Var du noen gang i tvil!??

 

Det er helt klart, når eg bare sitter her og har liten mulighet til å gjøre så mange sprell utenom å strikke…Ja da er det sååå enkelt å ramle utpå å bare starte på noe mer, noe nytt…Sant vel??! Ikkje kan eg støpe f.eks…Eller eg gang, men eg finner det veldig irriterende hver gang bøtta m/gips må opp på bordet og eg må rope på hjelp….
Går fint å rope, men det er sååå irriterende å vente på hjelp…Er jo vant med å fixe tingene selv, derfor er det enklest å bare sitte å strikke…Og det er da tankene og ideéne begynner å jobbe…Gammelt mønster det der
og VIPS har eg skrivebordet fult av påbegynte prosjekt, dette må absolutt ikkje skje nå!! No No! Men altså,
når denne jakken bare slidet opp på skjermen i går ble eg sååå svak og eg kjente på den herlige gleden over
å planlegge noe nytt….På drittdager som eg har nå tar man alle gleder man kan få!

Det første eg gjorde var å ta grillklypa med meg og rote litt i hyllene med Mini Sterk…
begrenset seg til hva eg fikk til uten hjelp så eg tok de fargene eg fikk ta i…

 

 

 

 

 

..fikk i grunnen tak i det eg ca ville ha; brunfarger og petrol…Men, nei...dette blir for mørkt var min første tanke!
I følge den størrelsen eg vil ha på jakke kan eg hekle lapper på 5 runder, dvs hvis eg følger oppgitt heklefasthet, det gjorde eg ikkje så eg måtte ha 6 runder – Selv da ble lappene litt for små…Egentlig ikkje noe problem for eg kan fint hekle 7 runder, men da syns eg uttrykket endrer seg fra det eg ønsker…Hmm…Så vettu er det akkurat som om noen klasker meg i bakhodet å sier: “Har du virkelig glemt??”

 

 

 

DETTE!! Altså, ja…et øyeblikk var alle de nydelige Holst Supersoftnøstene glemt! Ut over det var jo disse mye enklere å boltre seg i, selv med grillklypa! (Hva koster det å shoppe Holst Supersoft til Norge?)

 

 

 

 

Begynte å plukke ned det eg ser på som gla`farger! Første tanken er…Eg trenger 36 lapper, hva med å hekle 6
og 6 lapper i hver sine farger? Få litt variasjon? Hovedfargen som skal “binde” jakka sammen vil eg skal være…

 

 

 


Almound og Bleached White 🙂 Eg ser at det kan bli ganske så bra! Det eg først må gjøre er å komme frem til 6 forskjellige lapper, ikkje nødvendigvis bare med forskjellige farger, men kan også bare endre rekkefølgen…
Hmmm høres ut som en fulldagsjobb…Tror dette får ligge å modne litt her på skrivebordet for eg har jo en jakke som bør bli ferdig først, hvis ikkje havner den nok snart i en pose og stues bort – MÅ ikkje skje!

 

 

 

For å få lappene i ønsket størrelser hekler eg med 2 tråder 🙂 

 

 

Sånn ellers? Nop, eg er faktisk ikkje bedre!! I dag er det 1 uke siden eg falt og i følge legen skal eg altså nå begynne å kjenne på bedring, så eg krysser fingrene for det for nå er eg møkklei! Faktisk! Tror eg skal teste en dusj i dag, eg trenger det for å føøøle meg bedre, tenker eg.…! Men så vettu!! JuHuuu det kommer en pakke i dag og den må en av gutta hente for meg for da får eg noe løye å holde på med! TikTok er seriøst et farlig sted!! Woop Woop! Dette kan blir ei ny greie, får sjå! Trenger litt gøyale innslag for i går sendte eg søknad om å få stand på Solamessen i november! Dvs eg har 6 mnd på meg til å komme opp med gode ideér og sååå må jo alt lages! Planen er å “selge” meg inn hos den yngre garden og til “hu mor” som alltid går ALL IN når det gjelder julen –
Det høres vel bra ut!?? Sant vel!

Men nå? Dusje uten å brekke lårhalsen og så må eg har meg litt mat, havregryn kanskje?

 

 

 

HA EN FORTREFFELIG DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Jeg har laget en jakke i heklede ruter og strikkede ensfarga armer. Rutene besto av 4 farger som ble byttet om på og to-tre like ruter. Den ble nydelig. Rolig, men blikkfang 🙂
      Håper og tror du snart merker fremgang. Tvi tvi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg