Third Time`s a Charm – Perletomater

 

Ok, eg sa eg ikkje skulle gi meg så nå prøver eg for 3.gang!! Som sagt; I fjor gikk det over ALL forventning, men eg fullførte jo ikkje siden eg prøvde så sent på sommeren….KANSKJE det er det som straffer meg nå?
Ja at eg kaste et 10 talls potensielt flotte tomatplanter??

De var nesten 1 meter høye da eg kastet de etter det første uværet på høsten…

 

 

 

Husker eg reagerte i fjor, ja fordi fra å bare være en tomatskive til små grønne busker gikk det ganske så fort!
Mine 2 første forsøk i år myglet jo før eg fikk sukk for meg!!

 

 

 

 

Men, med ferske Sitrongule Perletomater er eg full av optimisme! Måtte det bli mange flotte planter slik at eg tidlig en sommermorgen kan vandre på terrassen og knaske en håndfull 🙂 Jepp, det er bare å håpe på en solrik
og varm sommer (Har sendt bestillingen avgårde!)

 

 

 

Eg er nesten like ivrig hver morgen, etter at eg har klikket på kaffitrakteren er det ut på terrassen, gni litt søvn ut av øynene og så må eg inspisere! Sukkerertene er jo en drøm ♥ De vokser mens du ser på og eg kan se endring fra morgen til kwell! Åååå måtte det bli 100`vis av sprø deilige belger i løpet av sommeren 🙂 Etter hva eg leste på gartnerier skal akkurat disse sukkerertene ha RØDE blomster! Det er jo litt spennende for vanligvis er de eg planter hvite. Hmm tror kanskje eg bør bli gartner i mitt neste liv 🙂

 

 

 

Ellers har ALT i grønnsakkassen begynt å spire! De som det svirrer mest spenning rundt er RØDBETENE!! Det har eg aldri plantet før, men du og du sååå godt det er med fersk rødbetesalat! Det spiste eg første gang da eg bodde
i Sveits, men Ali har virkelig vært slakk de siste årene for det er en lang evighet siden eg spiste det sist!! Skal love deg at eg skal lage det når kjøkkenbenken bugner av ferske rødbeter! Kanskje eg må lese meg opp og prøve
å sylte noen go`biter til jul? Hmm ja det hadde vært noe det! Runde fine rødbeter er slettes ikkje å forakte 🙂
Da eg var liten husker eg me alltid hadde små runde sylta rødbeter, disse kjøpte me på glass i hvilken som helst butikk, men det er utrooolig mange år siden eg så det sist.

Ellers i dag?? Veeel….i følge Post App`n min skulle eg har mottatt en STOR pakke med garn i dag….!! Tror eg maste hull i hue på han nede på posten for eg har ikkje opplevd akkurat dette før, ikkje fra den avsenderen….!! Men men, det er vel bare å smøre seg med TÅÅÅÅLMOOODIGHET og vente….Venter også på strikkepinnene….Har ikkje fått melding på de ennå heller…Hmmm ja jo eg VET det er CoronaTime, men lell…Strikkeabstinensen melder seg…MoHaaa Eller, eg har jo strikketøy, men eg er så spent på den fargen eg har bestilt! Eg vet du skjønner meg 🙂 Fikk også beskjed om at det er sendt avgårde en stor leveranse av perler!! JuHuu Litt påfyll blir bra 🙂 Tja, utover å vente har eg potla litt rundt her, vaske litt klær, rydda og vasket på kjøkkenet, laget salat, vært X-antall ganger på inspeksjonsrunder på terrassen,
men NÅ er eg klar for å grabbe tak i strikketøyet å nyte kwellen 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg