Ukontrollert Ekstra Arbeid!



Her har du meg vettu; ENDELIG ferdig med min egen FanaJakke som eg startet på for 2 år siden. Da eg satt å gjorde ferdig og felte siste lomme i går kwell begynte hjernen å jobbe overtid så det sang!! Skulle ikkje tro det var mulig når eg samtidig satt å levde meg helt inn i GOT, men det er sååå typisk meg! Ja eg sitter rett og slett på innsiden av et nøtteskall og stadig kokkelurer…For å si det sånn så måtte “spole” GOT tilbake noen ganger i prosessen!  Den kreative hjernehalvdelen hviler aldri, mange ganger tror eg den jobber om natta også for eg våkner rett som det er med både nye og lyse ideèr! Vel, da kan eg jo ganske greit konkludere med at jakken, ja den er da slettes ikkje ferdig ennå…på ei god stund! Arg! Typisk, typisk og bare sååå typisk! Kjenner du deg igjen? Tviler på at eg er den eneste?

Jakken har eg lenge nå drømt om å få ferdig for den er virkelig god! Ikkje bare passer den skikkelig godt, men den er deilig lang og eg klarte endelig å strikke ei hette som faktisk kan brukes uten at eg ser dum ut! haha Minnes ei hette eg strikket som eg trodde ble perfekt…spissen på hetta havnet helt ned på rompa! ALT for lang og den jakken endte opp i senga til Milo, og han elsker den 🙂

Som grunnoppskrift til jakken har eg brukt HVERDAGSJAKKEN til Pinneguri/Ann Myhre, den jakka der kan man brukes til mye – Knakende god oppskrift! Eneste eg måtte gjøre var å justere masketallet slik at mønsteret stemte. Jakken er strikket i Safir (oransj) og Østlandsgarn (hvitt) og nei, den er ikkje stiv i det hele tatt, den er god og deilig å ha på! Skal slettes ikkje se vekk i fra at det blir flere slike jakker.

Før eg la meg i natt raserte eg hele Holst Garn hylla mi! Alt dro eg ut på gulvet, satt meg ned å begynte å velge og ikkje minst visualisere med fargene i forhold til bildene eg har fått i hodet! Da var det fargene over her på bildet som vant og som ble med meg inn i kurven 🙂 

 


Om eg skal leke med alle fargene eg fant vites ikkje ennå, men eg er ganske så svak for denne Magenta ♥
Den er virkelig flott mot det hvite og ikkje minst mot den knall herlige Okerfargen i kofta! Ahaa ser for meg at dette kan bli skikkelig gøy, ja og ikkje minst tidkrevende haha

 


Grønn var vel egentlig den første fargen eg bestemte meg for at eg måtte ha, derfor dro eg med meg
2 forskjellige grønnfarger og eg håper eg finner en fornuftig måte å bruke begge deler på.

Spørsmålet er bare nå: HVOR starter eg?? HVORDAN skal eg starte? Helt ærlig? Eg har søren ikkje peiling haha Det er det som er så gøy, ja for da er det jo bare å starte å la det skje det som måtte skje og bare håper at det blir bra 🙂 Eg har for vane å lage ekstra mye arbeid for meg selv og ser jo for meg at dette er den type prosjekt…
men men eg elsker jo dill og dette blir nok mye dilldall 🙂

 


På dette bildet (tatt i går kwell) hadde eg kun å felle av lommene igjen. Vanligvis feller eg ting som dette av med
3 pinner, ja slik som me pleier å gjøre med tåfelling på sokker. Det var før, nå har eg lært meg Kitchener Stitch
og eg har fått ganske god dreis på det og det var denne teknikken eg brukte på begge lommene 🙂
Gikk som smurt kan du si!

 


Her ser du bunnen på lommen, hadde eg nå felt med 3 pinner ville eg hatt en “søm” her. I steden for så ser det ut som om lommen bare fortsetter – Ja helt uten start og slutt. Ååå takk og pris for at stålsatte meg tidligere å bare lærte meg denne teknikken! Det blir jo sååå mye finere! Litt tidkrevende, men absolutt verdt det 🙂

 


Se her vettu! Det ble faktisk rett og slett en skikkelig god lomme som er akkurat passe dyp. Nå gjenstår det bare
å feste noen få tråder da de fleste er festet tidligere. Sååå skal eg bare klippe opp frontene, Nop, ingen symaskin og “krongling” bare klipp og sy ned stolpene som allerede er strikket. Easy Peasy!

 

Klarer eg å bli ferdig med det nå i løpet av dagen , ja DA, DAAA blir det kos i kwell sammen med forhåpentligvis alle Holst nøstene på bildene 🙂 Ahaa så gøy! Blir jo spennende å se hva eg ende opp med og hvordan dette blir! Ja du er neste bare nødt til å bli med på denne ferden å se hvor det ender 🙂

 

 

Eg må ut noen timer nå på dagen for eg skal kjøre mor mi til noe behandligsgreier + eg skal handle for henne så dagen forsvinner nok før eg aner det. Jaja, det er jo Pinse denne helga så eg skal nok få koset meg med jakken, bare få unnagjort litt “Plikter” først 🙂 Ali skal kokkelere middag så eg kan bare dale ned i go`stolen når eg kommer hjem 🙂 Muligens eg må til flyplassen i kwell da for Amira kommer hjem ♥

 

 

Men du?
KOS DEG SÅ LENGE
SÅ TASTES ME SENERE

 

 

Ikkje glem Give Away`en her på bloggen!
Trekning 20.juni! Klikk deg inn HER å bli med 🙂

 

 

 

 

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei

      Så fint det blir … Har akkurat strikket Loppa kofta i Holst supersoft … Lekt meg med litt farger jeg også. Har et spørsmål. Vet du om det går an å bare klippe i Holst ? Litt andig på å få jakka ferdig, og venninna mi som pleier å sy er bortreist i helgen.

      Ha en fin pinse 🙂

      1. Eg hadde fint klippet i Holst. Hadde vært litt forsiktig om eg hadde strikket litt løst. Uansett hadde eg vasket den først siden der er lanolin på tråden. I løpet av en vask forsvinner jo lanolinen og trådene setter seg mer sammen 😊

Siste innlegg