JA! DET STEMMER!

Reklame | Gullungen Garn - House Of yarn


Ja vettu? Egentlig så er eg ganske overrasket for eg hadde i grunnen slettes ikkje trua…Eg elsker denne teknikken, eller måten eg strikker strukturen på. Plukket opp et par triks på en genser eg strikket for noen år siden og har ofte brukt det for å markere f.eks en jakke i siden. Gjorde det bla på Flamingo`en min 🙂 Teknikken vises best om grunnstrukturen er rillestrikk, så da ble det med ett noe mer krøll! Ja for genseren strikker eg jo rundt og ikkje frem og tilbake (som hadde gjort det så mye enklere), ergo enda mer å holde styr på. Nå først føler eg at eg har kontroll på omgangene hehe Det er snakk om 2 forskjellige runder som eg har skrevet ned, den ene runder inneholder også raglanøking og da gjelder det å få ting til å stemme.

 

 

I starten følte eg bare eg strikket rundt på måfå og var i grunnen veldig lite motivert. Det var vanskelig å se OM maskene stemte i økingene så det var ikkje så mye eg strikket. Var vel først i går at eg fikk fart på strikketøyet og kunne tydelig se at bedre enn dette kan det ikkje bli i en raglanøking 🙂 Eg startet med å strikke vrangborden i halsen med denne teknikken, men da på annen hver maske og sååå gikk eg over til hver 3. maske og tror du fanden meg ikkje at det stemte på første runde! Dvs NADA juks what so ever! Eg eier få hemninger selv om eg egentlig er perfeksjonist (!!) Er ikkje så redd for å jukse OM det kan gjøres tilnærmet usynlig, men når eg skal skrive oppskrift i tillegg så kan eg jo ikkje skrive: “Ja og på de neste 2 omgangen må du nesten bare se hvordan du klarer å jukse det til….prøv å gjør det mest mulig usynlig”. TVILER jo på at det hadde gått gjennom sensuren *ler meg skvett ihjel* Vet jo ikkje en gang om denne blir godkjent haha Eller, eg vet ikkje om eg klarer å skrive den skikkelig ned en gang slik at andre enn meg selv kan skjønne den…*Kunne aldri blitt en strikkedesigner*

 

 


Eg er utrolig godt fornøyd med overgangen fra vrangborden til selve strukturen på Yoke`n! Kunne godt tenkt meg å strikket hele genseren på denne måten, men foreløpig plan er å la det bli med Yoke`n. Hva som i så fall skal skje nedover magen vites ikkje…Det er jo det som er kjempegøy med å “designe” selv, det er bare å strikke etter innfallsmetoden, noen ganger funker det og andre ganger går det at helv…! haha ALLE burde egentlig fått i oppdrag å designet en genser for da vil eg tro at respekten for strikkedesignerene hadde blitt bedre! Tenker bare nå at eg strikker en genser i ymse størrelse, eg satser på at den blir ca str 8 år, men om eg skulle ha skrevet oppskriften for alle og helt opp til str L!?!?! OMG!! Ja og strukturen skulle ha stemt på hver størrelse? NOP!
Eg hadde nok gitt opp! Har jo brukt vel en uke på det eg har strikket til nå jo *ler*

 

 


Garnet eg koser meg med er GULLUNGEN, og nei, eg hadde ikkje gidda strikket genser etter genser “bare” fordi eg er sponset med garnet. Garnet er kjempedeilig, mykt og godt samtidig som det varmer 🙂 Nå har de også fått det inn på Nille ♥ For hvert nøste du kjøper går 5 kr til BarneKreftForening ♥ I morgen er det 1.september og da starter den Internasjonale Barnekreftmåneden så kjøp deg noen nøster og bli med 🙂

Det internasjonale symbolet på barnekreft er en GULLSLØYFE, så hvis du ikkje ønsker å strikke kan du også støtte ved å kjøpe en liten Gullsløyfe HER INNE 🙂

 

Nå er det jo i grunnen straks kwell, eg fikk unnagjort dusjen og hårvasken tidlig etter litt diverse ryddings og klevask(!!) Jepp, på en lørdag! Ka du syns!?! Pysjen er på og eg er også stappmett! Ali kokte og ribba ei kylling, laget tidenes hviløksaus som faktisk renset ørene mine (full utblåsning!) og eg har steikt baguetter og skjært opp sylteagurker. Grav ut litt “mat” i baguetten, ta opp i litt saus, fyll på med litt ribba kyllingkjøtt og sleng på litt sylteagurk. Klemmes flatt og steikes godt i sandwichjernet 🙂 Jepp, det ER snadder 🙂

 

 

 

 

KOS DEG!
Husk og DANS kl 19.30 på Tv2

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som Gleder seg 🙂

2 kommentarer
    1. Steike ta kor fint det bi!
      Det må jo bli en favorittgenser.
      God helg dokker

    2. Blir veldig fint, og nydelige farger. Har aldri forholdt meg til oppskrifter, fordi jeg liker best eget design, og da er det grunnleggende matte som gjelder – mange utregninger, men kommer omsider i havn 😊

Siste innlegg