Will you be my Valentine?

Designet av lalylala handmade / Lydia Tresselt

 

Mulig eg er treg, og tydeligvis ikkje henger med, MEN…Etter hva eg nå har skjønt er det flere, ja opp til mange begivenheter kommende helg?? For å si det sånn, det beste med helga er FASTELAVEN, det er jo første vårtegn etter min mening! Få inn bjørka og lag en fest liksom…i tillegg er det jo også morsdag og Valentine 🙂
Eg bør virkelig få montert det der minidrivhuset...

Er du kjapp med heklenåla kan du jo overraske din(e) kjære
med kcal`fattig sjokolade og med roser som aldri dør 🙂

 

VALENTINE`s DAY
Bildet over
Flere språk, inkl svensk og dansk

 

 

 

 

 

Designet av lalylala handmade / Lydia Tresselt

 

Er du litt tregere med heklenåla, eller av andre grunner trenger mer tid, ja da kan du jo bare kaste deg over disse FANTASTISK fine påskefigurene ♥ Eg lyver ikkje, men hvert år siden disse oppskriftene ble publisert (2017) har eg vært klar på at de bare må hekles…Å ja, eg har mange av Lydia sine oppskrifter så det skal nå ikkje stå på det….det er heller kronisk overfylte strikkekurver så har skylden…sukk

 

EASTER
Flere språk, inkl svensk og dansk

 

 

 

 

 

Designet av lalylala handmade / Lydia Tresselt

 

Siden eg vet eg ikkje er alene om å ha velfylte strikkekurver med halvferdige prosjekt har eg full forståelse hvis du bare må hoppe rett til sommeren…Er ikkje så mye å gjøre med det...

 

SUMMER
Flere språk

 

 

 

 

 

Designet av lalylala handmade / Lydia Tresselt

 

Hvis du der i mot er nødt til å strekke deg helt frem mot jul, ja da vet eg nå i allefall hva du burde gjort frem mot sommeren! Tøm hodet kurvene for ting som garantert aldri vil bli ferdig, eg vet du håper i det lengste,
men i noen situasjoner er det bare dumt å grave seg ned…

 

CHRISTMAS Xmas
Flere språk, inkl dansk

 

 

 

 

 

Designet av lalylala handmade / Lydia Tresselt

 

Hvis du som meg bare må kaste deg over Nyttårsfesten med en gang, vel…det er dessverre ikkje håp, retten og slettes! Me Eg vil garantert aldri komme ajoúr, alle de halvferdige prosjektene som er pakket ned…det er rett og slett ikkje håp så kanskje eg bare burde ryddet reint og laget ledig plass til nye (U)ferdige prosjekt? Akk av meg, livet som en overarbeidet (<—Lol) strikker er ikkje alltid en dans på roser. MEN! Me må ikkje glemme disse små innimellom prosjektene som me må unne oss i blant, det er jo ofte noe av det beste – Pauseprosjekter! Så hvorfor ikkje bare hekle deg en søt sjokolade eller et påskelam i dag? Vet du har lyst…?

 

NEW YEAR`s EVE
Flere språk, inkl svensk og dansk

 

Når det gjelder disse, og for såvidt alle de andre figurene til Lydia (Å ja, hun har mange!!) Her trenger du tynt garn og tynn heklenål (typ 2,00 mm). Om du velger bomull eller ull, ja det får være opp til deg selv, Lydia bruker bomull. Det viktigste er at du hekler fast, det passer dårlig med slappe figurer fordi det en del “Formhekling” og blir det slapt så vil den fylle seg feil. Eg har problemer med å få det som eg vil med bomull, derfor har eg valgt ull, ja
og nok eg gang ble Holst Supersoft en vinner hos meg. (Utrolig hva det garnet kan brukes til!) På hylla mi står 2 av Lydia sin store figurer og de er fortsatt like flott etter 7 år!! Mulig de hadde trengt en vask? Ellers er det bare å følge oppskrifta, vær nøy for det er små former som skal frem, vanskelig? Nei, overhodet ikkje – Det er stort sett fastmasker det hele dreier seg om. Dukker det opp en noe mer skummel maske,
ja så får du det inn med teskje-metoden 🙂

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ok, i dag tar eg helg! Er nødt for å ta handelen i dag fordi i morgen skal eg jo egentlig på sykehuset, men timen min er omgjort til en sånn videotime greie (Må finne ut hvordan det funker). Timen min er kl 14 så er det liksom midt i den tiden me handler, og eg gidder ikkje skynte meg for å komme meg hjem, logge på…ja du vet! Handler
i dag – det har eg tid til! Er ikkje heeeelt i mål med de der høøøneneee mine….nesten, vil tro eg skal klare det
i dag
, eg må det! Ble veldig fornøyd med noe av det eg perlet og strikket i går! Det skal bli fint vær i morgen også og da håper eg å få til fine bilder 🙂 Det optimale er en tur til Hestholmen…krysser fingrene 🙂
Alt for lenge siden eg har vært der nede…

Jaja, eg skal lage meg litt kaffi til i koppen og så er det bare å sparke i gang dagen! Muuulig eg må kjøpe en sånn kakebunn og litt krem til helga? Hmm Kanskje noen har lyst på litt kake? Eller kanskje boller? Tja, får sjå

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg