Summer Give Away

 

Siden sommeren nå “offisielt” er i gang, det er jo 1.juni, tenker eg det er innafor med en aldri så liten Summer Give away! Hvis me ser verden under ett er det et HEKKANS KAOS, etter min mening! Me har f.eks en rødhåret kronidiot på andre siden av Atlanteren som etter min mening er et bevis på at verden er kommet til et farlig punkt….Gudene vet hvordan det hele skal ende! Lenger øst, nærmere bestemt Midt-Østen er det bare sorgen og det som verre er…Hørte via radio`n at en eller annen hadde sagt at “Hvis denne avtalen går i havn er det håp om fred…” For noe Hekkan sprøyt! For 18 år siden…nærmere bestemt 2006 mente verden at Midt-Østen var på riktig vei, med det for øret tok me en avgjørelse om at nå var tiden inne for å prøve en etterlengtet livsendring. Me pakket med oss det meste og var klare til å slå oss ned i Beirut…Vel, som du vet ble det en kortvarig lykke…det hele endte i en blodig og traumatisk opplevelse…Siden den gang, og med tanke på alt som har skjedd siden har eg 0 håp om at det noen sinne skal bli fred…dessverre…Ei heller har eg videre håp om det blir fred for palestinerene heller…dessverre. Blant oss er ingenting feil når det kommer til denne konflikten mener eg, dvs: Er du en av de som poster støtte på SoMe så er det flott, er du en av de som la det være, ja så er også det greit! Eg for min del? For å si det sånn så er det en stund siden eg sluttet å se nyhetene…Det blir for mye, rett og slett! Det betyr ikke at eg ikke bryr meg.

Det er t.o.m kaos her hjemme, selvfølgelig på et helt annet plan, men dog traumatisk for mange! La oss bare håpe at hele juni og sommeren kan forbli fredfull uten at noen MÅ ødelegge. At noen velger å leve livet sitt på en annen måte enn hva du selv hadde valgt, so what!? Er da slettes ingen grunn for å ta til våpen av noe slag! Me må heller sette pris på freden me har, det er overhodet ingen selvfølge! La også barn være barn, det kan bli for mye å forholde seg til for de små…Ikkje det? Gutt eller jente? La de heller få vite at det er fint
å elske hvem man vil, uansett

Tenker det er en fin måned å fokusere på det POSITIVE, la oss holde på det så lenge me kan 🙂
En fargerik gave med grunnlag for en morsom og gøyal dag, tenker eg er fint!

 

 

 

 

Ta på deg en fargerik boa, lag deg en sprudlende “drink”, blås noen bobler og heng opp ballonger – Sist men ikke minst: Legg opp til noe gøy med denne lekre, håndfarga hespen! Krystallklar i fargen og skikkelig lilla! Holen Ullverksted har noe av det lekreste garnet!

 

 

 

 

6 håndlaget maskemarkører i passende farger følger også med 🙂

 

 

 

 

Blås i alt…Blås bobler i steden for!

Sånn! Hvis dette er en pakke du kunne tenkt deg er det bare å bli med! Eneste du trenger å gjøre er å fortelle meg i kommentarfeltet under her hva du har tenkt å bruke sommeren på! Kommentarer på Facebook blir ikkje tatt hensyn til. Tenker eg la denne suse å gå 1 ukes tid, trekker ut en positiv sjel neste lørdag, altså…

 

LØRDAG 8.JUNI

 

 

Lykke til!

 

 

 

 

Var ute en liten tur i dag og se hva som skjer på trappa vår!?
Clematisen blomstrer! Fineste blomstene, store er det også 🙂

 

 

 

 

HA EN FORTSATT FIN LØRDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

53 kommentarer
    1. Så flott farge på garnet 💜 Bobler er alltid kjekt, spesielt dei ein kan blåsa ute 😉 Sommaren dette året vert jobb.., så trur eg det vert ferie til hausten 😎 Alltid kjekt å sjå fram mot noko ☀️

    2. Dette er den aller fineste tiden. Jeg storkoser meg med tomatplanter og grønnsakshagen og ser at bærene modner (spiste de første jordbærene idag), rabarbraen er diger, blomster og busker er på det fineste og håpet om en flott sommer lever. Jeg stortrives og føler meg så privilegert. ❤️

    3. Nyte været, gå og sykle turer, vente til jeg kan flytte i månedsskiftet juni/juli og lage grønnsakshage i nytt hus (selv om det blir litt i seneste laget) og være takknemlig over at jeg alltids kan strikke og hekle mens jeg nyter livet 🙂

    4. Så utrolig kjekk du er, som igjen drar igang med storveis giveaway.

      Denne sommeren er tenkt som tidligere sommere. Tiden er ment å brukes på å skape minner, minner med de få familiemedlemmer som fortsatt er blant oss, og minner om sommere fylt med “ingenting”. Ta ting litt på sparket, kanskje en sykkeltur eller ti med yngstemann i huset, med telt på slep. Ikke planlegge så mye, men la det stå litt åpent, ha tid til å nyte finvær, uvær og samvær.

