UNNSKYLD…?

Designet av Frankie Brown

 

Ikkje sant…? Når eg først trodde at NÅÅ roer det seg litt med alle disse fristende lappeteppene så kommer Frankie Brown rett inn fra sidelinja og….BÆM! Rote til planene mine på denne måten her altså…Eg MÅ holde meg til min egen plan denne uka, men eg har allerede lagret oppskrifta for enklere lapper enn dette skal man lete lenge etter. Eg elsker jo strukturen og effekten det gir ♥ *Sukk*

 

 

 

Designet av Frankie Brown

 

Oppskriften er et BabyTeppe, men det er bare et utgangspunkt! Med lapper som dette lager du det akkurat så stort/lite du ønsker: Et digert pledd, eller kanskje bare ei pute i første omgang? Helt og holdent opp til deg. Lappene strikkes en og en og så er det frem med nål og tråd for montering 🙂 Virkelig et nydelig håndarbeid til
å dra med seg ut i sommer, ja enten du skal sitte på balkongen eller ha en lat dag nede ved sjøen 🙂
Aldeles Perfekt, spør du moi 🙂

 

BESTWAY BLANKET
Bildene over
Str? Akkurat så stort/lite du vil
Gratis Strikkeoppskrift

 

Alle oppskriftene til Frankie Brown er gratis, hun ønsker i steden for at man evn donerer noen kroner til Children’s Liver Disease Foundation (Ikkje noe krav, det er helt frivillig). Eg er ganske imponert for hun har samlet inn til nå over 200K! Det er kun via sine gratis oppskrifter, det står det faktisk stor respekt av 🙂 Vet ikkje hvordan det evn er å donere fra Norge, men siden for donasjon finner du i så fall Her Inne 🙂

 

 

* * * *

 

 

 

Ok, da var kanskje Russetia over før den egentlig helt har startet! Beskjeden kom i går kwell kl 23: All Russ på Nord Jæren er satt i karantene! Fikk beskjed om å ta 2 tester med 5 dagers mellomrom, så det blir ca 1 uke
i karantene
…Dib sto tiiidlig opp i dag, først for å informere jobben og så for å bestille testtime, fikk ikkje tid for testing før i morgen – så da ble det en dag extra. Eg har jo da en litt mindre fornøyd russ liggende her i senga nå da…MEN! Både han og hans kamerater er voksne nok til å skjønne alvoret, men eg har full forståelse for at de syns dette er syyyykt irriterende! Den russegruppa Dib er i består av 7 gutter og det er de 7 som siden mars i fjor har hengt sammen, som regel 3-4 stk samtidig, men hver og en av de har vært veldig flinke og forsiktige nettopp fordi de da har kunne hengt sammen. Vil vel si at de har sin egen kohort med kun familiene sine ved siden av.
(Dib selv har vært til testing flere ganger for å være på den sikre siden) Men men, det er bra det blir tatt på alvor
så får me bare krysser det man har for at det IKKJE blir ny nedstenging og kaos.

Ellers i dag? Ja man blir litt satt ut og lammet på en merkelig måte uten man kan gjøre noe, men eg må få mor mi til legen i dag fordi hun skal få sprøyte nr 2 – Så det går fra det ene ytterpunktet til det andre. Tenk…dette kommer til å skrive seg inn i historiebøkene for evig tid til å pugge for elever der i fremtiden. “Den gang da i år 2020 når det ble hytteforbud og alle hamstret dopapir” – Lurer på hva våre fremtidige avkom kommer til
å tenke og spekulere rundt akkurat det?

Tja, utover det blir det vel en rolig dag, tenker eg skal perle videre på det som ligger på spisebordet. Skal innom Edens Hage når eg er ute med mor mi for eg TRENGER noe de har der. Burde også svingt innom Europris for de har 40 l sekker med den fine jorda eg vil ha til KUN 25 kr pr sekk! Det blir 100 for 4, og det er billig det! Når eg har gjødslet ferdig grønnsakkassen bruker eg extra fin jord på toppen fordi jorda og gjødselen eg bruker ellers opp
i der er så grov. Litt knote å sette frø i sånn grov jord syns eg, derfor har eg et tynt lag med fin jord på toppen. Det er de sekkene det står “Blossom” på eg bruker, og har brukt tidligere 🙂 Rema reklamerer også for BILLIG Is, ja nesten gratis faktisk, 15 kr for en boks med 5 KroneIs!! Får se hva form mor er i, og om hun orker en kjapp runde 🙂 Er jo greit å lufte henne litt når hun først er ute 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Trist at russen her på Nord-Jæren er satt i karantene, men må bare si at jeg blir noe betenkt at du likevel velger å dra ut til flere butikker. Du har jo potensielt sett en fare for smitte i huset, som du igjen drar med deg ut å kan smitte andre med. Men la oss inderlig håpe at så ikke er tilfelle. Jeg mener vi alle må være forsiktige å opptre ansvarlig, spesielt med tanke på disse muterte variantene som popper opp overalt. Virker som at de er veldig smittsomme.
      Jeg håper selvfølgelig at din sønns test kommer ut negativ og at det viser seg å gå bra.

      1. Me fikk beskjed om at det kun var han som var i karantene og ikkje me. Noe må ordnes endte det er sånn eller sånn. Eg hadde munnbind på og spritet meg inn og ut av bil og butikk. Hadde eg fått beskjed om at me også var i karantene, ja da måtte mor mi fått seg en annen sjåfør i dag 🙂

Siste innlegg