Marimekko i Perler

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Da er i grunnen eg klar for å ferdigstille kjøkkenet fullstendig for nå begynner jo tilbehøret å bli ferdig! Om eg er ferdig med Marimekko blomstene? Njaaa vet ikkje helt, eg har flere ting “på blokka” som passer flott til et kjøkken + at noe skal eg også dille til med Stoffgarn i riktige farger – Etter hvert 🙂 Mønster til krakken finner du HER
og selve krakken får du kjøpt på Ikea 🙂 Den heter Bekväm.

 

Alt du trenger av Perler og Brett finner du hos Rito Garn & Hobby 🙂

 

 

 

 

Vil du perle ditt eget serveringsbrett? Vel, her har du ei ferdig plate så det er bare å perle i vei 🙂
Kreditér meg gjerne for denne plata har eg perlet på “måfa”, dvs rett fra hodet 🙂
Du må knipse samme 12 plater, 3 X 4 for å få plass.

 

 

 

 

Slik så brettet ut da eg kjøpte det, du finner det HER. Det er jo en SUPER Julegave f.eks!! Aldri dumt med et brett som dette og hvis det i tillegg passer rett inn på kjøkkenet så er det jo supert 🙂

 

 

 

 

Det gikk i grunnen RETT VEST da eg strøk dette i dag! Eg snudde litt på plata og vips så raste en del av perlene rett i gulvet…Du kan si eg svetta og var på nippet til å bare kaste alt sammen, men så tok eg meg i det! Eg strøk det ferdig og bare klippet bort den delen som raste og sååå fant eg et brett og perlet det som manglet på nytt! UUUansett hva og hvordan så vil du alltid kunne se hvor man har prøvd å fikse så en dag blir
eg nok for irritert og perler ei ny plate, men men!

 

 

 

 

Eg bruker Limpistol på alt eg limer av perler, men til slike plater (det gjelder også platene på alle krakkene) så sprayer eg først med Denne Limen. Det er noe hekkans kliss så gå ut å gjør det, men fytti den henger godt!
Så, det eg gjør er: Spray, legg på, trykk ned og så løfter eg litt på kantene og trykker inn pistollim. På dette brettet klemte eg også ut en del pistollim midt på brettet før eg la perleplata på siden flaten er så stor.
Det er laaang tørketid på denne spraylimen så du trenger ikkje skynte deg 🙂

 

 

 

 

Selve brettet malte eg 3 strøk med den svarte malingen på bildet 🙂

 

 

 

Selv om det ble problemer med brettet er eg alt i alt godt fornøyd, men eg svette underveis!! Eg har funnet en veldig god teknikk å stryker slike stor brett og så klarer eg å bare ødelegge det fordi eg var uoppmerksom et lite øyeblikk! Jajajaja, eg er i grunnen klar for neste perleplate! MoHaaa

Eg har en del av disse skålene som er på bildet, det er Marimekko siden, men av de 2 er en kopi!!! Ser du hvilken? hihi Grunnen var fordi den orginale i akkurat den farger var svindyr i forhold til de andre så da ente eg opp med en falsk en hehe De andre eg har er orginale, men passet ikkje inn på disse bildene grunnet “feil” farge 🙂
Forresten perfekte skåler til litt lørdagskos 🙂

Hvis du vil se mer av det eg har perlet finner du alle krakkene eg har laget HERHERHERHER
Du finner mønster på alle krakkene på disse linkene og det er bare å forsyne seg 🙂

 

 

* * * *

 

 

Har ikkje helt bestemt meg for om eg skal perle eller strikke resten av kvelden, det gjenstår å se –
Kose meg skal eg gjør uansett 🙂

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Utrolig lekkert. Elsker dette mønsteret og fargene og det brettet pynter jo opp et helt hus!
      De skålene var grisedyre husker jeg 🙂 alle alle skulle ha de hjemme hos seg..Jeg tok meg aldri råd..Og etterhvert dukket kopier opp…Og vet du..Knallfine til kubbelys!

    2. Dette er kjempefint! Har planer om å prøve meg på dette, men usikker på om jeg får det til. Blir litt utpå høsten, må bli ferdig med strikkeprosjekt mitt først. Ellers blir ikkeno ferdig😊. Ha en flott dag😊

      1. Dette fikser du så lett som bare det, det eneste du trenger uten om perler og brett er tålmodighet 🙂 Intet mer 🙂 Er det noe du stusser på er det bare å spørre 🙂

    3. Hva slags garn er det bilde av først i dette innlegget? Gråfarger. Info om garnet?
      På forhånd takk.

      1. På dette innlegget som du har kommentert under er det ingen garn, men hvis du mener innlegget fra i går så er det Infinity HEARTS Ribbon

Siste innlegg