Tøffe, Kjappe og helt Gratis

Designet av Katerina Mushyn

Noen ganger er et strikkeprosjekt så enkelt at det er latterlig og når det i tillegg ser veldig bra ut, ja da kan det jo ikkje bli stort bedre 🙂 Dette er slike prosjekt! Tøffelsokkene ser jo skikkelig fine og gode ut, men hvem skulle vel tro at de var flatstrikka? Ikkje sant!? Superenkelt, ja sååå enkelt at alle kan strikke de uten så mye som å tenke på hælfellig og det som gjerne verre er? Riller all the way ♥ Her har jo f.eks unger muligheten til å imponere med strikkegaver til Jul! Eg skal selvfølgelig strikke disse! Jepp, eg elsker slike snertne prosjekt
og garn som passer har eg i bøtter og spann 🙂

Selve oppskriften er på engelsk, men eg anbefaler også å ta en titt på YouTube filmen (link i oppskrift). Ja hun snakker russisk på filmen, men filmen er likevel veldig forståelig både for hvordan du strikker og ikkje minst hvordan du syr dem sammen. Selv om det gjerne ser ut som en selvfølgelig, måtte eg klø meg litt på haka, men har så langt ikkje funnet noen problemer 🙂 Et garn som poppet opp som eg godt alternativ er f.eks SportsRagg fra Viking. Det har “riktig” tykkelse + det er ganske slitesterkt. Strikke først en og deretter er det enkelt
å evn regulere lengden for da vet du hvor du skal gjøre det.

 

TWO NEEDLE SOCKS
Bildet over
Str 37 – 38 (Enkle å justere)
Gratis Oppskrift

 

 

 

Designet av Katerina Mushyn

 

Disse kan du også strikke i SportsRagg 🙂

 

 

WARM BABY BOOTIES
Str 3-6 mnd
Gratis Oppskrift

 

 

 

* * * *

Selv om eg ble vekket av at Milo hoppet inn vinduet en gang i løpet av natta har eg mer eller mindre sovet sammenhengende til halv 9. Må nok si meg fornøyd med det, men sitter her å gjesper likevel. Temperaturen har dalt med over 10 gr fra i går og det helt perfekt! Friskt og godt i lufta og ikkje minst tørr på ryggen! Det er skikkelig kleint å hele tiden være klam over alt! I dag har hodet lyst å gjøre mye her hjemme, men eg tror kroppen er ganske tom for energi, sånn kjennes det ut i allefall så hvis eg får gjort det viktigste er eg fornøyd! Spørs om me ikkje må handle litt også i dag for nå er det bla tomt for melk, kaffi uten melk?? Nop, funker ikkje!

Eg må nesten bare ta dagen som den kommer, uten å legge for mye planer,
for når kwellen kommer og intet er gjort er jo skuffelsen så mye større…

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei noe energiløs Vibbedille 🙂

11 kommentarer

Siste innlegg