Tunfisk Salat – Den beste!

 

Som nevnt her tidligere så må eg komme meg heeelt tilbake i de gode vanene og rutinene, føler eg er på god vei nå...Det krever bare litt mer innsats så er eg der igjen. Kan til tider være vanskelig når du er sulten og flere middager står på benken klart til å forsyne seg, spesielt når det er mat eg ikke bør spise...
Gikk i grunnen fint i dag siden fiskekaker ikke fristet, eg var sugen på litt kvess 🙂 Det var eg som var ute
å handlet i dag og kjøleskapet er stappet med god grønnsaker så det var bare å svinge seg og vips hadde eg laget meg den beste Tunfisksalaten eg har smakt! Ikke sant dette ser ganske så digg ut!? Faktisk helt Innafor å kose seg med en fredagskwell…Så kan gutta bare sitte der med fiskekakene*ler* Dib sitt utsagn
da han kom hjem: “Fiskekaker er tirsdagsmiddag, ikke fredag…”

 

 

 

 

 

Ok, det du gjør er:

Tøm vannet av en boks med *Tunfisk i vann*, ha det i en skål.
Vask en boks med svarte bønner, ha 2-3 ss opp i skåla, resten setter du i en skål i kjøleskapet. Samme med mais, 2-3 ss. Hakk en rødløk i små biter ha alt i skålen. Eg hadde sukkererter i kjøleskapet så eg tok en 8-10 av de og skar de 2-3 biter. En halv rød paprika i småbiter + en stykke agurk i biter. Til slutt skar eg opp 4-5 blader fra en hjertesalat og blandet inn i salaten. Kjente at eg trengte noe dressing greier...Hadde mager Creme Fraiche i kjøleskapet og tok vel en 4-5 ss opp i ei liten skål + ca 1 ss med Sriracha saus opp i, hvitløkpulver og litt extra chili, blandet denne dressingen så inn i salaten 🙂 Du hildrane du så godt det ble, akkurat like kvess som eg ønsket! Det ble mer enn nok salat til at eg kan ha meg en skål til lunsj i morgen. Ved siden av hadde eg 2 knekkebrød og oliven, endelig hadde de store oliven i salatbaren på Mega! Cluet er at du tar det du har i kjøleskapet, eller det du liker, men start med tunfisken – Eg kan spise det rett fra boksen, har alltid vært glad i det 🙂 Det er slettes ikke vanskelig å lage seg sunn og godt mat, det vanskelige er å frastå fra alt det andre som blir kokkelert rundt meg *ler halvhjertet*

Men ok, nå er eg god og mett, helt klar for fredagskwellen! Jepp, og det blir strikking foreløpig
i allefall så får eg se hva som popper opp 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg