Tilbehør til kjøkken i diverse materialer

Reklame | Rito Garn&Hobby

Foto: Vibbedille

 

Nå er eg så og si ferdig med det eg vil ha inn på kjøkkenet, har planer om noen glassbrikker, men det blir i så fall perlet på en kveld. Gøy når man kan flytte et design fra en type material over på et annet. Det er bare å prøve seg frem, går det så går det, visst ikkje, ja så er det også greit 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Eg startet som du kanskje husker med krakken (alt om den finner du HER) og fortsatte med et stort serveringsbrett – Det finner du HER!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Gryteklutene bare strikket eg og hvordan eg gjorde kan du finne HER,
en enkel grunnoppskrift og så kan du jo bare dekorere de som du vil.

Når det gjelder glasset som eg har heklet trekk til så vil jo selvfølgelig oppskriften variere etter hvilket glass du bruke. Eg startet med 8 fm i en magic ring (nål nr 7), neste runde heklet eg 2 fm i hver maske = 16 fm. Sååå neste runde: *1 fm og 2 fm i neste maske*, neste runde er det 2 fm mellom en dobbel og sånn øker du ut på bunnen til det passer ditt glass. Eg økte ut til 48 fm, da var det bare å fortsette rundt og rundt med fm i bakre ledd (Blir en fin effekt da), felte litt inn på vei mot lokket. Selve lokket kledde eg også inn, samme start som på glasset, hekle rundt og rundt til du ser du kan dra det ned på kantene på lokket. Frem med limpistolen og lim det fast! Bare sier det: Lokket ble INSANE varm pga limet! Ja du kan si eg skvatt 🙂 Blomstene er sydd på med fullstendig fri fantasi,
en god nål og kjedesting så går det som en drøm.

 

 

Foto: Vibbedille

 

Når det kommer til materialene eg har brukt så finner du absolutt alt du måtte trenge av perler og brett inne hos Rito Garn & Hobby! Garnet eg har strikket og heklet i er stoffgarn og det går rasende fort! Infinity Hearts Ribbon er utrolig sterkt og egner seg godt til kluter, grytelapper o.l. Eg sitter å grubler på noe oppheng av en eller annen sort, noe må eg få til i allefall 🙂

 

 

* * * *

 

 

I dag har eg vært på beina fra eg sto opp til nå! Høyt og lavt og over alt. Brettet et tonn med klær og vasket et lass med sengetøy og håndklær. Har også montert noen små perlerier, eg har funnet frem maling som eg skal teste ut på Alvehusene mine, funker ikkje det må eg nok bare kjøpe noe annet 🙂 Er på jakt etter et utrykk, men for å finne det må eg prøve diverse malinger først. Nå er eg i grunnen klar for kwellen, om det blir strikking eller perling,
vel det gjenstår å se 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg