The Magic Box


Alle som strikker har en boks, en boks det kun er oss som har en forståelse for, ikkje det? Uten denne boksen hadde eg garantert måtte reist meg ørten ganger i løpet av dagen, gått inn på Garnrommet å hentet den dingsen eg trengte i øyeblikket – Ikkje aktuelt! Da er en boks perfekt, opp i her har du et par av hver dings som du trenger hver dag, eller hver gang du strikker. Hva du har i boksen er jo opp til deg
og det er alltid spennende å kikke i andre sin boks!

Eg har f.eks et par maskemakører som er eg glad og som eg er redd for skal forsvinne inne på Garnrommet, derfor har de fått plass i boksen. Sist eg Snappet fra Garnrommet var den en del som lurte hva eg hadde i boksene mine og dette er den ene boksen, den andre er mer en samleboks hvor eg har masse sånne dingser som du f.eks kan lage makører av eller bare sy rett på et plagg du har strikket. Selve boksen kjøpte eg helt tilbake i `87 da eg var på ferie i Frankrike og det var en deilig Lavendelsåpe opp i 🙂

Hvis du ikkje har en boks så mener eg at eg så slike Tinn/metall(?) bokser på Søstrene Grene, tja du kan jo ha en boks for hver type dingser 🙂 Uansett, dra aldri på Strikketreff eller Strikkekafè uten boksen…

 

 


Åååå denne her altså ♥ Tror aldri eg har sett noe sååå ISblått før, fargen blir litt for varm her på bildet og den er bare mye finere i RL. Er veldig glad for at Amira valgte hvitt og lysblått og ikkje blått i begge garntypene for når ønsker var en skikkelig lys isblå tunika kunne det ikkje blitt noe bedre enn dette.
Gleder meg å sykt til å se henne i denne 🙂

Har kommet ca 14 cm avgårde og eg satser på at det blir en del strikking i kwell for eg vil jo prøve å overraske Amira!! Hun reiste på en liten miniferie natt til i dag så da eg våknet kl halv 10 i morgen var hun
i Gdansk/Polen 🙂 Vil tro hun kommer til å kose seg max ♥

 


Ellers, som eg nevnte tidligere kom eg meg ganske så tidlig avgårde i dag! Kun en kjapp tur ned til MesteGrønn og de hadde KUN 3 poser igjen av den viktigste posen; De grønne Mini Melonene! Sett noe så skjønt?? Det er jo ikkje melon da, men en type miniagurker som er en blanding av agurk og sitrusfrukt og skal være gode til knask og i salat 🙂 De gule til høyre er også agurker som ser ut som små meloner, de blir ca 5 cm i dia og den siste posen er Gul Spansk Chili – Satser på god vekst og mangen gode salater i sommer 🙂

Er ikkje lenge før me nå fyller den stooore kassen med jord for eg har en del eg vil plante! Skal i allefall ha godt med diverse salater og Bladpersille, diverse små rotgrønnsaker og kanskje andre nye ting som eg oppdager etter hvert. Jepp, dette skal bli gøy 🙂

 

Akkurat NÅ har eg litt deilig Me-Time, det er veldig etterlengtet! Er en del dager siden nå at eg har fått litt tid helt for meg selv bare helt i fred og ro og eg kjenner at humøret og hodet glir langsomt på plass! Ali gikk for å ta en kwil og DibHassan er på jobb så dvs eg får nok et par timer 🙂 DibHassan kommer hjem i 21 tiden og da har eg lovet han varm Nachos. Ali steikte kjøttdeigen før han gikk å kwilte og eg har revet osten så det gjenstår kun å tømme alt i stekeformen noe eg gjør senere. Nå er det kun strikketøyet som gjelder!

 

 

 

 

 

LAG DEG SELV EN
SKJØNN KWELL OG KOS DEG

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jeg har ingen boks, men en litt stor sminkepung som jeg har samlet alt jeg trenger til strikking/hekling. Markørene har jeg i en egen plastboks, som jeg kjøpte his Søstrene Grene 😊

      Nydelig farge på genseren du strikker 😍

Siste innlegg