at Herrejemin HVOR ER JULEKOPPENE?? Motivasjonen for å pynte til Jul er fullstendig skakkjørt, men Julekoppen må eg jo ha så eg hentet 2 stykk ut av “Juleskapet”. Nå sitter eg her å VURDERER om eg skal sjekke om eg har en Juleløper i nærleiken og OM eg skal ta å stelle litt på salongbordet her i stua?? Føler ingenting i lilletåa en gang over at det er 1.des, men det kan jo være det begynner å pirre litt OM eg ordner til bordet? Alt av Julepynt og stæsj står jo nede i garasjen, men eg trooor i allefall eg har 2 bitte små nisser inne på Garnrommet?!? Eg misunner nå i allefall ALLE som nå sitter å koser seg med morgenkaffien i ei Julepynta stue Ho Ho Ho Skal ta å sjekke litt rundt å se hva eg har her oppe i leiligheten etterpå 🙂

Men du? På den der strikkefronten min er det jo helt KAOS!! Vettu ka! Eg endte opp med hele 3 Skorsteinshalser på hver sin pinne i går kwell!?!? Ble liksom ikkje helt fornøyd med den hvite…Den ble litt for “stiv” syns eg? Hmm vil jo ikkje ha en hals som STÅR liksom…den må bølge seg litt i allefall! Så ja, da la eg opp til en til og da brukte eg Alaska i en fin petrolfarge, men den ble liksom ikkje helt perfekt den heller…SÅ kom eg jo på at eg hadde Alpakka Tweed i petrol og det er jo sååå mye mykere og halsen vil ikkje stå rett opp! Da måtte eg jo bare legge opp til den 3. og strikke noen runder før eg la meg! Tror nok muligens det blir den siste som ferdigstilles, men da trenger eg MER garn!

Hmm skal ta å drikke opp resten av kaffi mens eg TENKER litt! Kanskje eg klarer å skape litt JuleKos akkurat rundt bordet her i det minste? Krysser fingrene for at eg i så fall finner det eg trenger for i garasjen går eg ikkje – og ikkje skal Juleeskene opp i dette kaoset heller, det går bare ikkje…

 

KOS DEG MASSE
OG NYT STARTEN PÅ DESEMBER

 

Go`klem fra ei Misunnelig Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Du får nok en litt annerledes advendtstid i år, men hva gjør vel det—-?? Da vil du huske dette spesielle året med snekring og maling når det egentlig skulle være lukt av kakebakst og vaskebøtte—–. Heng opp gardinene på kjøkenet så kommer du i stemning—-⭐️⭐️

    2. De vottan va jo magisk! Dånklaskigolvet 😂

      Jeg har som sagt strikka tre halsa, 2 Alaska og 1 Nepal, siste blei myk og god, men alpakka er kanskje litt følsomt i halsen for noen, tror jeg prøver på en i merinoextrafine og en tråd baby Merino, ev dobbel baby merino. Jeg brukte sølvtråd i snora for å gjøre litt ekstra.

      Skal ta helgevask her idag og da kommer det flere lilla duker fram og lys i vinduene. Planlegger et lysfat på stuebordet/spisebordet, det er så koselig. Kanskje du trenger å se på noe fint fra stolen din, det gjør æ.

      Kos dæ videre i bobla di og lukk øya for det du ikke får gjort noe med.

      1. Eg følte begge mine “sto” liksom rundt halsen i steden for å være litt levelig og det var blant annet i Alaska, men det ser ut for at den lever litt mer i Alpakka Tweed 🙂 Må bare prøve meg frem tror eg 🙂 Har i grunnen noen lekre Okerfarget Alaska nøster som eg kunne tenkte meg en hals i Hmmm

        Ble ingen helgavask her kan du si, men nå har eg vasket bordet og pyntet litt i salongen med litt sånn pynt som kom frem fra sine gjemler i fjor etter at alt var pakket ned, alt går i nøden hehe

        Kos deg masse 🙂

Siste innlegg