    5. Denne sommeren tenker jeg at jeg skal nyte hjemme. Der har jeg alt jeg trenger, store uteplasser med og uten tak over og en innglasset plass med to gode stoler. Har alt hatt over to uker med nydelig sommervær og kost meg ute fra morgen til alt for sene kveld med bøker og håndarbeid. Nytte synet av spektaklært lyn, heftig torden og god gammeldags styrtregn, og en helt herlig temratur. Sommeren skal være varm Forventer at vi får en reprise på sommeren 1994 da minstemann ble født siste april. Knallvær hele sommeren, med fare for overopphetet baby.

    6. Denne sommeren vil jeg gjerne ha tid til overs, tid til å være sammen med de jeg er glad i. Gleden ved at jeg i dag så tre jordbærplanter i hagen som har overvintret på tross av kulden i vinter.

    7. Tenker å bruke sommeren på familien og da spesielt barnebarn. Vi kommer til å være litt her hjemme og litt på hytta så det flotte garnet hadde vært flott🥰🧶. En god og fredfull sommer til deg og dine også😀☀️

    8. Så kjekke giveaway, alltid spennende fra deg 😊
      Ingen store planer for meg i sommer. Blir noen dagsturer rundt i distrikter med venninne, og 2 av sønnene med familier. Liker best å slappe av hjemme om sommeren. Ingen sydenturer på meg!! Er ikke glad i mye varme og ligge på en strand😅

    9. Denne sommeren blir å feire mitt ikke binære barn, en svipptur til utlandet med mitt yngste barn og eller bare masse kos med barnebarna. Litt strikking blir det vel og tid til, men bare småting som er lett å ta med. Ha en trivelig sommer🌸

    10. Fantastisk lilla farge💜 I sommar blir det tur med campingvogna rundt om i landet, kanskje Sverige. Ellers er det nok å ta seg til med i hagen. Og så blir det sjølsagt masse strikking og lesing. God sommar🌞

    11. Først et par uker i sommerhuset med besøk av venner. Deretter håper je å få mange fine turer i skog og mark i nærområdet.

    12. Takk for et fargeglad og positivt innslag på bloggen midt i en verden hvor det er så mye negativt ❤ Tror det blir hjemmesommer i år, men med mange lange gåturer ut i naturen. Og ikke minst, mye strikking, hekling og hobby! Elsker å sitte på verandaen og kose meg med hobby og håndarbeid😍

    13. Jeg elsker lilla💜, så dette kunne jeg godt ha strikket f eks et sokkepar av 😁
      Sommeren blir hjemme, så jeg håper på masse finvær så jeg kan kose meg på verandaen, og så blir det vel noen småturer rundt om i distriktet.
      Takk for at du er raus og starter med enda en give away 😀

    14. Nyte naturen fra sykkelsetet og ellers vandre i fjellet. Juli skal eg kose meg i leiligheten på Kreta. Dette må bare bli en fin sommer. Nyte kveldene med strikketøy og en go’ bok

    15. Jeg har hatt en kjip ettervinter og vår.
      Mitt store mål for sommeren er å bli frisk og bli kvitt smertene jeg har i ryggen etter flere kompresjonsbrudd. Og så blir det kanskje mulighet for en tur til hytta på Nordmøre.
      Da skal jeg være fornøyd.

    16. Så flott farge😃 har ikke helt bestemt hvor ferien går. Skal iallefall en tur til mitt barne ferie paradis Hornindal. Resten lar vi været styre hvor turen går, men håper på noen fjellturer🥰

    17. Flott garn! Sommerferien i år tok me i mai, så restene av sommaren skal eg reise frå hytte til hytte…. 🤭

    18. He🤗
      Atter en flott og raus Giveaway 💜
      Min sommer blir leirskole i regi av jobben. Gleder meg til det hver sommer.😍 Så blir det en liten tur med barn og barnebarn som vi har som tradisjonog som startet mens min mann levde ❤️ En tur med en god venninne blir det også tid til. Aner ikke hvor vi havner. Vi bare kjører og velger å svinge til høyre eller venstre på impuls 😅
      Og sist, men ikke minst blir det vel endel forberedelser og shopping til jeg blir mormor for første gang i august/ september 🩵

    19. Oi, for en nydelig farge på den hespen💜 Digg med sommergiveaway😊 Så herlig med sol og varme om dagen. Sommeren skal nytes blant alskens vekster i egen hage, et stort antall stolpejakt-turer ( er helt bitt av basillen) og en deilig ferieuke i Danmark etterhvert. Det beste med sommeren er masse utetid, uansett hvor man befinner seg😍

    20. Sommeren her blir på hytta og i drivhuset! Nyter å se alt som vokser og kommer med blomster daglig❣️ Satser på en sommer som ikke stopper etter juni som i fjor!

    21. Sommeren blir litt jobbing, litt tur med venninner, litt hekling, litt skinnsøm, og forhåpentleg mykje godt vær!

    22. Jeg har for en gang skyld ingen planer i ferien. Satser på godvær og turer i nærområdet.

    23. Har akkurat kommet hjem etter en tur til Holmedal i Fjaler kommune 🙂
      Så resten av sommeren har jeg tenkt og tilbringe her hjemme med masse strikking og hekling 🙂

    24. Sommeren blir tilbrakt på hytta, på fjelltur i Italia og hjemme. Alt har sin sjarm 😀. Ønsker deg en god sommer 🌹

    25. Eg skal kose meg med mitt lille barnebarn💕og selvfølgelig ungan og dyran mine🥰litt hagekos,maling,strikking og vennekos blir det nok også.

    26. Tilbringe tid ilag med familien, venner og ferietur ilag med samboeren min ein eller anna plass i vårt vakre land🌞

    27. I sommer håper jeg at jeg får noen fine, mygg- og knottfrie netter ved et vann med fiskestang og den jeg har kjær. Da kan batteriene fylles, trenger nødvendigvis ikke få fisk, bare deilig å få senket skuldrene og lytte til naturen og myr stillhet.

    28. Sommeren er som alltid kort og hektisk hos oss bønder.
      Men innemellom alt anna klarer eg å finne tiden til ein fjelltopp, ein bobiltur, ein tur med kajakken eller rett og slett bare senke skuldrene, finne fram noen strikkepinner og litt trpd

      nyt

    29. Godt skrevet nok en gang 🙂
      I år har vi bestilt en uke i Danmark med barn, svigerbarn og barnebarn. Deretter blir det nok litt opphold i leiligheten vår på Rjukan. Viktigste for meg på sommeren er å ta dagene som de kommer og senke pulsen. Starte dagen med en kopp kaffe i rolige omgivelser ❤️⭐️

    30. Flott garn,i sommer skal jeg besøke familie, og kose meg,ønsker deg og din familie en fin sommer 🙂

    31. Fantastiske farger på alt du gir bort😀 Har ikke store planer for sommeren. Det kommer til å bli noen dagsturer rundt omkring, jobb og kos med barn og barnebarn. Har hage og er glad i håndarbeid så jeg har alltid noe å gjøre. Håper det blir mye fint vær i sommer for det har vi hatt lite av de siste årene😀🍦

    32. Denne sommeren skal jeg bruke til å kose meg masse med barn og barnebarn. mulig vi tar en liten tur til utlandet også 😎😎😎

      Ønsker deg en riktig god sommer 🌞🌞🌞

    33. Sommer I lange baner, bare være til og gjøre det en vil….. sammen med strikketøyet, familie og venner

    34. Fantastisk med en sånn flott giveaway 🤩 lilla er jo favoritt fargen min💜 sommeren blir tilbrakt her hjemme i Stavanger med noen småturer rundtomkring… jeg håper å få meg en tur til Oslo for å besøke familie, men det blir sånn litt på sparket 🥰 Hagerarbeid og strikking står på planen og få lest noen av de bøkene som har hopet seg opp her…😁 Jeg ønsker deg og dine en god sommer❤️ håper vi kan få litt🌞

    35. Jeg skal tilbringe en del av sommeren på hytta og en liten del på kjøretur i Norge, med verdens flotteste natur.
      Og om jeg vinner så skal jeg dele hespen med søsteren min som elsker lilla og barnebarnet med såpebobler, maskemarkøren vil jeg gjerne beholde selv, de var knall fine

    36. Hei

      Sommerferien i år er ikke planlagt. Strikketøyet blir med om det blir tur i inn eller utlandet. Tror jeg må bruke en feriedag eller to å rydde litt i garnlageret. Kjøpt lite i det siste, men det popper opp nøster både her og der. Ha en fin sommer 🥰 satse på at vi ikke har brukt opp godværsdagene

    37. Som vestlending så lurer en på om sommeren har vært allerede…..men heldigvis lever håpet om mer sol og varme .Lange lyse dager på hytta,høre fuglene synge,grille god mat og plukke salat ingredienser fra hagen,strikke julegaver🙄,mosekose barnebarn som kommer på besøk,ha gode samtaler rundt bålpanna. Kort sagt nyte livet her og nå🥰

    38. Jja hva skal vi finne på i sommer.mon tro…..
      her får vi barn og barnebarn på besøk. Regner med mye kos, lek og bading.
      Kanskje der blir en liten Danmarkstur? Strikk og hekling blir det garantert mye av Ha en fantastisk sommer!!

    39. Hei. Min datter er høygravid og jeg håper at jeg får besøke de noen dager i sommer. Ellers er det jobb, hagearbeid og ferie i august. Må jo strikke litt også 😃 Ønsker alle en duper sommer. ❤️😎🍦🌞☀️

    40. I år tar jeg bare 3 uker sommerferie. Brukte 1 uke i januar på Granca 🌞🌴🍹Den siste uka skal jeg bruke på en ny bestemorskatt som skal komme i desember 🧸🍼 Bestemor skal nemlig få æren av å være med på fødselen ❤️ Gleder meg vilt 🥰 Så sommerferien blir i nærområdet i år😉

    41. Kjære flotte Vibeke! Du er som vanlig utrolig generøs med din gaver til oss som leser bloggen din. Jeg er ingen god eller flink strikker, men du verden hvor stor glede jeg har av bloggen din. Du skriver godt og morsomt, og så evner du å skrive uten de vanlige norskfeilene de fleste har. Takk, det gjør det bedre å lese det du skriver. Alt godt til deg, Ali og “de små”. God søndag kveld ønskes deg fra Birgitte

    42. I sommerferien blir det turer til barn og barnebarn som bor et stykke unna. Strikketøyet er alltid med. Håper på mye godt vær☀️

    43. Jeg slenger meg med på denne! Lenge leve kjærligheten, uansett farge, form og type!

    44. eg er helt enige med deg ,det er så mye elendighet i verden att vi må fylle dagen med farger og glede ,tenke positivt :=) vi skal skifte vegg og vindu på hytta i sommer ,har ei fjellhytte uten innlagt vann,strøm og mobildekning ,en plass vi bare må værei nuet ,vi maler løda grønn etter inspirasjon etter alle dei nydelige grønne lødene på Jæren og til slutt så blir det en bobiltur et eller annet sted i Norge der sola skinner.
      Det var et lekker nøste du hadde her i en deilig farge ,alltid kjekt å ha mulighet til et ekstra nøste i lageret :=)

    45. Hei. Blir “bare” hytta på oss, for det er den beste ferien. Godt være ved sjøen. Får besøk av barn og barnebarn.
      Herlig. Blir gjerne med i trekning av den fine sommergave.
      God sommer!

    46. Etter flere år der sykdom har “diktert” aktivitetsnivået til “veldig rolig”, ser det nå ut til å være mulig å reise litt igjen. Da blir det Sverige med campingvogn, og en Vestlandstur, håper jeg. Ellers er garnet fra Holen nydelig!! Jeg har en jakke med garn derfra, den er nå utslitt, og garn til ny ligger klart. Så mye strikking, ute i sola under parasollen, med en tekopp….. det hadde vært fint, det!

    47. sommeren går vell til å nyte dagene å vanne i drivhuset tenker jet 🙂 utnom noen dagsturer rundt omkring🙂

      god sommer til deg og dere 🙂

    48. Å, så koselig med en ny gi bort fra deg. Kjempekoselig!! I sommer blir det noen dagsturer i vårt hjemmeområde, bla. for å kjøpe ferske egg og grønnsaker. Har funnet vår “favorittbonde!” Orker ikke kjøre langt for tiden. Trenger ikke legge godviljen til for kos i nærområdet. Strikking og hekling av bursdags- og julegaver, det betyr mer kos. Håpe på litt kaffe/ middagsbesøk av folk som “ræk” forbi på tur opp eller ned vårt langstrakte land. Litt matauk til Sareptas krukke. Først og fremst skal det være en trivelig sommer med håndarbeid mellom hendene og høy kosefaktor. God sommer til deg!

    49. Så fine farger! Sommeren her er ikke planlagt ferdig enda, men det blir forhåpentligvis litt sol og varme og strandturer.. 🙂

Siste innlegg