– Venteprosjekt –

 

I formiddag satt eg å tappet fingrene i pulten og ante ikkje hva eg skulle begi meg i kast med…Hadde ikkje lyst
å male på skulturen for da måtte eg skiftet fra pysjen til mer anvennelige
“griseklær” – Følte ikkje for det. Ei heller hadde eg lyst å strikke eller hekle på prosjektene som ligger i kurven. Hmm eg trengte noe kjekt, og et nytt prosjekt er ALLTID kjekt! Dessuten måtte ikkje prosjektet være for stort, eg må få det ferdig før pakken som er i lufta lander neste uke. Vel, da ble det å scrolle litt på Ravelry og før eg visste ordet av det sto eg med hue inn i garnhyllene
og plukket med meg Holst Supersoft, Mini Sterk og noen bomullsgarn – En deilig mix det der, når alt i tillegg glir helt fint på de gamle Ibenholt pinnene mine, ja da er det faktisk ren lykke ♥ Du vet;
Små gleder i hverdagen er tross alt det beste.

 

 

 

 

I tilfellet min versjon ender opp med å vike mye fra orginalen får du vente til den er ferdig før eg gir deg oppskrifta haha Hvis eg bommer kan eg si at eg strikker en….Ulv, f.eks, det den måtte ligne mest på *ler*
Orginalen er skamskjønn og det håper eg også min blir.

Ble etter et par timer veldig søvnig, hadde en sprikende søvnkvalitet i natt så eg smatt under dyna igjen halv 3….våknet kvart over 6….Jadda, det var jo den lørdagen liksom…Det er skjeldent at eg tar meg en kwil lenger, eg føler det er så bortkastet og eg blir alltid i litt dårlig humør når det er nødvendig, men men…Nå kan eg jo på den andre siden rangle litt i kwell haha Aldri så galt at det ikkje er godt for noe hehe

 

 

 

 

Nok en gang fant eg fram disse gammeldagse kleklypene som eg bare MÅTTE ha, fordi eg syns de er stilige! Men altså…Hva kan man lage av de? Mener eg har sett noen sommerfugler? De ser jo ut som en sommerfuglkropp, men litt usikker på hvordan evn. Eg ville da heller laget øyenstikkere…! Har eg forkjærlighet for de ♥ Har du laget noe, eller bruker de til noe? Er litt tom i hodet nå, men eg blir nok å scrolle litt på nett etter litt tips,
muligens noen triks 😀

Planen var i grunnen å ha lasagne i kwell, men den planen utgikk tydeligvis når eg ikkje inntok kjøkkenet 😉
Godt det var mye salat igjen fra i går, snadder salat forøvrig, så får me se om det blir lasagne i morgen 😀 *Søndagsmiddag anno`22*. Ang søndagsmiddag, det var virkelig mye mer stas da eg bodde hjemme
i barndomshjemmet. Kan ennå høre kjøkkenvifta durer en sløv søndag. Bordet ble dekket litt finere enn ellers i uka og det var alltid noe kjøtt, poteter, grønnsaker og saus. Veldig ofte med en sidesuppe OG dessert, resten av søndag forbigikk mer eller mindre i dvale… Me pleier egentlig aldri ha søndagsmiddag haha Tok ikkje den med meg inn i voksenlivet, søndag er mer hajallamajalla–> Dvs: Man spiser det me har og har lyst på 🙂
Funker det også 🙂

 

Sitter akkurat nå i stua og ørene er på Tv; “Hver gang vi møtes”. Helt ærlig? Noen program bør avsluttes etter
X-antall sesonger, ikkje det? Det blir på en måte faded ut etter noen år, eneste artisten eg kjenner i denne sesongen er Tix, det er fordi han skrev russelåter når Amira var russ og fordi han vant GP. Eg liker Tix, men ellers har artistene de siste 2-3 årene være forholdvis ukjente. Absolutt et koselig program, men det er som når det kommer en film: Man går mann av huse og filmen er konge, så kommer oppfølgeren…Noen ganger blir man skuffet og så kommer nr 3…nr 4….nr 5….Vel...noen ganger bør man avslutte i tide.
Det samme mener eg egentlig om Farmen…Vel vel, that`s me!

 

 

HA EN KOSELIG KWELL
Eg skal inn på Hobbyrommet å kose meg!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. G’kveld 😀
      Søk opp Dolly Peg fairies and princesses, eller Dolly Peg ideas, kanskje du får noen ideer!, Lasagne frister, kanskje i morgen😋 Her var det fløtepudding, reker, kreps, gulrot og erter i hvit saus servert i terteskjell i dag, ikke så aller værst det heller😊 Ønsker deg en fin søndag!
      Hilsen Line

      1. Ååå det hørtes digg ut! Terteskjell ja…det har eg tenkt på en del den siste tiden. Da eg var liten var det “Syforenings”middag hos mor mi. Små fiskeboller/kjøttboller i hvit saus og masse grønnsaker! Spørs om eg ikkje bare må lage det en dag 🙂 Nå skal eg sjekke ut tipsene dine, takk skal du ha 😀

    2. Ang. søndagsmiddag:
      Koronaen har gjort mye skade, men i mitt liv har den forårsaket minst to gode ting:
      Jeg har begynt med ukeshandel og ukemeny igjen, og jeg har fått reintrodusert den gammeldagse søndagsmiddagen 😃

      Vi spiser på stua med finservise, svigerfar (som bor i kjelleren) spiser alltid med oss, og jeg prøver meg på søndagsmiddagene fra hans barndom. Det er så nydelig når han lyser opp og kommenterer “akkurat som mor lagde” ❤

      I koronatida har vi f.eks prøvd både smalahove og hvalbiff, men klassikerne kjøttkaker i brunsaus, sosakjøt, steik og bacalao har stått på menyen -i tillegg til masse anna god og “ny” mat 😃
      I morgen skal vi ha marinert kalkunbryst m/deilig tilbehør.

      1. Ingen tvil om at søndagsmiddag var koselig 🙂 Når det er eg som lager middag her i hus er det retter fra min side som kommer på bordet, de “gode og gamle” rettene 🙂 Min mormor laget ofte Høne i jernegryta om søndagen og den retten har eg laget noen ganger, for lenge siden. Tro om eg skal plukke med meg et par 3 Høner fra fryseren neste gang eg er på Rema 🙂

Siste innlegg