MYE FINT I FINSK STRIKKEDESIGN


Veera Valimaki

Etter at eg blogget om Still Light Tunika`en i går havnet eg etter hvert inn på Veera Valimaki sin side, ja for eg har flere favoritter hos henne OG ser du hihi Er ganske mange likheter mellom designene til de designerene eg liker, mulig du har merket det? Veldig mye Top/ Down med raglan, men det er det eg foretrekker 🙂 På meg ligger raglan veldig fint kontra rundfelling som har lett for å bli bomsete.
Man blir liksom så nett og fin med dette snittet, iallefall føler eg det slik 🙂 + at det går jo mye fortere
å strikke *ler* og det er genialt på den måten at det er lettvint å prøve på og tilpasse underveis 🙂

Utifra meldinger og kommentarer på gårsdagens innlegg er det ganske mange som nå ønsker
å strikke Still Light så dette kan bli GØY! Gleder meg til å se hvilke farger og garn du ender opp med og hva du syns om å strikke den, eg har iallefall BARE gode erfaringer 🙂

Her kommer de

andre Go`Saker fra Veera som eg liker:

 

 

LANEWAY
Bildet over
Opp til str 50″/ 125 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 



Veera Valimaki

 

 

BULB
Opp til str 52″/ 130 cm rundt brystet
Strikkes Top/ Down

 

 

 



Veera Valimaki

 

IN DREAMS
Opp til str 60,5″/ 151 cm rundt brystet
Strikkes Top/ Down

 

 

 



Veera Valimaki

 

LADY CHARMING
Opp til str 67″/ 170 cm rundt brystet

 

 


 



Veera Valimaki

 

SEAM ON SEAM
Opp til str 60″/ 152 cm rundt brystet
Strikkes Bottom Up

* * * *

Åååå eg er så trøtte! ja du skjønner gjerne at eg har vært tidlig oppe! Ja både i går OG i dag! Blir jo utslitt jo når eg ikkje får skjønnherssøvnen min hehe Jaja i morgen kan eg sove uten alarm om eg vil!

Uansett så hadde mor mi og eg en skikkelig koselige kwell i går 🙂 Eg ble jo sittende en god stund etterpå så i tillegg ble det etter hvert ganske sent 😉

I dag skal eg jo på sykhuset, faktisk kl 10 så eg må nesten komme meg på badet og få søvnen skikkelig ut av øya og få på meg noe som iallefall ligner en bukse! Er jo bare å krysse pinnene for at ALLE prøvene eg tok forrige uke er Ok og at dette bare renner ut i sanden *Åpptimist!*
Er jo iallefall lov å håper! Skal være glad når me er hjemme igjen!

Før eg la meg i går fikk eg strikket ferdig forhøyningen i nakken, den kan eg liksom ikkje legge fra meg for da går det litt i surr, men er eg klar for rundt og rundt og raglanøking 🙂

På min første Still Light så droppa eg den forhøyningen bak, og vettu?? Det er grunnen til at eg IKKJE bruker den noe mer…..Eg blir jo faktisk KVALT i den tunika`en! Halskanten ligger helt stramt inn til halsen og DET er slettes ikkje behagelig! Derfor: Ikkje lur deg selv og dropp den, hvis du ikkje skjønner den, ja så skal eg heller ta deg gjennom den steg for steg, Ok?? Skriv til meg i Chat`en på Fb, Ok??

Oj Oj, nå begynner Ali å mase på meg her om eg ikkje skal greie HÅRET i det minste! Hmmm på tide med en hårvask igjen kanskje?? *Kråkereir Tendenser* Har nå ny Shampoo i dusjen 🙂

Anyway, me tastes etter hver når eg kommer hjem igjen 🙂

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG HERLIG DAG!

Ps: Gjør noe gøy! Strikk en Still Light 🙂 hihi

Go`klem fra ei litt nervøs Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #veeravalimaki #finskdesign #oppskrifter #tunika #genser

0 kommentarer

Siste innlegg