CELTIC – RETT OG SLETT VAKKERT!

Lucy Hague

Noen ting er bare VAKRE, ja det finnes ikkje noen annen beskrivelse enn det! Man blir liksom målbunnet og stum når man ser det og lurer på om man selv virkelig klarer å strikke akkurat slik!?
Ja det er DET eg lurer på nå…..Tenk å hatt noe sååå fint? Eller skal eg bare la det bli med bildene?? Vet eg har et par Nydelige hesper med Malabrigo i en skjønn spettet SjøgrønnTurkis og dette var
i grunnen prosjektet som kunne fått meg til å sprette begge hespene! Det måtte vært stas å bært noe slikt, Trooo om det er veldig komplisert? Har DU prøvd denne type mønster? Vanskelig??

Tror eg Znapper til meg en av oppskriftene bare for å se litt på teknikken/fremgangsmåten,
får se om det er noe som vipper meg av pinnen?

 

DUNEDINE
Bildet over

 

 

 


Lucy Hague

 

ISHNEICH

 


 



Lucy Hague

 

NINE MAIDENS

 

 

 



Lucy Hague

Mmmm en sånn teppe da? Ja sånn vakkert henslengt på sofaen……*Drømmer*

 

IONA

 

 

Lucy Hague

 

LINDISFARNE
Nytt nå i Oktober

* * * *

Tillot meg å sove uten alarm i dag og våknet ikkje før halv 10, sitter her under dyna i stolen!!! Jepp, døra har stått oppe hele natta her siden Milo var ute og da var det frost igjen, nesten iallefall. Stolen var iallefall alt annet enn varm! Første kaffikopp er vel plassert i magen så det begynner å komme seg 🙂

Før eg setter i gang med dagen må eg faktisk UT en tur og DET frister liksom ikkje for det er ganske kaldt! 7 grader i dag + det er overskyet og det har begynt å blåse…..Slutt på finværet eller??
Festlig når du står å ordner medisinen for morgendagen om kvelden og en av eskene er tomme! Tror eg må unne meg en liten kjappis innom Nille hehe Gjøre turen ut litt LYSbetont haha

Fikk et noe “merkelig” spørsmål i går….Hmmm…..“Hvem tror du egentlig at du er?”
(Utifra resten av mailen så vet eg at dette spørsmålet var negativt ladet)

Tja, eg trodde det egentlig var ganske åpenlyst i denne bloggen da, ja eg mener, eg STRIKKER jo,
så en STRIKKER er eg nå i allefall! I følge ganske mange andre er eg en Positiv Gledesspreder og det holder i grunnen for meg. Ja hvis eg kan være DET for så mange som eg egentlig ikkje kjenner så BETYR det noe det eg driver med om dagen 🙂 Ja, at noen blir GLADE pga av meg, det føles helt FANTASTISK 🙂 Det får eg også bekreftet nesten hver dag, for fy søren eg er heldig som får så mange koselige mail fra dere 🙂 Men, dessverre så er det noen det bare er SYND på, sender en god klem til de som orker å irritere seg over meg 🙂 At de ikkje heller bare støvsuger i steden for?? *ler*

Ble KUN 1 stripe på Still Light`en i går, MEN, eg er FERDIG med det ORANSJE SJERFET! JuHuuu
Tro om eg bare skal legge opp til et sjerf til eller om eg skal strikket et sjal?? Ja eg kan strikke både
1 og 2 sjerf til + et sjal, men det er TIDEN eg tenker på….Hmmmm….Joa, man kan strikke Oransje sjerf helt frem til Jul, det gjør ingenting, men eg tenkte å bli ferdig til 1.november da 🙂 Får sjå 🙂

Nå bør eg se å komme meg ut av pysjbuksa og komme meg ned på senteret 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG HØSTDAG!

Husk: Du betyr MYE for NOEN!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #celtic #sjal #shawl #blanket #teppe

4 kommentarer
    1. De sjalene er såå vakre! Og langt i fra så vanskelige som de ser ut.. Så mitt tips til vakre deg er: hopp i det! Det er kjempegøy!! 🙂
      Ha en fin dag, kos deg med strikketøyet.. 🙂

    2. Du er den gildeste bloggaren ein kan følgja! Ingen andre eg har følgt så lenge… Andre føl eg ei stund, men blir ofta litt lei… Du dele raust av oppskrifter, inspirasjon og kvardagslivet.. Og ikkje minst god kvardagsfilosofi! Alltid noken som er misunlige på at andre får oppmerksomhet… Håp du fortsatt får til å heva deg over slike smålige folk! Håpe du får ein fine kveld, ei gode helg, og du snart blir smertefrie i ryggen!

    3. Sett i gang! Det er ikke vanskeligere enn andre fletter. Jeg var så heldig å dumpe innom strikkebutikken Cathy’s Knits i Edinburgh for litt siden, og der er originalen til bl.a. Ishneich utstilt. Det er definitivt på to do-lista hos meg – i en eller annen form.

Siste innlegg