SVINDYR ENGEL!!

Foto: Sandnes Garn

 

Ingen tvil om at denne er et HIT i jula! Ser den overalt, og ja, eg syns at i all dens enkelhet er kjempesøt! Fikk bildet av en slik innlegg tilsendt på Snap for noen dager siden, og da måtte eg bare spørre vedkomne om hvem som solgte oppskriften. Jo det var Sandnes Garn….Ok, du som har følgt med her på bloggen har sett at eg aldri nevner de her på bloggen, av den enkel grunne for at eg handler ikkje der….Men NÅ fikk eg sååå lyst bare pga den engelen…Så ja, eg klikket meg inn for å kjøpe meg det hefte og helt ærlig? Eg trodde det i dag skulle vært mulig å kjøpe et strikkehefte elektronisk? Det BURDE i allefall være mulig…? Tenk så enkelt? Klikk-klikk og så kunne eg f.eks strikket noen i helga…Vel vel, tenke eg får bare bite det i meg å kjøpe det hefte, det er vel OVER 10 år siden sist, men der var det intet nytt under sola gitt…Puttet hefte i handlekurven….+69 kr i porto?? Ja eg vet det er posten sine takster, men det er der er OVERKILL og det vet eg fordi eg sender en haug med pakker i løpet av året…så da vil jo dette heftet koste 139 kr…hmm…vrir meg litt her eg sitter og ja eg syns det er dyrt, er jo tross alt BARE en engel….vel vel, klikker meg videre og det står med store røde bokstaver: “Du MÅ kjøpe garn”….Hæ?? Garn?? Menes det da de ca 5 m man trenger til EN engel? Ok, 1 nøste ja….+ 65 kr…OKI….! Altså…for å kjøpe oppskriften på denne engel må du ut med HELE 204 kr!?!?

Fortsatt er det lesere som spør hvorfor eg ALDRI strikker av Sandnes Garn….
WONDER WHY….

 

 

STRIKK MED DET
GARNET DU HAR!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

19 kommentarer
    1. Å jeg er så enig!!
      Engelen er nydelig, men nekter å kjøpe på denne måten

    2. HELT enig! Og for oss som ikke bor i Norge er det komplett umulig å få tak i oppskrifter fra Sandnes garn. De sender jo ikke ut av landet en gang! Skulle ikke tro at vi var i 2021….

    3. Vel, jeg har kjøpt både heftet og de obligatoriske 4 nøstene 😏 Og flere ting har kommet iveien, så fortsatt ligger det bare noen løse kroppsdeler, eller engledeler og slenger 😏 håper jeg får noen ferdig etterhvert.
      Tror jeg må klistre en lapp på ipaden: Tenk før du handler!

    4. Du kunne jo kjøpt heftet i en butikk i byen din, men heftene selges jo MED garn der også…. Du hadde sluppet unna portoen i alle fall. Flott engel!

    5. Ja, det er helt tullete at man skal være nødt å kjøpe disse garnnøstene ekstra. Men, nå ser jo ikke de englene ut til at noen av oss trenger å ha “doktorgrad” i strikking for å kunne mekke sammen noen til jul. De ser da rimelig enkle ut når man studerer bildene av de…..eller? (mønsteret på de ligner da veldig på kjøkkenkluter jeg har sett) 🙂

    6. Men ka seie loven om å spleisa på heftet? Når eg ville ha oppskriftå på engelen og venninnå mi ville ha korgene?

      1. Det er jo ingen problem, for det er lov å låne oppskrifter fra hverandre så lenge oppskriften ikkje formerer seg i prosessen 😀

    7. søt engel ,slik er det på garnbutikkane her hjemme også en må kjøpe hefte med garn til en av oppskriftene inni så det er jeg vel vant til :=) og jeg kjøper mye sandnes garn ,møter opp på sandnes outletten når jeg besøker min søster på Sandnes og der får jeg svært billig garn ,kjører du til oltedal outlett får du ennå mer,,tror det lønner seg å ta en slik dagstur for deg som bor så nære :=)

      1. Eg vet, det er mange år siden eg gjorde det sist. Har mine grunner og det at man MÅ kjøpe minst 4 nøster tilhørende heftene man ønsker når man f.eks har kjøpt 30 kg av annen type er en uting. Det er ingenting som rettferdiggjør at man MÅ kjøpe minst 4 nøster, det er DET som irriterer – Kall det gjerne en prinsippsak 😀

        1. På de garnbutikkene jeg har vært på i Stavanger må jeg ikke kjøpe fire nøster, men kjøpe garn til ett av prosjektene i heftet. Jeg kjøpte dette heftet og valgte prosjektet med minst og billigst garn som ble ett nøste fritidsgarn.

          1. Ja, man må kjøpe et nøste her også, men hvorfor skal eg betale f.eks 65 kr extra for å få lov til å kjøpe et hefte til 70 kr? Det er det som blir helt feil…

    8. Kjøpte det på min lokale garnhandler. Fikk mønster hefte og et nøste. Så helt greit. Har erfaring med at ting jeg har strikket i Sandnes garn holder seg bedre og kan arves i generasjoner.

      1. Sandnes er ikkje alene om å ha garn som holder seg i generasjoner 🙂 Eg har ingen problem med å kjøpe meg et nøste garn, men at man MÅ kjøpe for å få lov å kjøpe et hefte er og blir en uting.

    9. Første gangen jeg såg denne engelen så fikk jeg lyst til å strikke den, men 200 kroner for denne lille engelen nekter jeg å betale. Da finner jeg meg heller en fin engel inne på Ravelry eller på Pinterest til en mye billigere penge eller kanskje til og med gratis og strikker meg til jul 🧶😇

Siste innlegg