4 FLOTTE SKJØRT TIL HØSTEN


Pam Allen/ Designer; Ann Budd


Ja det er virkelig den tiden på året hvor du bør begynner å tenke på hva du vil kle deg i til den kommende høst og vinter 🙂 Et skjørt hører da langt i fra bare sommeren til, Høsten er i grunnen den BESTE tiden for dette syns eg 🙂 Det er som eg har sagt mange ganger kjempeherlig med ei deilig strømpebukse i ull, strikka skjørt og støvletter 🙂 Kanskje et par leggings også? Ja man kan virkelig være både moteriktig, fjong og knallstilig i strikka plagg 🙂 Bruk denne våte sommeren til å forbered deg til en flott HØST! Min absolutte favoritt årstid! Ingenting er så vakkert som å se skogen skifte farge
og man kan subbe i løv nede på gata mens man samler litt kongler og tørka frøkapsler som kan brukes til årets Juledekorasjoner 🙂 Alt til sin tid vel å merke, men eg har vanskelig for å nyte sommerværet som plasker ned ute…Ja og de 11 gradene som får meg til å allerede ta på meg tjukke ullsokker!

Da kan eg heller glede meg og HÅPE på en FANTASTISK Høst med masse SkjørtVær 🙂

 

 

TAVIA
Bildet over
Opp til 115 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 

 



Craftsy/ Designer; Ann Budd

 

Egentlig det samme skjørte som over, bare på tjukkere pinne med tjukkere garn 🙂

 

PUTTING ON THE WORSTED PLEATS
Opp til 112 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 


 



Ann Budd

 

TRAVELING PLEATS
Opp til 131 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 

 

 



Ann Budd

 

LACY PLEATS
Opp til 118 cm rundt hoftene

 

 

 

 

* * * *

Ok, da er allerede 3 uker ferdig av ferien og den 4. starter i dag! Bare for å oppsummere; Hvor mange dager på stranda så langt: 0!!! Den fineste dagen hadde me da me var på tur til Stord! 23 grader
og sol helt til kwells, men det ble i grunnen med den dagen…I dag skal det regne kattunger hele dagen og først i morgen ettermiddag har me en mulighet for å se hu nelly noen timer! Egentlig så stoler eg ikkje helt på Værmeldinga for den er jo bare sånn halvveis sikker fordi været er så uforutsigbart at de helgardere seg med å melde mer eller mindre alle årstidene på èn dag! Like greit…På terrassen vår ser det uansett ut som HØST! Blomstene drysser fordi det blåser sånn og alt ser i grunnen drukna ut!
Neste år tror eg bare me går for VINTERgrønt i alle krukkene, på den måten blir eg ikkje skuffet hehe

Siden det likevel er så grått skal Ali lage min favorittgryte som egentlig er en høstrett og det er jo passende! Mmmm FASOLIE er bare så HIMMELSK! Hvis du selv føler for ei herlig og kraftig høstgryte finner du oppskriften på Fasolie HER!

Må en kjapp tur på butikken i løpet av dagen, men det blir nok mest strikking 🙂 Har i grunnen planer om å fortsette å rydde i kjøkkenskapene. For de av dere som fikk PANIKK da eg nevnte å kaste kopper og krus; Det meste blir nok flyttet over i hyllene over kaffihylla. De koppene som blir kastet er de som eg har spart på selv om de mangler en hank eller som har skår. Kikket over Koppe/Krus hylla i går kwell og troooor det blir lite som går til Fretex (FOR mange minner hehe) så mest mulig skal inn i den andre hylla slik at skapet over vasken blir KUN glass 🙂 Det er i allefall målet 🙂

Lurte også på OM eg muligens snur litt om på skapene?? Kanskje me skulle hatt middagstallerker
i skapet over vasken heller? Ja og glasser i et mindre skap??
Har i grunnen ingen meninger om dette, men noen av tallerkene vår kan ikkje helt stå ved siden av hverandre fordi de er så pass store
og der med blir alt bare rot for da havner suppeskålene opp på tallerker osv, kanskje eg bør bytte om..?

Hmmm kan jo ende opp med å endevende hele kjøkkenet jo! Farlig å starte på noe sånt! haha
VET bare at MummiKoppene må få en FIN plass, pr i dag står de i vinduet fordi eg er redd for de! Vettu?? Niesa vår solgt en MummieKopp i går, hun fikk 1.000,-!!! OMG!!! Det er virkelig en samlemani
i landet altså! Ja GJETT hva eg ønsker meg til bursdagen neste måned? Of Course!
Flere MummiKopper! Eg har 4 til nå og eg ELSKER de slik man kan elske en kopp
og selvfølgelig så ønsker eg meg flere!

GID eg kunne blitt Blodgiver! Ja ikkje bare for koppene sin skyld, men eg fikk avslag for en del år siden da eg var å sjekket om eg kunne….var visst for mye som feilte meg…

Da svigermor trengte blodoverføring etter en meget stor hjerteoperasjon var det KUN eg som hadde riktig blodtype, men eg ble dødsens knust da eg ikkje kunne gi….Så Bortkasta liksom!!
I Libanon er det nemligen slik at familien til den syke må selv skaffe blodgivere ved store operasjoner og eg hadde selvfølgelig stilt opp gratis, men som sagt, eg ble ikkje godkjent pga sykdom/medisiner.

Amira er blodgiver så eg får smiske med henne om hun kan velge en kopp til meg!

Jaja eg får begynne å gjøre noe, tja, eg kan jo starte med å sette vaskemaskinen på skylling siden eg GLEMTE å ta ut og henge opp klærene eg vasket i går…..TYPISK meg! Her i huset blir klær stort sett vasket både 2 og 3 ganger før det endelig kommer seg på stativet *hehe*
 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE MANDAG

Go`klem fra ei Middagssulten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikketskjørttilhøsten #skjørt #strikkaskjørt #annbudd #høstvær #mummikopp #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

4 kommentarer
    1. Hei. Jeg er intresert i oppskrifter på skjørt, men hvordan får jeg gjort det?

    2. Du som har så mange flotte, deilige varme strikkeplagg kan vel kle deg godt…? på med regntøy og ut i været!! Jeg har vært på tur i blåst og vannrett regn idag, det er godt for både kropp og sjel! Været får vi ikke gjort noe med, bortkastet energi å gremmes over det… det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær 🙂

Siste innlegg