A Kind of Magic

Designet av Jenise Hope

 

Hvis ikkje dette er magisk samspill med pinner og garn, ja så vet søren ikkje eg altså! Siden eg falt knallhard for PERSIAN DREAMS i 2014 blir eg slettes ikkje overrasket lenger over hva Jenise Hope klarer å “hoste” opp! Mer MAGISK enn dette blir det rett og slett ikkje og det er virkelig en drøm av et prosjekt ♥ Kommer faktisk ikkje på noe som eg har sett før som kan måle seg med dette…eg blir bare sittende å måpe
og vet nesten ikkje hvilken fot eg skal stå på!

Det er liksom ikkje bare det du ser på bildene her som er hinsides alt eg vet om av design, men det er oppskriftene i seg selv som er så enestående at det finnes nesten ikkje ord og du får ALT sammen for en slikk og ingenting! Hele “samlingen” består av 12 forskjellige kvadrat, Ok? Alle kvadratene har hvert sitt diagram, den er grei,
men ALLE kvadratene er laget i 5 forskjellige fargekombinasjoner!?!?! YES!

Den første pakken i denne kolleksjonen heter AVIARY 1. Den inneholder 3 putemønster og hver kvadrat leveres altså med 5 forskjellige fargediagram. Altså du kan strikke 5 varianter av hver kvadrat uten å sette sammen fargene selv, noe som ofte er det største problemet med slike prosjekt. Disse kvadratene kan som du ser på bildene også settes sammen til et teppe. Totalt kommer det hele 4 kolleksjoner med 3 diagram i hver, så til slutt sitter du med hele 12 forskjellige diagram og hver og en av de kommer med 5 diagram. AMAZING!!

OH YES! Eg skal begynne å samle i dag!!
Garantert at eg skal holde deg oppdatert når de neste pakkene kommer 🙂
Mens du sitter der å måper kan du jo nyte disse fantastiske bildene og bare drømme…

 

Designet av Jenise Hope

 

Designet av Jenise Hope

 

Designet av Jenise Hope

 

Designet av Jenise Hope

 

Designet av Jenise Hope

 

Det som er så fantastisk er jo at om du strikker 2 like kvadrat i forskjellige farger vil de bli veldig ulike, så egentlig, med en pakke på 3 diagram får du jo 15 forskjellige 🙂 Når du til slutt sitter med alle 4 pakkene har du 12 forskjellige, men 60 ulike, tok du an? Her kan du seriøst strikke store lapper uten å strikke 2 like,
ja helt til du ser maen m ljåen kan du holde på! Og DET er er lenge det!

 

 

AVIARY 1
Kan strikkes i 3 størrelser
30 cm X 30 cm
35 cm X 35 cm
40 cm X 40 cm

Pris på denne pakken er KUN 49 kroner!!

 

Det er flere muligheter når det kommer til hvilken garn du kan bruke, du bruker noe du liker veldig godt. (Strikkefastheten er 32 m/36 row på 10 cm) Da eg startet på Persian Dreams strikket eg med Holst Supersoft, de lappene ble helt perfekte syns eg. Skulle eg startet på noe av dette nå ville eg uten tvil valgt Knit Picks Palette Yarn – JISES! Det er i hele 150 farger!! Snakk om muligheten til å gå fullstendig berserk!

 

 

* * * *

I dag altså! Må absolutt finne på NOE som får tiden til å fly! Ja du vet når du venter på noe kjekt? Ahaa du virrer rundt med magen full av sommerfugler og sitter omtrent bare å dibber! I følge sendemeldingen til Postnord så lander det en vanvittig deilig garnpakke nede på Joker kl 16! Den skal søren ikkje få ligge lenge der kan du tro, eg kommer til å flakse ned så fort det er mulig! Eg vet akkurat hva som er i pakken, men det er fargene eg er mest spent på! Som sagt så går eg langt utenfor egen komfortsone når det kommer til fargene så det er klart eg er spent! Fikk strikket en god del på Gullungen Prosjektet i går kwell og det er uansett det som er første pri fremover, men garantert at eg kommer til å legge opp på det nye bare for å få feelingen ♥ Eg har strikket i begge garntypene som eg får i dag før og det er noe av det herligste! Så ja, i dag er eg ganske så yr så eg tror bare eg får roe ned med litt klevask….! Det funker sikkert *ler* ??

 

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE DAG DA VEL!

 

 

 

Go`klem fra ei IVRIG Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg