WOW! “Våger DU??”

Designet av Adrienne Larsen

 

OMG sier eg bare!! Har ikkje vært så betatt av noe så stort siden eg prøvde meg på DENNE for noen år siden! Det er faktisk en morsom historie for ALDRI har eg bestilt så mye garn før som det eg gjorde til den kåpa! På en merkelig måte fant eg ut at TRIPPEL Merino Ex.Fine ville blir bra, meeen det endte bare med at eg brant inne med en HAUG med garn som eg egentlig ikkje liker, ja og fargen var brun. “Sleit” med det garnet i lange tider for det tar tid å bruke opp 40 nøster som eg egentlig ikkje har lyst å strikke av. Ga bort en del da 🙂

Men, kåpa på bildet er så mye enklere når det kommer til garn. Strikkefastheten er 21 m/27 row
og her kan du enkelt og greit bruke 1 tråd *ler* Plain garn uten noe mikk makk.

Kåpa er jo bare GLORIOUS og seeee på den ryggen da!!??

 

 

Designet av Adrienne Larsen

 

Selv om det er et digert prosjekt må jo dette være et DRØMMEprosjekt!?
Fletter ER gøy å strikke, det tar tid, men sååå verdt det 🙂

 

ANNAPOLIS
Bildene over
NOMADIC Knits eBook

 

 

* * * *

Mandag og stua er neeesten ferdig! Kun halv taket igjen så er det gjort! Ali malte halve taket 2 strøk i går + den siste veggen som har lat vente på seg pga vannlekkasje 🙂 Det er ganske tungt å male tak og eg håper ikkje Ali er fullstendig ødelagt i dag! Vil tro at både armer og nakke fikk kjørt seg skikkelig i går!

 


I øyeblikket ser jo stua fullstendig ramponert ut, men så lenge eg vet det blir bra så spiller det ingen rolle. Må bare prøve å roe ned den indre systematikeren, noe som ikkje alltid er like enkelt 🙂 Siden eg ikkje er den som blir med på selve malinga satser eg på litt(mye!) strikking i dag, men eg gleder meg til eg kan bli med å rydde stua på plass igjen og ikkje minst henge opp de nye gardinene me kjøpte før jul!! Jepp, nå er det slutt på Limegrønne gardiner! Egentlig har me ikkje bestemt oss for hvilken kontrastfarge me har lyst å dra inn i stua etter dette, sannheten er vel den at me IKKJE blir enige haha Ali kunne tenkte seg oransj…! Vel, det skjer ikkje i mi stue for å si det sånn!
Som du vet så elsker eg å pynte til Jul og eg pynter med rødt, ergo blir det kræsj! Dette gjelder også for kjøkkenet, fargene me velger der må fungere med Jula! I min verden er det helt forståelig *ler*

En annen ting eg “SER” veldig tydelig nå når det er kommet mer maling på veggene er at spisestua vår må UT!
Ali mistet nesten pusten da eg sa det i går samtidig som eg tror han er enig!? Spisestua vår er heeelt mørke brun, men NO NO NO den passer så visst ikkje lenger! Eg er i grunnen klar for å vinne “kampen” om ei RUND spisestua! Jepp, det har eg lyst på, om mulig en “Lettere” spisestua! Den me nå har hatt i 11(!!!!) år er ganske “tung” og stor. Eg vil ha mer LUFT for å si det sånn 🙂 Annet enn at eg har lyst på rundt spisebord vet eg ikkje hvordan den skal se ut annet enn at brunt passer ikkje lengre…Egentlig ville eg bare hatt den ut i dag for “ting” har en egen evne til å gro fast om det blir satt på plass, skjønner? Ja og så “ser” man det ikkje etter en viss tid og det må ikkje skje! Tror bare eg må komme meg på Finn.no å se hva som finnes “der ute” i den noe mer rimeligere verden 🙂 Men, eg må også komme opp med hvilken kontrastfarge eg vil ha, ja for visst ikkje kan eg risikere
at det ramler inn med oransje tekstiler!

Før eg kan rigge meg til inne hos Amira har eg litt å gjøre. Dib reiser på hyttetur i dag og eg har litt klær å brette. Han har startet pakking, men selv om han snaaaart er 18 må eg bare ta et overblikk å passe på at han får meg seg det han trenger. En gang hønemor, ALLTID ei hønemor ♥ Eg kan jo bare tenke meg at de gutta der skal kose seg noen dager, nå må de bevise at de er så voksne som de påstår og at de kan passe på seg selv!

Jaja, eg må nesten begynne å bevege meg litt, rett og slett få gang på dagen før eg parkerer
å finner frem strikketøyet. Ååå kan tro det blir skjønt forresten ♥

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN MANDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hehe, himmel for et kaos 😁Da er det bra å ha strikketøy å roe ned med og ikke legge merke til omgivelsene.

      Fantastisk flettemønster, men jeg skal bare beundre. Jeg begynte nemlig på en flettegenser i str 8 år, men det var ikke mange omgangene med telling og nistirring på skjema før jeg tenkte at “niks, dette orker jeg ikke i varmen.” Så jeg plukket opp til vrangborden og fant på noe veldig enkelt istedet. Type 4 omg glattstr, 1 omg vr, 4 omg glattstr..slipper tenke.
      Fletter får vente til en annen gang. Jeg har strikket flettegenser til voksen ( aranmønster) en gang i tiden, men da var jeg yngre med større pågangsmot.
      Ha en fin dag..og til Ali: Nei, ikke orange gardiner! Orange is the new black, men ikke foran vinduene…

Siste innlegg