VÅRSOKKER – 2 Gratis Sokkeoppskrifter

Designet av This Handmade Life

 

Det begynner å nærme seg! Jepp, eg har allerede hatt mine første dager uten sokker og det er skikkelig herlig å sprade rundt barføtt, i allefall om ovnen er på slik at gulvet ikkje er kaldt! Nei da jo da, eg liker barføtt, men da skal det være godt og varmt. Eg har lagt bort de tjukkeste/varmeste sokkene for nå er det innafor med tynnere sokker, altså; Vår og sommersokker 🙂 Å jada, eg bruker ull hele året, bare i forskjellig tykkelse og mykhet! Tynt Merino sokkegarn eller garn typ Opal er supert om sommeren 🙂 Favorittene mine, ja i garnskuffa altså, er Ankelsokkene eg har strikket en haug av i Opal ♥ (Du finner de helt gratis HER INNE) Kommer aldri på at eg har ull på beina en gang, men eg fryser heller ikkje. Sokkene over her er strikket i Arwetta, et skikkelig deilig sokkegarn!

 

SWEET WOODRUFF
Bildet over
Str medium (64 m opplegg)

 

 

 

 

 

Designet av This Handmade Life

 

ALLE bør rydde plass til et par Rosa sokker i skuffen ♥

 

FAIRY MAIDEN
En str (64 m opplegg)

 

 

 

 

 

 

Dette har stort sett vært min dag, Julekos og ellers bare renspikka galskap! Eg har startet på et prosjekt som har fristet meg noen dager nå, det er skikkelig stilig! Det er på ingen måte flatt, men det er vel ikkje heeelt for 3D å regne heller? Anyway, som med ganske mye annet så må jo eg prøve meg litt uten for oppskrifta…Det skal en del hodebry til! (på en måte som eg elsker!) I steden for å bruke regnbuensfarger som alle andre (Tror det er over 30 farger i orginalen) har eg kun tatt i bruk 1 fargegruppe som består av 11 farger, ergo måtte penn og papir frem for å regne! Har eg fortalt at eg fikk stryk i matte? Vel, jo eg gjorde dessverre det, men eg er jysla flink til å ta kontrollen når noe skal systematiseres så dette gikk fint – Til slutt! Nå gjenstår det å få perlet ALT ferdig og så får eg jo se om det blir som eg ser for meg når det er montert! Hmmm spennende 🙂

 

 

 

 

Ellers fikk eg en påminnels i dag, på noe eg selv skulle huske i år, siden eg var aaalt for sent ute i fjor! Nemligen å plante tomater! Eg kom over denne måten noe sent i fjor, jaggu skal eg si det vokste, men det ble vinter når det egentlig var på tide at tomatene skulle poppe! I år der i mot!!! haha nå er eg ajour 🙂 Hadde heldigvis Perletomater fra VårSol i kjøleskapet og eg krysser fingrene for at eg blir selvforsynt i løpet av sommeren *humrer*

 

 

 

 

Vel, du bare skjærer opp et par tomater, velg de skivene med flest frø i. Legg de rett på jorda i ei potte, vann litt når det er tørt og ellers bare la det stå i sola å kose seg. Eg skal love deg at du vli få en flott overraskelse i løpet av ei ukes tid. Det er ganske så utrolig hvor fort og bra det spirer. Planen min er jo å pelle dette fint i år og kanskje får noe fine og fruktbare planter etter hvert 🙂 Uansett, våren og planteeventyret har startet og det blir nok gøy!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
      1. Det er bare til å bla i bloggen, det er mye norsk. Uansett, eg legger ut ting eg faller for og ting eg liker uavhengig av språk 😉

    1. Gleder meg til å se perleprosjektet ditt! Etter å ha kikket innom en viss fb-side idag, tror jeg at jeg vet hva du mener, hehe. Skikkelig stilig ihvertfall! 😍 Jeg sådde cherrytomater på den måten et år, og det fungerer helt supert! 👍 Iår har vi sådd vanlige tomater fra frøpakke, og de er klare til å plantes i drivhuset.

Siste innlegg