SURE STRIKKEBØKER!

 

Det finnes et skille på odør`n i bøker *ler* Du har den nostalgiske “eimen” som stikker litt i nesa når du ligger
i senga på hytta med en god krim i gammel pockeutgave, og du har den som svir og du nesten
mister pusten av…..Her er me absolutt innom sistnevnte…Isjjjjj!

I går kwell, etter at eg egentlig hadde tatt kwell bestemte eg meg for å flytte alle strikkebøkene mine. Det er ikkje enorme mengder, men det er da noen. Eg brukte en stor myk kurv, fylte den opp og bar den inn til Hobbyrommet med høyrearmen (Å ja, ribbeina er fortsatt brukne, men på bedringens vei) Når alt var flyttet tok eg en liten pause (måtte tørke litt svette, det var varmt!), da eg gikk tilbake til rommet ble eg stående å snuse i lufta: “Ka i helsikken er det som stinker her nå!?” Ropte på Milo (<—Katta!) bare for å se om han var hjemme, det HAAAR skjedd før at han har dratt inn de rareste ting, men nei…Hmmm Det viste seg altså å være stabelen med bøker som lå på benken under Tv`n som svei skikkelig i nesa og nærmeste fremkalte brekninger…

 

 

 

 

…Snakk om GODT innrøykte bøker!! Eg var søren meg på nippet til å bare centre alle rett ut døra! Strikkebøker eller ei, finere ting har gått i søpla før pga nikotinstank! Vel vel, eg laget til et sprayflaske med Ajax og en ren klut og satte i gang….en og en bok fikk gjennomgå og det er ganske utrolig, men det ble litt brekninger underveis...
Før alle disse nydelige bøkene ble flyttet inn på Garnrommet i 2017 så har de “Bodd” i ei bokhylle i stua…Som du vet har me begge røykt her hjemme i mange år (Det er straks 3 år siden me sluttet! JuHuuu) og det har virkelig gått ut over bøkene!! Bare SYND eg ikkje tok bilde når alle bøkene sto i hylla inne på Garnrommet i går,
for egentlig så gikk alle i samme beeesje farge….

 

 

 

 

La meg nå bare understreke at denne filla tok et ut av en ny pakke i går kwell, den var HELT hvit når eg startet! De “gule” flekkene er rett og slett nikotin! Kun fra bøkene….For å si det sånn: Som EX-røyker skjønner eg bare mer og mer hvordan IKKJE-Røykerene har hatt det i mange år når Røykerene fnyser når det klages på sur stank!
For å i det hele tatt skjønn må man nesten bli en EX-Røyker!

 

 

 

 

Alle de HVITE og FARGERIKE bokryggene kom plutselig tilbake og bokhylla ble et mye bedre syn ♥ Tenker litt med skrekk&gru på alle de bøkene eg ga bort i 2017…Oj! De var sikkert skikkelig sure de også…
Håper de ble vasket før de ble tatt i bruk 😀

 

Jaja folkens det er FREDAG og dette er en fredag som absolutt bør gå inn i HISTORIEBØKENE: Mor mi på 80 skal få sin aller første SMART TELEFON! Verden står ikkje til påske, men når 3G nettet vinker ADJØ så må man om man vil ha litt kontakt med verden utenfor egen dør 😀 Dette blir spennende og Amira har påtatt seg dette ærefulle oppdraget så nå krysses alt som kan krysses! *Evig optimist* – Eg skal ta meg av helgehandelen og Ali nevnte klevask i går…? Tror han har problemer med å komme seg inn på kontoret *Ler*
Jepp, han må gjennom vaskerommet serru…

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Gro…
      Du skal købe det der hedder savsmuld på dansk, på norsk ved jeg ikke…. det bruges til kaniner og marsvin og andre dyr i deres burer, man drysser det i bunden af buret, det er af savet træ…..

      Du skal hælde det i en plastic beholder, lægge nogle bøger i, lukke låget, lad bøgerne ligge i en uge, løft på låget og duft til bøgerne, lugter de stadig, skal de ligge der i en uges tid igen.

      Hilsen

      Jannie schjørmann

Siste innlegg