T.o.m Kaktusene smiler!

 

Dette ble premien i dag! De siste årene har eg gledet meg hele jula til januar og årets ertersuppe på et “oppspist” fenalår 🙂 Den tar tid, men akk den er sååå verdt det! Serverte den i dag med Focaccia – Vel verdt alle timene på beina ja. Laget som vanlig ei diger gryte så satser på å få noen bokser i fryseren også – Alltid herlig å ha på lur.

Mens suppa nesten har klart seg selv har eg jaggu fått unnagjort en del og nå, her eg sitter føles det så herlig! Alt av jul er nå pakket bort, alle kakeboksen er tømt, vasket og bønnhørlig stuet på hylla etter Tetrismetoden…dvs eg fikk ryddet/vasket jula ut av kjøkkenet i dag og nå står det 4 nye og tomme blomsterkrukker i kjøkkenvinduet…Hmm tro hva eg skal fylle opp i de? Har i grunnen lyst på noen kompakte, lave og fine sukkulenter….Må kikke neste gang eg er på Mestergrønn! Har plenty av Elefantøreavleggere eg kan plukke, men de vokser så fort og trenger kjapt en omplanting og det gidder eg ikkje *smiler* Må ha noe som vokser treeegt…

Nei nei eg har ikkje kastet julekakene,
har bare pakket de om i små plastbokser 🙂 

Har også ryddet plass i kjøkkenskapene og fått på plass et service etter mor mi, var litt rart å sette det inn i eget kjøkkenskap. Egentlig ikkje et service eg hadde kjøpt selv, men tror absolutt at det blir koselig å bruke ♥ Har et annet servise også, dvs det er et halvt. Foreldrene mine delte dette serviset da de skilte seg i `93 – Da pappa døde i 2011 valgte eg det fra han og nå valgte eg den andre halvparten etter mor mi så da er det komplett. Dette er også et servise som eg egentlig aldri har brukt…selv om det er fint syns eg det er noe “dill” med de der små koppene hehe Gi meg ei krus heller! Men men, nå er det om ikkje annet et komplett arvestykke. Har også fått vasket og pakket ned en del Tangen glass som endte opp hos Dib, det var veldig koselig syns eg så da har han nå sin første utstyrseske 🙂 Aldri godt å si hvor han ender opp i løpet av året…du vet: Han blir 21 og videre studie venter om han bestemmer seg for det – Spennende!

 

 

 

 

Sånn, da var rotet og klestativer endelig borte fra stua! Sitter å hører på Elton John fra planken (Utrolig bra lyd!) men oppdaget nettopp at The Voice starter på tv i kwell, det er litt koselig så eg håper det er bra 🙂
Da blir eg nok sittene i stua ei stund før eg fortsetter på Hobbyrommet.

 

 

 

 

Milo (<—Katta!) har også tatt helg ♥ Han har lagt sin elsk på det nye sofapleddet,
skjønner eg godt for det var knallherlig!

 

 

 

Ser du? Kaktusen smiler!! Ja alle 3 smiler faktisk! Eg så det før jul at de var “sure og irriterte“, de var nok sugne på noe vann, men de var fortsatt litt tunge så eg tenkte: “Etter jul”. Nå var jorda så pass tørr at eg klarte vippe innerpottene så pass at eg klarte å lirke pottene ut uten å stikke meg! Fylte hver sin skål som eg satte
de opp i og og lot de stå et par timer og nå smiler de. 

Når det nærmer seg vannetid er det akkurat som kaktusene får litt rynker og når de er ferdigdrukket er de glatte igjen 🙂 Eg kjøpte disse i sommer, midten av juni faktisk, og de har ikkje fått vann siden!! Har jo følgt med, men de var blytunge når eg kjøpte de da de nylig var vannet. Nå er de så fornøyde atte!

Ok, vettu ka? Du får kose deg og ha en fin kwell og ei god helg!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Haha.. har også slike kopper tilhørende service, aldri blitt brukt, hverken til gjester eller noe. Krus er tingen!! Elsker foccaccia, og fikk en idé nå – takk 🐰😘

Siste innlegg