Vannmaling kan være skummelt…

 

Ved å male med vannmaling (akvarell) på denne måten har du ikkje kontroll slik du har med tykkere maling, som f.eks HobbyLakk og Acryl….Overhodet ikkje! Vannmaling baner seg vei hvor enn det vil, er det en sprekk du ikke ser ja da kan du banne på at malingen finner den og du får kanskje en farge over i et felt du overhodet ikke vil ha den…Du må bare la det stå til, rett og slett! Det supre er at vannmaling brukt på denne måten tørker fortere enn du klarer å si “BØ”! Dvs du kan forsøke å rette opp “feilen” om du vil. La meg nå legge til at ingen av disse figurene er helt ferdig, det siste eg gjør er å “stramme” de opp med noe tjukkere vannmaling og sytynne konturer, bare sånn at det skal se ut som om at eg har litt kontroll 🙂 Eg syns figurer som dette blir stiligere når de er malt på denne måten enn om eg f.eks skulle bruke HobbyLakk…om eg da skulle gjøre en feil vil det være en feil alle kan se + det er vanskelig å rette opp, ergo blir figurer skrotet! Med vannmaling er hele greia en tilfeldighet og blir der med mer naturlig om eg kan si det sånn – Eg liker å slipper kontrollen, men det gjelder ikke alt eg holder på med.…eg kunne bare gitt opp før eg startet om eg skulle malt disse med annen type maling – Det ER vanskelig, dessuten syns eg uttrykket blir så “flatt” om alt skal være strøkent…

Eg har mer og mer begynt å tenke på å finne frem den store boksen med Fimoleire, det er noe eg virkelig
liker å styre med, kjekkere å lage mine egne figurer fra bunn!

Men OK; det er fredag – Åpenbart, og sola prøver seg ser eg, men den skal jo ikkje komme skikkelig før i morgen 🙂 I dag blir det vel en runde på litt handel – Trenger litt påfyll av diverse 🙂 Har planer om turer i helga og på søndag blir det nok 3 topper 🙂 Deilig!

 

 

 

HA EN FIN FREDDA!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så herlig bunny og skilpadde.
      Stol ikke på værmeldingen. Har bommet totalt de to siste ukene her. I dag fikk vi virkelig variasjoner. Først snø, så sol, etterfulgt av regn, haggel og mer snø før solen kom igjen og det ble vindstille. Og med skyfri himmel ser det ut til å bli frost for tredje natt.
      Klem fra Liv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg