HØST!

Designet av Pia Kammeborn

Elsk på tynt garn og tynne pinner, eller hva?? Me får fortsette med pinne 2,5 mm og garn som har ca 400 pr 100 gram så er det bare å trylle frem de lekreste ting! Delikat og skjønt <3

Selv om det har vært en aldeles nydelig og laaang sommer med de hotteste temperaturene må eg si at selv med masse regn og flere stormer er HØSTEN så mye mer!! Ja den er MAGISK! Når stormene herjer er det en fredelig fryd å sitte inne å kose seg så sant taket ikkje forflytter seg, men sånn sett har me vært heldige 🙂 Når været tillater det er det fortryllende å være ute! Vil tror at når regnet snart gir seg vil høsten ha gjort sitt inntok i form av de vakreste farger og hvis du allerede har blitt OVERRUMPLET av snø(!!!) og der med misset ut med høstens fine farger, ja da!!! DA passer jo disse utrolig lekre oppskriftene midt i blinken!! Ikkje det?? STRIKK deg Årets Høst <3

BITS AND PIECES MITTS
Bildet over
Justerbar størrelse
Svensk Strikkeoppskrift

 


 

Designet av This Handmade Life

A LITTLE HOCUS POCUS SOCKS
Str Medium Dame (64 m i oppleggskanten)
GRATIS engelsk Strikkeoppskrift

 

 

Designet av This Handmade Life

COZY AUTUMN SOCKS
60 og 72 m i oppleggskanten
GRATIS engelsk Strikkeoppskrift

 


 

Designet av Ellen Haugen Bergsrønning

HØSTSOKKEN FALLENDE LØV
Str 37-39
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Ahaa LØRDAG og ingen HEFTELSER what so ever! NICE!! Med heftelser mener “Å ha noen planer/avtaler eller vente på noe(n)” Det er lørdag og alle som har noe her hjemme å gjøre som diverse arbeidsfolk har FRI! SÅ i dag skal eg…..KUN STRIKKE!!! Som eg fortalte i går så skal Ali lage Schawarma i dag og derfor er eg forvist fra kjøkkenet og ikkje vil eg være der heller! hehe Har du noen gang prøvd å gjøre noe på kjøkkenet når en kokk styrer der fra før av?? Nop, det er umulig! Da går det litt sånn full fart og han er i sin egen lille boble og da er det greit å holde seg unna hehe

Derfor kan eg bare sitte her å strikke! Eller, eg MÅ vaske håret først faktisk!
“Bad Hairday!” Planen er å få ferdig det eg holder på med og få det montert!

Eneste eg gjerne ikkje har er knapper…Ja eg trenger 3 litt halvstore knapper og merkelig nok tror eg ikkje eg har noen i riktig størrelse?? Rane jakkegarderoben samme med saksa?? Tja…kanskje det er noen der som kan passe?? Har gjort det før og da var eg SÅ uheldig å stjele en knapp fra ei vinterjakke til Ali…Trodde jo ikkje han brukte den mer…Da han forbauset sto der å manglet en knapp bare trakk eg på skuldrene…“Eg vet ikkje…” hehe

DibHassan hadde det fryktelig travelt i dag! Han sto opp og sprang rett fra senga! Han er på vei inn til Stavanger for endelig hadde han nok penger til det nye Spiderman Spillet (PS4) så han er nok om ikkje så lenge på vei hjem igjen for å sette i gang! Han har virkleig elsket Spiderman spill siden han var liten og det aller første spillet han fikk var da han var 2 år! Det var kun en sånn JoyStick som me koblet direkte i Tv`en og eg skal jammen si at tidene har forandret seg! Har sett det nye spillet og det er akkurat som en film med skikkelig mennesker! Eg blir like fasinert hver gang! Så eg gleder meg med han!

Ali er allerede i sving på kjøkkenet så eg kan bare slappe av og kose meg, men som sagt; Først hårvask og på med litt deilige koseklær så er eg i gang! Hadde besøk av mor mi i går kwell og det blir merkelig nok ikkje så mye strikking da hehe Blir helste skravling og da funker det dårlig med et strikketøy som krever litt telling 🙂 Blir nok en skjønn dag i dag 🙂

Det må eg bare si (NOK en gang!!) Da eg våknet i dag morges og skulle stå opp følte eg hodet lå igjen på puta og pannen var så tung og det dunket i tinningene…Inni meg ble eg ganske så forbannet for det er sånn eg er når eg våkner med migrene…Typisk når det er lørdag og eg skal kose meg!! Men vettu?? Nå er det 1,5 t siden eg sto opp og eg har drukket et glass med Ingefær Shot og hodet er HELT fint og ikkje en millimeter vondt en gang!! Dette er ikkje første gangen at Ingefæren har fixet mitt hodet så eg må bare anbefale seg å prøve! Nå har eg drukket en shot morgen og kwell siden januar og eg er helt avhengig! Ikkje bare det, men eg har sluttet helt med Afipran som er en sterk kvalme dempende medisin med dumme bivirkninger! Eg fikk ukontrollerte bevegelser i fingrer og hender av den medisinen, men nå er det flere måneder siden eg kjente noe til det!! SÅ ja, eg kan virkelig anbefale dette! Min egen oppskriften på Ingefær Shot finner du HER!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN LØRDAG

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskirft #norskstrikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg