Ut På Tur: STORSLÅTT!

 

Snakk om at dagen tok en helomvending!! Oj Oj for en fantastisk dag det ble!! Eg var jo pottesur da eg sto opp
i dag
….Med stivt og vond kne avlyste eg jo Byhaug turen med Storesøs og turistforeningen….Tenkte selv at eg kunne ta meg en liten tur på Solastranden litt senere, bare fordi eg vet at det gjør godt for kneet. Vel…storesøs kom meg i forkant og hun avlyste også Byhaugturen og sa hun kunne bli med på en strandtur, eg sa bare JAAA eg blir med! I min iver fikk eg ikkje med meg alt hun skrev i meldingene, eg var for opptatt med å lage havregrøt og kle meg. Var ikkje før eg kom ned i bilen at hun sa me skulle til Orrestranden! Det er en halvtimes kjøring og den stranden er majestetisk og eg har ikkje vært der siden eg var liten. Det er faktisk Norges lengste sandstrand 🙂

Me parkerte ved Reve Havn og gikk sørover mot Orrestranda, måte gå noen andre strender først…over Skarstein, Revesanden, over Revetangen og ikkje minst måtte me forbi Nordre og Søre Revetangen! Det var ENORMT!

 

 

 

 

Store mengder med tare som ble lempet opp og inn på stranden av de massive bølgene! Umulig å få tatt bilde for å vise hvor stort det er. Bølgene i dag hadde nok en høyde på 2-3 meter når de kom inn over stranda.

 

 

 

 

Dette er Revetangen. Det er som en laaaang “spiss”, du kan se at bølgene slå inn på hver side her,
det bråker sånn at du høres nesten ikkje hva du selv tenker.

 

 

 

 

Vanvittige mange fugler, flere typer

 

 

 

 

Etter Revetangen kom med inn fra nordenden på Orrestranden som er hele 5 km lang, den er delt ca på midten(?) av Orreelva, så me labbet i vei mot elva. Der må me helt opp til hovedveien for å krysse ei bru for så å gå ned igjen….I dag snudde me nesten ved elva, da hadde me gått ca 5,5 km og me skulle jo tilbake også 🙂

 

 

 

 

Midt på stranda sto det et tre…!?
Jadda eg vet, det er bare noen som har “plantet” en svær drivved

 

 

 

 

Dette er helt i starten ved Reve Havn. Fikk trent anklene på masse rullestein i dag
og låra fikk virkelig kjørt seg….Mesteparten av turen gikk i myk sand!

 

 

 

 

Reve Havn hvor me parkerte

 

 

 


Dette ble rekord for meg 🙂
Finnøyturen har hittil vært den lengste.

 

 

 

 

Kunne jo ikkje passet bedre! Ali hadde laget kjøttsuppe mens me var på tur! Da er eg klar for kwellen eg,
nydusjet og god og mett! Tror eg skal ha meg et varm fotbad også!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Flott tur. Takk for titten. Elsker slikt landskap. Og med vill og vakker sjø blir det helt topp
      Lag deg en fin kveld. Klem fra Liv

    2. Wow for en tur, der vil eg og gå når eg ska til Stavanger en gang🤩. Håpa kneet ikke blir vondere, her har eg ett kne som det danner seg brusk under. Eneste løsning utenom fysio er å gå i ulendt terreng. Nei lag deg en magisk kveld på hobbyrommet😉

      1. Ja sånn er det med mitt kne også, derfor tenkte eg en liten strandtur kunne fikse det. Ble jo en mye lengre og hardere tur enn eg hadde tenkt, men er så glad for at eg ble med. Kneet var fint under hele turen, kommer hjem, setter meg ned og PANG så er det stivt igjen haha Eg kan bli med deg på tur neste gang du kommer 🙂

Siste innlegg