YES! -Endelig ut på tur igjen!

 

Dette var digg altså! Som nevnt så har det begynt å krible i beina og da anser eg meg selv som frisk 🙂
Ble hentet av søs og svoger i halv 4 tiden, da fartet me ut å hentet det 4-beinte barnebarnet Bella som var hjemme alene noen timer, hun var giret på tur! Turen gikk opp i Sørmarka og rundt den ytterste ruta, så nå har eg fått “opplæring” hvordan man kan navigere i et eldorado av turstier! Flaut å si det, men eg har aldri gått
i Sørmarka før…!
Kun gått til Ullandshaugtårnet noen ganger og det er bare en liten brøkdel av området.
Deler av skogen me gikk i var ganske så majestetisk og stor! Utrolig flott 🙂

 

 

 

 

 

Viktig å matche, tenker eg…eller not 🙂 Første tur med lang bukse siden begynnelsen av mai! Hadde regnbukse i sekken og tenkte det ble kleint med nakne bein under den om eg måtte ta den på…Men, regnet uteble så klart, bortsett fra noen dråper helt i slutten av turen.

 

 

 

Sørmarka ligger over tunnelene på E39 og du hørte hvor du gikk akkurat her,
mye bilstøy, men litt sånn fasinerende.

 

 

Å treffe på et par esel er jo ikkje hverdagskost! Morsomme dyr, syns eg 🙂

 

 

Antennen på fjellet er Lisenderen på Lifjell, der har eg nå vært en del ganger.
Det er en tur me går fra hytta til søs 🙂

 

 

Fineste blomstene!

 

 

Kaniner ja, traff noen av de – Ryktene sier at det er en del kaniner i området. Søndagsmiddag??

 

 

Gjess er også morsomme, de kan være ufattelig kaklete….Jizez altså hehe

 

 

På siste halvdel av turen gikk me over tunnelene på nordsia, å ja, eg syns sånt er spennende! Husker for mange år siden eg kom kjørende ut fra tunnelen på denne siden og det var kø på motsatt kjørefelt og masse blålys, ulykke….Eg kikket i speilet og ser en bil opp på tunnelåpningen!! Trodde eg så syner, men fikk det bekreftet i avisen dagen etter at jo, det stemte. Vedkomne hadde kjørt rett i fjellveggen mellom tunnelåpningene i så stor fart at bilen spant seg oppover fjellet for så å lande opp på åpningen! Helt hinsides…det ble vel sett på som selvmord mener eg å huske.

 

 

Bella og søs, like søte begge 2 😀 Kjekt å ha Bella med på tur, hun var faktisk med oss til Mattirudlå i fjor!
Aldri sett en hund klatre så fort, tro meg, på den turen må det klatres et stykke!

 

 

 

 

Ble eg god tur med gode motbakker, knallherlig! Endelig! Nå er det bare å krysse alt eg har for ikke noe mer tull eller skader fremover, høsten er en flott tid for tur!

 

 

 

Vel hjemme gikk eg rett i dusjen og fikk på koseklær før satte i gang å flippe burgere! Jammy, dette var digg! Hadde kun hatt en havresmoothie m/blåbær i dag så dette smakte nice! Spiste like godt 2 stk eg!
Hele 1004 kcal, Jupp…! I dag hadde eg råd til det….

 

 

 

…og for første gang på ca 1,5 år har eg spist snop!! Fikk jo en skikkelig herlig pakke i posten i dag og i den var det overflod av diverse marshmallows! Jammy disse var gode…!

 

 

 

Siden eg teller kcal var dette nødvendig ⇑ Så da ble det 182 kcal med sukker og pga lang tur ligger eg likevel over 600 kcal i underskudd 🙂 Det føles godt og snopeskåla er tom allerede, å Hekkan de var god og nå tror eg at eg er høy på sukker hehe Smakte fortreffelig! Alle posene tapet eg igjen og la de i en skuff eg sjelden er
i her på Hobbyrommet, så nå må eg bare glemme de litt før eg skal kose meg en annen dag 🙂

For en kjekk dag dette ble og det beste er jo at hodet er helt bra *banker i bordet*.
Nå blir det strikking og serie!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

    1. For en herlig tur 🙂 Mye morsomt å se, både kaniner og esel på samme tur liksom 😀 Solsikker er de fineste, bortsett fra hestehov 😀 Godt med snop. JEG trenger å avsukres… Går dårlig… 😛

      1. Eg har virkelig hatt noen hektiske og ville drømmer i natt….! Mon tro om det er alt sukkeret?? Ble nemligen 2 slike skåler med skum i går haha Herregud de var skamgode! 🙂

Siste innlegg