VOGNTEPPER – En gave som arves!

Design og Foto: Ann Myhre/ Pinneguri

 

Hva er vel bedre enn å strikke en gave til den nye verdensborgeren? Når det i tillegg er en gave barnet selv kan bruke til sine egne barn!? Ja du tog`an, ikkje sant? Det er ganske stas altså! Eg har tatt vare på babyteppet eg heklet da eg gikk gravid med Amira og får hun en gang ei jente, ja så skal teppe frem igjen ♥

Det som eg elsker med Pinneguri sine tepper er at de strikkes rundt og rundt! Jepp, det er kun vrangborden du strikker frem og tilbake. Etter på klipper du bare opp slik du ville gjort på en jakke – GENIALT!! Det gjør jo mønsterstrikken såååå mye enklere vettu! Husker før, ja for lenge siden…Eg elsket å bare drodle i vei med mønster og dill, men det var jo et ork når eg måtte strikke frem og tilbake…Kom jo ALDRI på at eg kunne
strikket et teppe på RUNDPINNE!?? Det lærte eg av nettopp Pinneguri 🙂

Tenk eg måtte bli voksen for å se den muligheten.

Strikker du da i Finull eller lignende garn er det jo bare å klippe rett opp når du er ferdig! Å ja eg har gjort det på noen jakker etter påvirkning av Pinneguri og det går helt galant! Intet problem i siktet, bare beine veien 🙂

 

VOGNTEPPET SJÖTORP
Bildet over
Str 61 cm X 74 cm

 

 

 

Design og Foto: Ann Myhre/ Pinneguri

 

Disse 2 teppene kan du ikkje kjøpe enkeltvis, men du kan kjøpe DENNE e-Boka
og få hele 4 eventyrlig lekre vogntepper som du kan KOoOSE deg med ♥

Vettu ka? 4 nydelige tepper for en slikk og ingenting er søren ikkje hverdagskost!

 

 

VOGNTEPPET MOVIKEN
Str 62 cm X 65 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Våknet med et brak i dag! Leggkrampe fra en annen verden, tro om det er fordi det er blitt mye kaldere?? Har ikkje hatt det hele sommeren. ANYWAY drit i det, eg kom meg derfor tidlig opp og gikk rett ut på terrassen da eg så dette!! Ååå himmel og hav eg er så LYKKELIG for at me har denne utsikten!! Fjorden ligger som et speil, lufta var crispy (0 grader!) og det var strålende sol! Hvis det finnes MAGI så er det dette ♥ Tilfeldigheten ville jo at eg fikk et fly også midt i bildet! *ler* Det så eg ikkje før eg åpnet bildet på Pc`n! Er ca halvblind uten briller!

 

 

 

Så ja, da måtte det jo bare bli litt bilder da. Den stakkars solsikka kan eg garantert klippe ned nå, ja i det hele tatt bare å ta å tømme den store krukka før den plutselig er frossen. Muligens det også er på tide å redde inn Oliventreet!? Det ryker jo om det plutselig fryser skikkelig ei natt og det er nok sikkert like om hjørnet nå.

 

 

 

For en måneds tid siden skrev eg DETTE INNLEGGET, da kunne eg ikkje vise hva me har midt i synet pga tåke, men her er de…De ENORME vindmøllene. Syns jo slettes ikkje det er noe vakkert
syn der de ruver på fjelltoppene….TRIST!

 

 

 

Var i grunnen bare én ting å gjøre etter at eg vandret ut BARFØTT på terrassen; På med de BESTE sokkene eg noen sinne har eiet! Nå har eg labbet med de av og på i ca 2 uker. Ikkje er de blitt slapsete og de er akkurat like “fast” i formen! SÅNNE sokker må eg har mer av! Du finner sokkene HER INNE

 

Ut over en egentlig fin start på dagen gikk det litt i ett med gang: Klarte jo å knuse ei skål full av mais f.eks! Hadde laget noen mat til Dib, satte skåla i kjøleskapet, da eg igjen åpnet kjøleskapet bare kom skåla i mot meg….Den gjorde MYE av seg på det nyvaska gulvet kan du si!! ARG!!! Hater når sånn skjer før eg i det hele tatt har fått kaffi koppen! Men men, nå har det roet seg hehe Om eg skal gå All In i dag også når det gjelder rydding har eg ikkje bestemt meg for. Er noe stiv og støl kan du si. Kjøkkenet ble ganske så ferdig i går, i allefall er det pent, ryddig og vasket. Det som egentlig gjenstår er bare rot/ting i gangen. Me har 2 skjenker i stua som eg egentlig inneholder NADA…Tenkte å tømme, kaste og frigjør plass til en del av bøkene fra gangen. Noen av bøkene kan eg sikkert bare gi til Fretex, ja som skolebøkene fra Grafisk Design utdannelsen min (Tro om de er aktuelle ennå…?) Kunstbøkene tro eg det kan være gøy å beholde 🙂 Ellers er det bare sånn uidentifisert rot som egentlig ikkje hører hjemme noe sted, men garantert at det er sånne typisk ting som Ali elsker å samle på…“Kan aldri vite når man trenger en sånn!” IKKJE SAaaant!? NOP! Nå er det slutt på SÅNT, det me ikkje har tatt eller sett på de siste 5, eller 2 åra, ja det er rett ut! Eg bestemmer! *ler*

Vel vel, eg tar meg en kopp kaffi til mens eg vurderer OM eg heller bare skal strikke i dag…Hva er dine planer?

 

 

 

NYT DAGEN!
Det er LØøøørdag!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som skal danse i kwell! 🙂

2 kommentarer
    1. Leggkramper er no’ dritt!! X-en min har brukt Magnesium med god effekt mot disse krampene. Når han har vært fri for Magnesium har har stjålet av min medisin mot spasmer 🙈 Den fungerer selvsagt strålende 🤭

Siste innlegg