Ut På Tur: Gamle Stavanger

 

Ut på tur aldri sur heter det, finnes ikkje dårlige klær o.l. Men jaggu er det herlig med ei hengekøye langs veien når det noen ganger blir litt ventetid 🙂 Sånn er det når me er 30 stk som vandrer rundt sammen 🙂 Sosialt og kjekt, ja…Uansett vær! I dag blåste det stiv kuling med regn og snøfokk! Friskt ja, kan du trygt si,
men i koselig lag og godeklær merker du ikkje været 🙂

Pga været ble det tur i motsatt retning og peiling ned mot Stavanger Sentrum 🙂 En herlig vri for da ble det ingen sørpete oppover skråninger på returen *ler*

 

 

 

 

Her er me på vei ned fra Byhaugen (Startpunktet) og kan se langt inn i byfjorden med “alpene” i det fjerne – og de er fortsatt helt hvite! Den lange bybrua over til Hundvåg som når er erstattet med undersjøisk tunnell,
plutselig ble avstandene såååå mye mindre 🙂

 

 

 

 

Litt kulturundervisninge når me entrer øvre delen av Gamle Stavanger 🙂
Dette er da altså huset til Lars Hertervig <—En ganske spennende historie
🙂

 

 

 

 

Blidensol er det eldste huset i Gamle Stavanger, har du vært  turist her
i byen så har du nok sikkert gått forbi 🙂

 

 

 

Jaja i dag er det ikkje min feil at turen ble noe kort, men sånn er det noen ganger 🙂 Satser på at det blir
ture(r) i helga, i morgen er det fredag og handlerunde, får nå gått litt da også *humrer*

På vei hjem fra tur i dag var storesøs og eg innom Rema å “ranet” grønnsakhyllene og eg har laget en knall god middag! Gutta her ville ikkje ha (!!!) Da sier eg bare: Mer på meg! Eg syns den maten fortjener eget innlegg så det kommer om en stund 🙂 Gled deg sier eg bare!

 

 

 

HA EN FIN KWELL…
…i stormen…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg