Verdens Søteste!

Designet av Alicia Paulson

 

Me trenger ikkje alltid ha et mål med det me strikker eller hekler, å bare lage noe helt uten mål og mening er også gøy! La vår egen kreativitet få litt trim og ikkje bare hvile seg på andre sin. Et kosedyr eller ei pute kan fort utvikle seg og bli noe helt annet enn hva du planla, ting har en tendens til å balle på seg når du først kommer i gang 🙂  Selv om eg egentlig ikkje trenger ei pute formet som et Lam (eller sau?) så må eg si at denne var jo så søt! Denne kunne fint fått bodd her i vår sofakrok. Dessuten er det kjekt å både strikke og hekle kosedyr og puter. Du kan jo bruke oppskriften som et utgangspunkt for å lage din helt egen, kanskje du har noen småtroll som hadde
blitt glad for sin helt egen kosepute til jul?

 

LOVEY LAMB CROCHETED SOFTIE
Bildet over
Ca 23 cm høy

 

 

 

 

Designet av Alicia Paulson

 

…eller en kanin kanskje? Lag ditt eget dyr? Det er jo bare å hekle noen andre ører? *ler*. En DYREHAGE i sofakroken! Jepp, det er det me må ha…til neste år 🙂 Når eg var veldig veldig unge brukte eg veldig sjeldent oppskrifter, eg både heklet og strikket på måfå! Når eg ikkje viste hva eg skulle strikke så strikket eg som regel en “gonk”! Eg hadde rimelig mangen i sofakroken på rommet mitt. Det var bare å strikke en firkant (på rundpinne), fylle den med vatt, strikke armer og bein, sy/strikke øyne som ble sydd på, rare ører og var “gonken” heldig fikk den også klær. Ingen ble like og ingen ble heller slik som planlagt, men det var så gøy!

 

HONEY BUNNY CROCHETED SOFTIE
Ca 23 cm høy

 

 

* * * *

 

 

Våknet med et brak i morges! Trodde både vinduet og det lille taket over inngangsdøra skulle knekke i vindkasta! Hekkan som det blåste! Ja det blåser godt enn og vannkanna danser polka på terrassen! Det regner ikkje, men det kommer visst utover dagen! Søren meg godt eg ikkje har planer om å gå ut! Nå har eg jo heldigvis hjemme det eg trenger til bakinga så det er bare å hente frem viljen og komme i gang! Lurer litt på om eg bare skal smelle sammen noe mer Fruktflesk siden det er lynkjapt? Har vært på jakt etter Jordbær- og Epleessens. Har funnet de flere steder på nett, men når eg vil plukke de med meg så er de utsolgt! Eg ga oppdraget til Amira så hun skulle sjekke med Jernia og Kitchen. De var også utsolgt og kom ikkje til å få inn mer før jul, jaja, da ble det…

 

 

 

…Bringebær og Tutti-Frutti! Om ikkje annet så lukter de ganske så godt 🙂 Tror ikkje eg kommer til å lage en hel porsjon i hver av disse smakene, gjør som eg pleier og deler en porsjon og tar halvparten av hver. Det blir garantert mer enn nok! Den ene porsjonen eg laget med sitron for noen dager siden fylte opp alle de 4 store glassene eg har! Så ja, det er noen rause porsjoner. Dette er fint snop til å legge på glass,
pynte litt for så å gi i gaver 🙂 Vertinnegave nå i jula – Helt suverent.

Tror bare eg må ta å planlegge dagen litt sånn i hodet først så kommer eg nok i gang vil eg tro. Mulig det dukker opp litt på Snapchat utover dagen – Me får se i kveld hva eg har fått gjort 🙂 Hvilke planer har du i dag?
Skal du bake? Hvor mange sorter har du planer om?

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Hei.
      Baker som regel 2 3 storkaker siden småkaker sjelden blir spist.
      Men her om dagen fikk jeg takke i hus så nå baker jeg lefser for harde livet. 43 lefser blir det når jeg er ferdig.
      Minus de som allerede er spist. 😁

      Ha en fin torsdag.

      1. Lefse er ganske digg, mor mi elsker det, men eg har aldri bakt det!! Ikkje har eg takke heller. Med det er noen gårdkoner som pleier å bake her og levere på Rema. De er helt HIMMELSKE!! Meeeen så fikk Rema ny butikksjef og HAN så ikkje verdien i det å kjøpe lefser fra gårdkonene! Hørt sånn TULL!?? Nei, han tror han kan erstatte det med sånn 2-pk med “feite” (Tørre?) lefser som er masseprodusert! For noe tull haha Tro om eg ikkje skal få i hus ei takke og heller lære meg kunsten 🙂 Ser forresten veldig kjekt ut 🙂

    2. Årets “bakst” er 7 sorter fruktflesk, noen smaker fudge, litt kakemenn etter ønske fra gubben og rundstykker 🙂 Smakene på frukflesket i år er sitron,bringebær, melon, ananas, jordbær, blåbær og bubblegum 🙂 Koser meg med strikking av babytøy innimellom, en kollega får smått i hus rett over nyttår 🙂

      1. Jøss du slår til med masse deilig Fruktflesk 🙂 Deilig Deilig! 🙂 Enn så lenge er det 3 smaker hos oss; Bringebær, Sitron og Tutti-Frutti 🙂 Det er så kjekt å bake til jul 🙂 Kos deg masse 🙂

    3. Fruktflesk eller seigmann med tuttifrutti kan bli bra det. Har kokt drops med den smaken og sitronsyre, ble en favoritt hos de minste hvertfall ♥️

      1. Ååå har mange ganger hatt lyst å prøve meg på drops, men det syns eg ser så komplisert ut? Ikkje minst varmt! Er det vanskelig?

Siste innlegg